• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Raluph: SR Carburateurs

@Vinci wrote:Dat losgelaten kunstleer kun je zo weer verlijmen met bison kit in een injectienaald. Heel voorzichtig in het boord aan de achterkant gaatjes maken, vol spuiten en de lijm rond duwen.... Werkt echt super goed....

Dus gewoon het paneel los maken en dan via de achterkant gaatjes maken en erin spuiten....

bedankt voor de tip :thumbup

Als het gelukt is dat ik het resultaat wel laten zien.

Dat losgelaten kunstleer kun je zo weer verlijmen met bison kit in een injectienaald. Heel voorzichtig in het boord aan de achterkant gaatjes maken, vol spuiten en de lijm rond duwen.... Werkt echt super goed....

@Raluph wrote:@Vinci wrote:Dat losgelaten kunstleer kun je zo weer verlijmen met bison kit in een injectienaald. Heel voorzichtig in het boord aan de achterkant gaatjes maken, vol spuiten en de lijm rond duwen.... Werkt echt super goed....

Dus gewoon het paneel los maken en dan via de achterkant gaatjes maken en erin spuiten....

Idd! Zo heb ik het ook gedaan! Werkt perfect!

Zoooo! Je Kadettje ziet er piekfijn uit hoor! Wauw! Ga vooral zo door! :kewlpics :thumbup

@Vinci wrote:Dat losgelaten kunstleer kun je zo weer verlijmen met bison kit in een injectienaald. Heel voorzichtig in het boord aan de achterkant gaatjes maken, vol spuiten en de lijm rond duwen.... Werkt echt super goed....

Vandaag heb ik het paneel losgemaakt en meteen gekeken hoe het daarachter uitzag.....en daar hadden de roestduiveltjes mijn kadettje gekieteld....

Links:

En rechts:

Had eerst het idee om het met novorox te behandelen maar omdat het roest is op de plek waar 2 platen bij elkaar komen, gaat dat niet. Omdat dan de roest die er zit tussen die 2 plaaten dan nog gewoon verder roesten. Dus de roest die ik zie helemaal weg krassen/schuren en dan behandelen met tectyl. Dat loopt dan ook tussen de naad en dan wordt die roest die er eventueel zit ook luchtdicht afgesloten en kan het niet meer verder roesten. Ga ook nie de plastic delen in de kofferbak loshalen en daar kijken hoe het bij de wielkast eruit ziet......

Ff nog een vraagje, is dit eigelijk de orginele radio, ik denk zelf van niet omdat ik hem nergens op het internet kan terug vinden

http://www.opel-corsa-a.com/index.php?seite=Radios/Radios.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Deze zit erin....

@Raluph wrote:@Vinci wrote:Dat losgelaten kunstleer kun je zo weer verlijmen met bison kit in een injectienaald. Heel voorzichtig in het boord aan de achterkant gaatjes maken, vol spuiten en de lijm rond duwen.... Werkt echt super goed....

Idd! Zo heb ik het ook gedaan! Werkt perfect!

Zoooo! Je Kadettje ziet er piekfijn uit hoor! Wauw! Ga vooral zo door! :kewlpics :thumbup

Kijk even op

http://www.kadett-info.de" onclick="window.open(this.href);return false;

daar staat een heleboel info over de E Kadett.

Dan bij het rubriekje Kadett E

In deze rubriek staan alle originele onderdelen en andere attributen van de Kadett E.

(mijn Kadett staat er ook bij)

groetjes Marcel.

Vandaag heb ik het paneel losgemaakt en meteen gekeken hoe het daarachter uitzag.....en daar hadden de roestduiveltjes mijn kadettje gekieteld....

Links:

En rechts:

Had eerst het idee om het met novorox te behandelen maar omdat het roest is op de plek waar 2 platen bij elkaar komen, gaat dat niet. Omdat dan de roest die er zit tussen die 2 plaaten dan nog gewoon verder roesten. Dus de roest die ik zie helemaal weg krassen/schuren en dan behandelen met tectyl. Dat loopt dan ook tussen de naad en dan wordt die roest die er eventueel zit ook luchtdicht afgesloten en kan het niet meer verder roesten. Ga ook nie de plastic delen in de kofferbak loshalen en daar kijken hoe het bij de wielkast eruit ziet......

Ff nog een vraagje, is dit eigelijk de orginele radio, ik denk zelf van niet omdat ik hem nergens op het internet kan terug vinden

http://www.opel-corsa-a.com/index.php?seite=Radios/Radios.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Deze zit erin....

had ik al gekeken en stond er niet bij en er stond ook nog ene link waar nog meer radio's opstonden maar daar stond hij ook nie bij. Maar da maakt nie uit...er gaat als het goed is toch een andere inkomen en dan deze bewaren...

Kijk even op

http://www.kadett-info.de" onclick="window.open(this.href);return false;

daar staat een heleboel info over de E Kadett.

Dan bij het rubriekje Kadett E

In deze rubriek staan alle originele onderdelen en andere attributen van de Kadett E.

(mijn Kadett staat er ook bij)

groetjes Marcel.

Deze week weer verder gegaan...maar beetje vergeten en te druk gehad om te posten.....en was in spanning of ik geslaagd was voor de Havo....en gelukkig geslaagd :jerry

Maar ff ontopic ;)

Heb zoveel mogelijk van die roest weggehaald met een schroevendraaier want ik kon er niet bij met schuurpapier. En daarna met blanke tectyl behandeld...zo kan het ook in die naad komen, want weet nie of daar eventueel ook roest zit....onder de auto drupte het een beetje dus had is het er goed doorgelopen.

andere kant....beetje slechte foto :???:

Dus de panelen moeten nog terug geplaatst worden en de armleuning moet nog gelijmt worden....

Verder met een kunststof behandelingsspul wat dingen behandeld.....en het resultaat is niet heel verkeerd....

Van links tot die driehoek is gedaan...het verschil is te zien

van rechts tot het slot is gedaan en links nog niet....knapt de auto toch iets van op..

De bumpers moeten nog gedaan worden, verder de zijpanelen moeten nog ingebouwd worden. En nog wat kleine dingetjes..

had ik al gekeken en stond er niet bij en er stond ook nog ene link waar nog meer radio's opstonden maar daar stond hij ook nie bij. Maar da maakt nie uit...er gaat als het goed is toch een andere inkomen en dan deze bewaren...

Deze week weer verder gegaan...maar beetje vergeten en te druk gehad om te posten.....en was in spanning of ik geslaagd was voor de Havo....en gelukkig geslaagd :jerry

Maar ff ontopic ;)

Heb zoveel mogelijk van die roest weggehaald met een schroevendraaier want ik kon er niet bij met schuurpapier. En daarna met blanke tectyl behandeld...zo kan het ook in die naad komen, want weet nie of daar eventueel ook roest zit....onder de auto drupte het een beetje dus had is het er goed doorgelopen.

andere kant....beetje slechte foto :???:

Dus de panelen moeten nog terug geplaatst worden en de armleuning moet nog gelijmt worden....

Verder met een kunststof behandelingsspul wat dingen behandeld.....en het resultaat is niet heel verkeerd....

Van links tot die driehoek is gedaan...het verschil is te zien

van rechts tot het slot is gedaan en links nog niet....knapt de auto toch iets van op..

De bumpers moeten nog gedaan worden, verder de zijpanelen moeten nog ingebouwd worden. En nog wat kleine dingetjes..

Dit weekend het zijpaneel gelijmd. Zit er een stuk beter uit dan eerst.

Van:

Naar:

Heb vandaag het paneel ingebouwd, en de andere kant ook. De panelen wilden niet echt mee werken :???: maar de aanhouder wint ;)

Daarna de panelen in de kofferbak teruggeplaatst en toen ging de achterbumper eraf....

En daar waren ze weer geweest, die roestduiveltjes...maar ben er optijd bij. gewoon oppervlakkige roest dus met schroeverdraaier schoon gekrast, moet nog ff met schuurpapier over en dan gronden en wit maken en dan is dat ook weer klaar.

komende week gaat de achterbumper er weer op en de voorbumper eraf...ben benieuwd wat ik daar aantref...hoop geen roest en anders zal het maar heeel weinig zijn....

Dit weekend het zijpaneel gelijmd. Zit er een stuk beter uit dan eerst.

Van:

Naar:

Heb vandaag het paneel ingebouwd, en de andere kant ook. De panelen wilden niet echt mee werken :???: maar de aanhouder wint ;)

Daarna de panelen in de kofferbak teruggeplaatst en toen ging de achterbumper eraf....

En daar waren ze weer geweest, die roestduiveltjes...maar ben er optijd bij. gewoon oppervlakkige roest dus met schroeverdraaier schoon gekrast, moet nog ff met schuurpapier over en dan gronden en wit maken en dan is dat ook weer klaar.

komende week gaat de achterbumper er weer op en de voorbumper eraf...ben benieuwd wat ik daar aantref...hoop geen roest en anders zal het maar heeel weinig zijn....

Netjes hoor!!!!!!!!Mooi smetteloos wit.

Maak dan aan de voorzijde je koplampen schoon.Moet je dan opletten,dan krijg je helemaal een auto met een nette uitstraling!

Ik heb de de koplampen uit hun houders gehaald en toen mooi schoon gemaakt.

OpelKadett075.jpg

OpelKadett047.jpg

OpelKadett067.jpg

OpelKadett070.jpg

OpelKadett045-1.jpg

succes

Marcel.

Netjes hoor!!!!!!!!Mooi smetteloos wit.

Maak dan aan de voorzijde je koplampen schoon.Moet je dan opletten,dan krijg je helemaal een auto met een nette uitstraling!

Ik heb de de koplampen uit hun houders gehaald en toen mooi schoon gemaakt.

OpelKadett075.jpg

OpelKadett047.jpg

OpelKadett067.jpg

OpelKadett070.jpg

OpelKadett045-1.jpg

succes

Marcel.

@saluma, heeft voor mij niet zo veel zin om dat "mooi"te maken aangezien mijn motorruimte getectyleerd is (bijna 25 jaar geleden). Dus de buitenkant is wit en de motorruimte is bruin.....

Eergister en vandaag weer wat aan de auto gedaan.

Bumper behandeld met kunststofspul behandeld:

Voor:

Na:

Roestplek behandeld, geschuurt en gespoten.....heb later er met tectyl overgespoten dus was niet echt nodig geweest....

En de achterbumper erweer op

Vandaag ging de voorbumper eraf

Heel klein beetje roest aan de onderkant van de onderste balk.....geschuurd en de balk met tectyl gespoten.

De ijzere lat in het midden, daar zaten belletjes in.

geschuurd en inde grondlak gezet.

Op de witte delen die je ziet heb ik blanke tectyl gespoten.

Daarna de voorbumper met kunststofspul behandeld er er weer opgezet.

Dus nu is bijna alles klaar...

En gaat nog een zoemertje ingebouwd worden, als ik de lampen aan laat wanneer ik het contact afzet en weg wil gaan. Gaat het zoemertje, zo sta ik als ik terug kom niet met een lege accu....zie ik anders nog wel een keer gebeuren....

Beetje roest bij de achterklepraam moet nog gedaan worden en en na de vakantie neemt ons pap hem mee naar de garage, ff nakijken...

Maar er zullen verder kleine dingetjes gedaan worden.

Accu vandaag eruit gehaald....moest opgeladen worden...radio aan als je bezig bent, deuren open en al sje er dan niet mee rijdt gaat hij op een gegeven moment opraken ;)

Terug
Naar boven