• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Raluph: SR Carburateurs

@ kadett1.2: klopt, orginele kleurcode is 411. Maar is aan de buitenkant opnieuw gespoten in 2007 dus hij blinkt meer dan orgineel.

En voor de gordel: kan voor rolgordel gaan, orginelen zoeken die er nu ook inzitten of van een andere gordel eentje maken.

En moet nog gaan bedenken of ik het eruit slijp en een nieuwe gordelpunt erin las of gewoon een stuk plaat erin lassen. Maar dat ga ik pas doen als ik de achterwielkasten kaal maak. En wanneer ik dat ga doen weet ik nog niet. Denk pas als de dorpels gelast zijn en daar wil ik nog ff mee wachten.

@Vince, ga de schijven binnenkort bestellen en dan kijken welke stift erop past. En ook ff een mailtje sturen naar het bedrijf voor die epoxy-primer.

Ben vandaag bezig met de bitiummatten eraf te steken, tot nu toe ziet er goed uit. Alleen tussen de stoelen en de bank zit teerachtig spul op de vloer met karton erover. Karton is eraf maar hoe krijg je die teerachtige zooi eraf, ook gewoon verwarmen?

Die schijven bij conrad.nl zijn de(/of een van de) goedkoopste maar zie dat de verwachte levertijd 14 dagen :???:

Ons pap had een catalogus voor onder andere gereedschap meegenomen. En daar stonden die schijven ook in. Hij gaat kijken of hij eraan kan komen aangezien het eigenlijk alleen voor bedrijven is.

http://avda.eu/nl-nl" onclick="window.open(this.href);return false;? en dan in de catalogus blz 138

Voor de bodyschutz, blz 139. En dan de 2de of 3de.

Die schijven bij conrad.nl zijn de(/of een van de) goedkoopste maar zie dat de verwachte levertijd 14 dagen :???:

Ons pap had een catalogus voor onder andere gereedschap meegenomen. En daar stonden die schijven ook in. Hij gaat kijken of hij eraan kan komen aangezien het eigenlijk alleen voor bedrijven is.

http://avda.eu/nl-nl" onclick="window.open(this.href);return false;? en dan in de catalogus blz 138

Voor de bodyschutz, blz 139. En dan de 2de of 3de.

Teer kan je het beste zoveel mogelijk wegsteken met een plamuurmes, eventueel beetje warm stoken met fohn of hete lucht verfverwijderaar en dan de restjes met een doekje met terpentine of thinner wegpoetsen.

Teer kan je het beste zoveel mogelijk wegsteken met een plamuurmes, eventueel beetje warm stoken met fohn of hete lucht verfverwijderaar en dan de restjes met een doekje met terpentine of thinner wegpoetsen.

Ik ga dit eens een keer proberen:

http://www.ebay.de/itm/SprayMax-2K-...pt=Autopflege_Wartung&hash=item2ec41e469b" onclick="window.open(this.href);return false;

Met:

http://www.ebay.de/itm/1-Spraydosen...pt=Autopflege_Wartung&hash=item58958fd2a6" onclick="window.open(this.href);return false;

Volgens mij is die kwaliteit prima, en dit is voor kleinere klussen voordeliger, want die 5 kilo losse ZF primers kun je twee gehele auto's mee doen, terwijl het redelijk kort maar houdbaar is....

Ik ga dit eens een keer proberen:

http://www.ebay.de/itm/SprayMax-2K-...pt=Autopflege_Wartung&hash=item2ec41e469b" onclick="window.open(this.href);return false;

Met:

http://www.ebay.de/itm/1-Spraydosen...pt=Autopflege_Wartung&hash=item58958fd2a6" onclick="window.open(this.href);return false;

Volgens mij is die kwaliteit prima, en dit is voor kleinere klussen voordeliger, want die 5 kilo losse ZF primers kun je twee gehele auto's mee doen, terwijl het redelijk kort maar houdbaar is....

Zo....die teer en bitium is aan de binnenkant van de auto eraf.

2m4ymj8.jpg

qsw5g7.jpg

53lc9w.jpg

2j1opp3.jpg

23wuo8n.jpg

n20b35.jpg

En heb de 'Scotch-Brite' schoonmaakschijven, zijn niet die vinci in een link had laten zien. Kon via automaterialenzaak aan andere komen van 3M en waren de volgende dag al af te halen.

http://www.schuurmaterialen-shop.nl/scotch-brite-clean-strip-xt-dc-purple-asgat-13mm.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Meteen ook een de stift erbij om de schijven vast te zetten. En bodyschutz van 3M(overschilderbaar).

Bumper is er af, morgen de voorschermen eraf halen en alle tectyl van de binnenschermen halen.

Heb een bericht gestuurd naar het bedrijf voor de epoxy primer maar nog niks gehoord.

ik wil het gebruiken voor de wielkuipen, bodem binnenkant, onderkant deuren en paar plekjes op de bodem van de auto.

Misschien dat ik het ook voor de E kadett ga gebruiken. Maar dan is 3L epoxy+1l verharder wel veel of niet, want hoelang is zoiets houdbaar?

Zo....die teer en bitium is aan de binnenkant van de auto eraf.

2m4ymj8.jpg

qsw5g7.jpg

53lc9w.jpg

2j1opp3.jpg

23wuo8n.jpg

n20b35.jpg

En heb de 'Scotch-Brite' schoonmaakschijven, zijn niet die vinci in een link had laten zien. Kon via automaterialenzaak aan andere komen van 3M en waren de volgende dag al af te halen.

http://www.schuurmaterialen-shop.nl/scotch-brite-clean-strip-xt-dc-purple-asgat-13mm.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Meteen ook een de stift erbij om de schijven vast te zetten. En bodyschutz van 3M(overschilderbaar).

Bumper is er af, morgen de voorschermen eraf halen en alle tectyl van de binnenschermen halen.

Heb een bericht gestuurd naar het bedrijf voor de epoxy primer maar nog niks gehoord.

ik wil het gebruiken voor de wielkuipen, bodem binnenkant, onderkant deuren en paar plekjes op de bodem van de auto.

Misschien dat ik het ook voor de E kadett ga gebruiken. Maar dan is 3L epoxy+1l verharder wel veel of niet, want hoelang is zoiets houdbaar?

Hah, lachen, dat zijn PRECIES de paarse schijven die ik ook heb gebruikt!! Die zijn perfect!

En 3 liter, tja, dat is zeker wel veel! Bedenk je ook dat hoe dunner de laagdikte hoe sterker de coating! Dat weten ook niet veel mensen, maar autofabrikanten maken daar een sport van, want het bespaard hun ook nog eens lak. Als je er over nadenkt is het logisch ook, want de lak is altijd minder sterk dan het metaal er onder, en met een dunne laag heb je simpelweg veel betere 'ondersteuning' van het metaal er onder. Dus lekker waasje om te hechten, dun laagje sluitende coating en klaar, niet klodderen met die zooi!

Daarom spreekt mij die spuitbusjes 2K wel aan, want dat is ook zeker weten perfect vochtvrij en olievrij drukgas! Dat is met de meeste compressors zeker niet het geval!

Hah, lachen, dat zijn PRECIES de paarse schijven die ik ook heb gebruikt!! Die zijn perfect!

En 3 liter, tja, dat is zeker wel veel! Bedenk je ook dat hoe dunner de laagdikte hoe sterker de coating! Dat weten ook niet veel mensen, maar autofabrikanten maken daar een sport van, want het bespaard hun ook nog eens lak. Als je er over nadenkt is het logisch ook, want de lak is altijd minder sterk dan het metaal er onder, en met een dunne laag heb je simpelweg veel betere 'ondersteuning' van het metaal er onder. Dus lekker waasje om te hechten, dun laagje sluitende coating en klaar, niet klodderen met die zooi!

Daarom spreekt mij die spuitbusjes 2K wel aan, want dat is ook zeker weten perfect vochtvrij en olievrij drukgas! Dat is met de meeste compressors zeker niet het geval!

@Vinci wrote:

Vochtopvanger monteren tussen je compressor en slang.

@Vinci wrote:

@Kadett1.2 wrote:@Vinci wrote:

Uiteraard, maar die kost ook geld, en dat is peanuts als je vaak spuit en de investering waard, maar voor de hobbyist die zijn eigen autootje her en der een hoekje gaat doen is zo'n spuitbusje ideaal.

@Kadett1.2 wrote:@Vinci wrote:

Uiteraard, maar die kost ook geld, en dat is peanuts als je vaak spuit en de investering waard, maar voor de hobbyist die zijn eigen autootje her en der een hoekje gaat doen is zo'n spuitbusje ideaal.

Ik heb wel een vochtopvanger, jaren geleden gekocht. Ligt meestal in de kast. Bij grondverf spuiten vergeten er tussen te zetten. En ja hoor waterdruppels in de primer.

Maar met opvanger gaat het best goed. Maar dan heb je weer stof in de lak, altijd wel wat natuurlijk.

Terug
Naar boven