• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Raluph: SR Carburateurs

En we hebben nieuws...

Werkbank eindelijk klaar. De oude was aan de kleine kant en de poten waren flink aangevreten door meutel. Dus van ±1,5m naar 3m werkbank

Van:

2dsjz9h.jpg

Naar:

10dimwg.jpg

En na 3 maanden stil staan weer eens met het mooie weer met de kadett gereden. Dus uit de garage.....en hij blijft uit de garage want......

Ik heb er een kadett bij :D .

v4qwew.jpg

e84ylz.jpg

fx6yd3.jpg

Hij is van Mei´74 en is eind 2011 op nederlands kenteken gekomen (komt uit België) Maar gelukkig heeft hij wel oude blauwe platen....Hij is in 2007 compleet overgespoten (professioneel). Hij is nog meer standaard dan mijn E. Geen radio, 1 buitenspiegel, 12 inch velgen, remtrommels rondom, lange pook en rubberen vloermat.

Plannen:

-Er zit roest op (duhhh).....hier ga ik zelf niet aan beginnen, wil ik laten doen.

-Linker dorpel bij het achterwiel zit een de ergste plek (±5 bij 3 cm).

-Onderkant rechter spatbord, waar hij bevestigd zit aan de dorpel(niet een erg denk ik).

-Achter rechter achterwiel een plekje (niet heel erg denk ik)

-En natuurlijk de onderkant van de deuren (velsrand)

-Een deukje in het dak bij de bestuurdersdeur, of er een pijp opgevallen is.

Maar gelukkig is de rest in super staat....achterbak, reservewiel bak, motorruimte en accu bak geen puntje roest te vinden. En de A-stijl is ook hard.

Dus ik ga er lekker van genieten en kijken waar/door wie ik die plekken laat lassen en spuiten (heb al een idee)

Jeetje, weer een plaatje man!! Blijft leuk, zeker als ze zo keurig zijn onderhouden, echt een tijdmachine!!

Jeetje, weer een plaatje man!! Blijft leuk, zeker als ze zo keurig zijn onderhouden, echt een tijdmachine!!

Krijg een deja vu: heb precies dezelfde gehad in het oranje, maar dan met de korte pook en de modernere velgen, maar ook met de ronde koplampen.

Ziet er zo op de foto goed uit. Veel plezier ermee, enne neem je deze mee naar de Brabant meeting?

Krijg een deja vu: heb precies dezelfde gehad in het oranje, maar dan met de korte pook en de modernere velgen, maar ook met de ronde koplampen.

Ziet er zo op de foto goed uit. Veel plezier ermee, enne neem je deze mee naar de Brabant meeting?

Netjes hoor.Heel netjes!!!! Als ik eerlijk mag zijn ziet deze Kadett er onder de motorkap netter uit dan de E.

Veel veilige kilometers gewenst.Het is je gegund!!!!

groetjes Marcel.

Netjes hoor.Heel netjes!!!! Als ik eerlijk mag zijn ziet deze Kadett er onder de motorkap netter uit dan de E.

Veel veilige kilometers gewenst.Het is je gegund!!!!

groetjes Marcel.

Ik vind het ook zo'n slimme plek voor de accu heh, lekker centraal achter de voor as. In een E zit hij zo ver vooraan!

Ik vind het ook zo'n slimme plek voor de accu heh, lekker centraal achter de voor as. In een E zit hij zo ver vooraan!

@Vinci wrote:Ik vind het ook zo'n slimme plek voor de accu heh, lekker centraal achter de voor as. In een E zit hij zo ver vooraan!

Lijkt mij makkelijker met een starthulp,als de accu vooraan zit.Maakt in principe niets uit waar de accu zit,als je startkabels maar lang genoeg zijn.

@Vinci wrote:Ik vind het ook zo'n slimme plek voor de accu heh, lekker centraal achter de voor as. In een E zit hij zo ver vooraan!

Lijkt mij makkelijker met een starthulp,als de accu vooraan zit.Maakt in principe niets uit waar de accu zit,als je startkabels maar lang genoeg zijn.

Startkabels? Die hoor je gewoon nooit nodig te hebben!

Nee, gaat me meer om gewichtsverdeling in de auto, een 50Ah accu weegt toch al gauw een kilootje of 16, en dat is vooraan de auto behoorlijk ongunstig. Mooiste zou zijn om het onderin ergens onder te brengen achter de voorste as onderaan het schutbord, maar dan kan je er wel echt lastig bij natuurlijk..

Startkabels? Die hoor je gewoon nooit nodig te hebben!

Nee, gaat me meer om gewichtsverdeling in de auto, een 50Ah accu weegt toch al gauw een kilootje of 16, en dat is vooraan de auto behoorlijk ongunstig. Mooiste zou zijn om het onderin ergens onder te brengen achter de voorste as onderaan het schutbord, maar dan kan je er wel echt lastig bij natuurlijk..

Oh dat bedoel je!!!

Ik heb in mijn Kadett een 44 Ah accu erin zitten.(die staat nu op zolder hahaha) en in de Volvo zit een 55Ah accu (2.0 motor)

Oh dat bedoel je!!!

Ik heb in mijn Kadett een 44 Ah accu erin zitten.(die staat nu op zolder hahaha) en in de Volvo zit een 55Ah accu (2.0 motor)

Daarom legt BMW vaak de accu in de kofferbak en bij de oude Mercedes A had ie helemaal een mooie plek: in de dubbele bodem onder de voeten van de passagier.

Sorry dat we je topic vervuilen Raluph.....

Terug
Naar boven