• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Raluph: SR Carburateurs

Die rechte beweging kun je stellen door onder de motorkap de stang die van het pedaal naar de bak zit iets los te halen.

Let wel op !

Dit moet secuur gebeuren, anders heb je hem zo in zn 5 of in zn 1 !

Rik :)

@rickykadett wrote:heb alle 5 de paginas gelezen en wat een prachtig kadettje

ik heb binnekort ook een witte en die heeft net zulke dorpels als jou, keihard.

met dat schakelen,, kan je hem in een rechte beweging in zn 3 zetten?

groetjes ricky meej zn kadeddilac

Dankje, ben benieuwd naar jou kadettje (heb je verhaal al gelezen)

Ja, in zijn vrij staat de pook helemaal naar rechts in een rechte lijn tussen de 3 en 4

Er is weer iets gebeurt in de tussentijd...niet veel maar iets

Er is een nieuwe (geen orginele...was niet meet te leveren) radiateur ingekomen omdat de andere lekte...maarja hij was ook 25 jaar oud dus dat vergeet ik hem wel een beetje.

Verder heeft ons pap de motor afgesteld...omdat ik moest wennen aan de auto en ja ik heb niet veel ervaring had ons pap hem stationair wat hoger laten lopen...nu staat hij weer op zijn fabrieks toerental....CO ging van 4.5% (te veel voor de apk) naar 1.5%

Ik weet niet of jullie het nog weten maar endemol had eenn oproep gedaan voor een witte e kadett...nou ik had gereageert en vandaag en volgende week kwam/komt de aflevering erop...nou vandaag niks gezien (had dat wel verwacht aangezien de een naar laatste dag was dat ze filmde) dus als het goed is komt ie volgende week...ben benieuwd

ik wil die kadett zo snel mogelijk hier hebben:D kan ik de muziek inbouwne en hem helemaal netjes maken. ik wil hem ook tectyleren alleen dat doe ik op mn werk wel een keer, daar heb ik een brug tot beschikking, ik moet namelijk ook de carterpakking vervangen:)

als je hem van uit zn vrij zo in zn 3 kan zetten in een rechte lijn staat die goed afgesteld als het merkbaar is dat hij iets naar links gaat of rechts natuurlijk dan moet hij afgesteld worden.

je kan je bakolie ook verversten trouwnes! kan zeer veel schelen. nou weet ik niet wat er daqn in moet, miss wel iets dunner of juist dikker, miss weet de andere rik dat wel:)

groetjes

ps rijd jou kadett zuinig?

co was wel veel te veel

labdA IS 0.97-1.03

CO 0.3 EN 0.5

1.5 is nog te hoog alleen volgensmij word er niet naar co gekeken bij de hele oude auto's

gr

@Aapje, dank je wel....wat een verlossing ;)

@Ricky, mijn CO mag dacht ik 3.0 zijn.....

De mijne liep toen ik van veldhoven naar hilversum op en neer reed en daar nog ook een beetje gereden (voor reconstructie endemol)....1 op 14.5 toen was liep hij hogere toeren stationair dan de fabriekswaarde.....en dan 120/130 in zijn vier.

Als de auto nog rolt en ik zet hem dan in zijn 1dan gaat ie wat moeilijk maar verder schakelt ie :thumb , lekker soepel.

de bak heb ik samen met ons pap afgesteld....pook helemaal naar links en dan een stukje naar recht (beetjej op gevoel) en dan de bak afstellen.... dan moet je een plug uit de bak halen en ff een boortje 5 erin steken (als ik het goed heb). Beetje lastig uit te leggen...is vast wel iemand die het beter weet en beter uitlegt.

oke ik ga daar eens verder over neuzen over dat co:)

ben blij dat hij goed schakelt en wat je uitlegt met dat boortje

tja, dat kan ik nie snappen:P

groetjes ricky

is moeilijk om uit te leggen...maar zo stelde we mijn pook af zodat hij beter schakelde

Maar als de jouwe goed schakeld heb je het niet nodig

Maar mijn auto heeft geen kat dus misschien mag mijn Co hoger zijn

@Aapje, dank je wel....wat een verlossing ;)

@Ricky, mijn CO mag dacht ik 3.0 zijn.....

De mijne liep toen ik van veldhoven naar hilversum op en neer reed en daar nog ook een beetje gereden (voor reconstructie endemol)....1 op 14.5 toen was liep hij hogere toeren stationair dan de fabriekswaarde.....en dan 120/130 in zijn vier.

Als de auto nog rolt en ik zet hem dan in zijn 1dan gaat ie wat moeilijk maar verder schakelt ie :thumb , lekker soepel.

de bak heb ik samen met ons pap afgesteld....pook helemaal naar links en dan een stukje naar recht (beetjej op gevoel) en dan de bak afstellen.... dan moet je een plug uit de bak halen en ff een boortje 5 erin steken (als ik het goed heb). Beetje lastig uit te leggen...is vast wel iemand die het beter weet en beter uitlegt.

oke geen kat die heb ik wel..

dan waren er heele andere ijsen. volgensmij mogen ze dan veel meer hebben ja:)

btw mn fotos staan erop

ziet topic,, mijn kadett :D

ricky

oke ik ga daar eens verder over neuzen over dat co:)

ben blij dat hij goed schakelt en wat je uitlegt met dat boortje

tja, dat kan ik nie snappen:P

groetjes ricky

Goed....omdat ik met de fiets naar school ga rij ik er alleen zaterdag naar me werk en dat is op en neer zo´n 13 km dus zoveel rij ik niet maar tot nu toe heeft hij me nog niet laten staan in de 600 km die ik ermee gereden heb. Maar omdat ik hem maar eens in de week gebruik wil ie 's ochtends wat moeilijker starten (als ik weg rij van het werk doet ie het meteen) maar komt ook omdat ik het nog steeds aan het leren ben (ons pap lukt het wel meteen...grrrr;) maarja die heeft meer ervaring)

Er is wel een nieuwe radiateur ingekomen omdat ie lekte. En van een jerrycan een bak gemaakt zodat de spullen in mijn achterbak niet rondslingeren. Had ook een bak kunne kopen maarja zo blijf ik bezig...beter dan de hele tijd achter de pc zitten hè ;)

is moeilijk om uit te leggen...maar zo stelde we mijn pook af zodat hij beter schakelde

Maar als de jouwe goed schakeld heb je het niet nodig

Maar mijn auto heeft geen kat dus misschien mag mijn Co hoger zijn

Laatst stond er nog 1 op MP.

heb er nog op geboden maar een medeforummer die er ook een oogje op had, woonde daar wel heel erg vlakbij :swear

Rik :)

oke geen kat die heb ik wel..

dan waren er heele andere ijsen. volgensmij mogen ze dan veel meer hebben ja:)

btw mn fotos staan erop

ziet topic,, mijn kadett :D

ricky

@MR F, weet ik maarja ook leuk om zelf iets te maken..kopen kan altijd nog en ik ben er zeker zuinig op..laat hem lekker orgineel dus geen subwoofer ofzo erin. En als ik da wel zou willen zou ons pap me wel op andere gedacht brengen want ons pap zou er zo een ook wel willen maarja deze kan de caravan niet trekken dus dan houd het op...en ons pap rijd er liever in mijn kadett dan in mijn broers corsa b :jerry

Heb nog ergens in een fotoboek een foto dat ik als 1 a 2 jarig jongetje bij ons pap op schoot aan het bier zit (wel een leeg flesje ;)) met de kadett (een bordeaux rode 1.3s vijfdeurs) die me ouders toen hadden op de achtergrond dus met de fles en kadett opgevoed, kan bijna niet beter ;)

Goed....omdat ik met de fiets naar school ga rij ik er alleen zaterdag naar me werk en dat is op en neer zo´n 13 km dus zoveel rij ik niet maar tot nu toe heeft hij me nog niet laten staan in de 600 km die ik ermee gereden heb. Maar omdat ik hem maar eens in de week gebruik wil ie 's ochtends wat moeilijker starten (als ik weg rij van het werk doet ie het meteen) maar komt ook omdat ik het nog steeds aan het leren ben (ons pap lukt het wel meteen...grrrr;) maarja die heeft meer ervaring)

Er is wel een nieuwe radiateur ingekomen omdat ie lekte. En van een jerrycan een bak gemaakt zodat de spullen in mijn achterbak niet rondslingeren. Had ook een bak kunne kopen maarja zo blijf ik bezig...beter dan de hele tijd achter de pc zitten hè ;)

Vandaag de auto na gekeken voordat ons pap hem morgen zou APK keuren maar het zou APK afkeur zijn :( .....Alles zag er goed uit maar de ontluchtingsslangen van mijn tank zijn verrot (beter een slang verrot dan mijn carosserie ;) )....1tje helemaal en de andere voor de helft(deel aan de tank is nog wel goed).....Dus dat moet eerst gemaakt worden.

Maar ff een vraag....aangezien beide slangen bij de vuldop weggerot waren weet ik niet welke slang waar op moet....Een slang zit aan de zijkant en een aan de achterkant van de tank....maar welke moet waar op?

En zou ik die slangen ook van een astra F kunnen pakken?

Terug
Naar boven