• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Raluph: SR Carburateurs

En we rijden weer. Gisteren de andere klauw erop en een rondje gereden om te kijken of alles goed was. Verder heeft ons pap de ontsteking afgesteld dus was weer een leerzaam weekje voor me :D

En jahoor, ontsteking afgesteld maar heeft niet mogen baten. Hij pingelt nog steeds wanneer je boven de 110 (op de teller) gas geeft :swear

En jahoor, ontsteking afgesteld maar heeft niet mogen baten. Hij pingelt nog steeds wanneer je boven de 110 (op de teller) gas geeft :swear

Aangezien ik nog deze week vrij heb voordat school (herexamens) begint. Toch maar weer begonnen aan de kadett. Wilde eigenlijk alleen de opstaande randen van de dorpel aanpakken. Dit begonnen op een paar plekjes te roesten (waren de eerste plekjes die ik aan had gepakt, en toen niet goed gedaan). Maar het begon ook opnieuw waar het spatbord aan de dorpel vast zit. Dus ja vandaag de roestplekjes op de dorpel kaal gemaakt en in de noverox gezet. En daarna de voorschermen eraf gehaald.

voi7.jpg

gykk.jpg
[/

Er zit roest op de rand waar het spatbord op vast zit. De oude kit moet ik nog verwijderen en de roest weghalen. Ook aan de onderkant van de spatborden de vliegroest weghalen. Maar dat komt morgen.

Aangezien ik nog deze week vrij heb voordat school (herexamens) begint. Toch maar weer begonnen aan de kadett. Wilde eigenlijk alleen de opstaande randen van de dorpel aanpakken. Dit begonnen op een paar plekjes te roesten (waren de eerste plekjes die ik aan had gepakt, en toen niet goed gedaan). Maar het begon ook opnieuw waar het spatbord aan de dorpel vast zit. Dus ja vandaag de roestplekjes op de dorpel kaal gemaakt en in de noverox gezet. En daarna de voorschermen eraf gehaald.

voi7.jpg

gykk.jpg
[/

Er zit roest op de rand waar het spatbord op vast zit. De oude kit moet ik nog verwijderen en de roest weghalen. Ook aan de onderkant van de spatborden de vliegroest weghalen. Maar dat komt morgen.

Raluph als je slim bent haal je een koker Polymeerkit.Eigenlijk doen zoals ik het gedaan heb in mijn topic.Ook ik heb de spatborden eraf gehaald en de boel nagekeken.

Maarre............goed bezig,kerel.Ga zo door.

groetjes Marcel

Raluph als je slim bent haal je een koker Polymeerkit.Eigenlijk doen zoals ik het gedaan heb in mijn topic.Ook ik heb de spatborden eraf gehaald en de boel nagekeken.

Maarre............goed bezig,kerel.Ga zo door.

groetjes Marcel

@marcel, je hebt het goed aangepakt, jij hebt alles (a-stijl enzo) kaal gemaakt. Dit heb ik niet gedaan...heb de tijd er niet voor (hertentamens beginnen komende week) en alles zag er nog goed uit. Verder ga ik elk jaar (is de planning) de onderkant los halen om alles schoon te maken en te controleren. Maar die polymeerkit, heb je die alleen op de dorpel gedaan waar het spatbord op komt of op nog meer plekken?

Gisteren en vandaag weer verder gegaan.

De lijmresten en roest eraf gehaald en een aantal keer in de zinkspray gezet

De onderkant van de schermen aangepakt:

Daarna 3 keer geschuurt/roestomvervormer en 2 keer in de zinkspray en 2 keer tencopal erover.

En zo ook de dorpel aangepakt waar de onderkant van het scherm op gemonteerd wordt.

De kit om alles weer te monteren heb ik ook al dus morgen alles er weer op

@marcel, je hebt het goed aangepakt, jij hebt alles (a-stijl enzo) kaal gemaakt. Dit heb ik niet gedaan...heb de tijd er niet voor (hertentamens beginnen komende week) en alles zag er nog goed uit. Verder ga ik elk jaar (is de planning) de onderkant los halen om alles schoon te maken en te controleren. Maar die polymeerkit, heb je die alleen op de dorpel gedaan waar het spatbord op komt of op nog meer plekken?

Gisteren en vandaag weer verder gegaan.

De lijmresten en roest eraf gehaald en een aantal keer in de zinkspray gezet

De onderkant van de schermen aangepakt:

Daarna 3 keer geschuurt/roestomvervormer en 2 keer in de zinkspray en 2 keer tencopal erover.

En zo ook de dorpel aangepakt waar de onderkant van het scherm op gemonteerd wordt.

De kit om alles weer te monteren heb ik ook al dus morgen alles er weer op

@Raluph

Ik heb die Polymeerkit ook aangebracht waar het spatbord geschroefd zit.Daarna de boel vastgeschroefd.Meer kunnen we niet doen.

Maar het geeft je wel een lekkerder gevoel als je wat aan je Opel gedaan heb,terwijl dat echt nodig was.Dat heb ik wel althans.

Ben gisteren ook even bezig geweest,maar dat staat straks wel in mijn topic.

Ga zo door kerel!!!!!!!!!!! Je hebt een mooie strakke Kadett en die mag gezien worden.Helemaal in het wit.Super!!!!!

@Raluph

Ik heb die Polymeerkit ook aangebracht waar het spatbord geschroefd zit.Daarna de boel vastgeschroefd.Meer kunnen we niet doen.

Maar het geeft je wel een lekkerder gevoel als je wat aan je Opel gedaan heb,terwijl dat echt nodig was.Dat heb ik wel althans.

Ben gisteren ook even bezig geweest,maar dat staat straks wel in mijn topic.

Ga zo door kerel!!!!!!!!!!! Je hebt een mooie strakke Kadett en die mag gezien worden.Helemaal in het wit.Super!!!!!

vandaag de kit en de spatborden erop. Nog niet helemaal te vrede hoe ze er nu op zitten :swear

Het rechterscherm wil ik nog iets naar binnen hebben aangezien de spleet tussen de motorkap en het scherm groter is dan links. En dan verder morgen de antenne, wielkuipen en ruitenwissers terug erop.

Ook gaan kijken voor 155/80/13 banden want ze beginnen goed uit te drogen, vooral voor.

Terug
Naar boven