• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Raluph: SR Carburateurs

Ik wens je veel succes op de sloop maar ik denk niet dat je het betreffende plaatwerk in goede staat zult tegenkomen. Check de andere topics hier maar eens over restauraties van C-tjes. Maar dit kun je best goed zelf maken. Succes.

@midnight black wrote:Ik wens je veel succes op de sloop maar ik denk niet dat je het betreffende plaatwerk in goede staat zult tegenkomen. Check de andere topics hier maar eens over restauraties van C-tjes. Maar dit kun je best goed zelf maken. Succes.

C Kadett op de sloop zul je niet meer vinden. Zeker dit gedeelte wat je zoekt is altijd slecht en verroest.

Dus gewoon een stuk reparatie plaat kopen en zelf lnippen en in vorm buigen.

Valt best mee is kwartiertje werk.

Dus sneller dan het hele land afrijden en dan toch met niks terugkomen.

Oortjes zelf kun je gewoon bestellen bij onder andere M&M in Dronten bijvoorbeeld.

@midnight black wrote:Ik wens je veel succes op de sloop maar ik denk niet dat je het betreffende plaatwerk in goede staat zult tegenkomen. Check de andere topics hier maar eens over restauraties van C-tjes. Maar dit kun je best goed zelf maken. Succes.

C Kadett op de sloop zul je niet meer vinden. Zeker dit gedeelte wat je zoekt is altijd slecht en verroest.

Dus gewoon een stuk reparatie plaat kopen en zelf lnippen en in vorm buigen.

Valt best mee is kwartiertje werk.

Dus sneller dan het hele land afrijden en dan toch met niks terugkomen.

Oortjes zelf kun je gewoon bestellen bij onder andere M&M in Dronten bijvoorbeeld.

Ik weet dat de oortjes bij 9 van de 10 roesten/verzot zijn. Het gaat mij meer op het stukje erna. Vanaf het oortje tot ongeveer de zwarte lijn.

Vandaag een klein stukje verder gegaan met kaal maken....hoopte morgen de hele linkerkant te in epoxy te zetten maar toen kwam ik dit tegen :???:

35i56kl.jpg

Doorgeroest....en aan de onderkant zal meer zitten. Het zit bij de stoel (gat waar een bout ingaat voor de steun waar de stoel op rust) en daar onder zit een verstevigingsplaat, die zit gepuntlast aan de vloer. Is het nu slimmer op er vanaf de bovenkant een rechthoek uit te slijpen en dan er een nieuw plaatje in de lassen of kan je die puntlassen los boren vanaf de bovenkant (binnen in de auto) en dat die plaat dan los komt. En dan eraan werken want dan zie ik alles :hmmz

Ga er maar vanuit dat je ook dat eerste deel achter het oortje niet gaat vinden op de sloop ... :(

Bij de stoel kun je beter aan de bovenkant een ruim stukje uitslijpen en dat vervangen; als je ook de steun los boort en je gaat dat opnieuw inlassen dat heb je kans dat het minder stevig wordt.

Ik weet dat de oortjes bij 9 van de 10 roesten/verzot zijn. Het gaat mij meer op het stukje erna. Vanaf het oortje tot ongeveer de zwarte lijn.

Vandaag een klein stukje verder gegaan met kaal maken....hoopte morgen de hele linkerkant te in epoxy te zetten maar toen kwam ik dit tegen :???:

35i56kl.jpg

Doorgeroest....en aan de onderkant zal meer zitten. Het zit bij de stoel (gat waar een bout ingaat voor de steun waar de stoel op rust) en daar onder zit een verstevigingsplaat, die zit gepuntlast aan de vloer. Is het nu slimmer op er vanaf de bovenkant een rechthoek uit te slijpen en dan er een nieuw plaatje in de lassen of kan je die puntlassen los boren vanaf de bovenkant (binnen in de auto) en dat die plaat dan los komt. En dan eraan werken want dan zie ik alles :hmmz

het eerste deel staat in de epoxy primer

fo1wux.jpg

Binnenkant van de bumper ontroest en in de epoxy

voor:

2i1cj7a.jpg

na:

m7gdo1.jpg

@Automatic-freak wrote:Bij de stoel kun je beter aan de bovenkant een ruim stukje uitslijpen en dat vervangen; als je ook de steun los boort en je gaat dat opnieuw inlassen dat heb je kans dat het minder stevig wordt.

Het is dit steuntje wat is eventueel los wil boren.

2evsol2.jpg

En ons pap vandaag iets voor mij opgehaald wat ik nodig ga hebben

k2y69l.jpg

Ga er maar vanuit dat je ook dat eerste deel achter het oortje niet gaat vinden op de sloop ... :(

Bij de stoel kun je beter aan de bovenkant een ruim stukje uitslijpen en dat vervangen; als je ook de steun los boort en je gaat dat opnieuw inlassen dat heb je kans dat het minder stevig wordt.

het eerste deel staat in de epoxy primer

fo1wux.jpg

voor:

2i1cj7a.jpg

na:

m7gdo1.jpg

@Automatic-freak wrote:Bij de stoel kun je beter aan de bovenkant een ruim stukje uitslijpen en dat vervangen; als je ook de steun los boort en je gaat dat opnieuw inlassen dat heb je kans dat het minder stevig wordt.

2evsol2.jpg

k2y69l.jpg

@Raluph wrote:het eerste deel staat in de epoxy primer

fo1wux.jpg

voor:

2i1cj7a.jpg

na:

m7gdo1.jpg

2evsol2.jpg

k2y69l.jpg

Leuk apparaatje. Ik maar tobben met een haakse slijper.

Onderkant van de verstijvingsplaat ziet er niet slecht uit. Zo vanuit de binnenkant voorzichtig stukje voor stukje weghalen wat rot is. Lijkt wel mee te vallen. De verstijvingsplaat in zijn geheel weghalen is wel te doen maar dan verbuigt hij toch wel en is lastiger je boutgaten voor je stoel weer op de correcte positie terug te plaatsen.

Bij mij was aan een zijde zowel de vloerplaat en verstijvingsplaat weg. Wel zelf een nieuwe verstijvingsplaat gemaakt en stukje vloerplaat maar is een heel werk om het een beetje netjes en origineel lijkend terug in te lassen.

Dus probeer zoveel mogelijk heel te laten zou ik zeggen. Later na een primer laag wel aan de onderkant rondom goed afkitten anders trekt er weer vocht tussen de vloerplaat en verstijvingsplaat.

@Raluph wrote:het eerste deel staat in de epoxy primer

fo1wux.jpg

voor:

2i1cj7a.jpg

na:

m7gdo1.jpg

2evsol2.jpg

k2y69l.jpg

Leuk apparaatje. Ik maar tobben met een haakse slijper.

Onderkant van de verstijvingsplaat ziet er niet slecht uit. Zo vanuit de binnenkant voorzichtig stukje voor stukje weghalen wat rot is. Lijkt wel mee te vallen. De verstijvingsplaat in zijn geheel weghalen is wel te doen maar dan verbuigt hij toch wel en is lastiger je boutgaten voor je stoel weer op de correcte positie terug te plaatsen.

Bij mij was aan een zijde zowel de vloerplaat en verstijvingsplaat weg. Wel zelf een nieuwe verstijvingsplaat gemaakt en stukje vloerplaat maar is een heel werk om het een beetje netjes en origineel lijkend terug in te lassen.

Dus probeer zoveel mogelijk heel te laten zou ik zeggen. Later na een primer laag wel aan de onderkant rondom goed afkitten anders trekt er weer vocht tussen de vloerplaat en verstijvingsplaat.

Klein stukje eruit geslepen en kwam meer roest tegen.

1t7qjd.jpg

Dus het er maar helemaal uitslijpen

15mhi5y.jpg

wjxhdt.jpg

van plaatstaal de vorm gemaakt (lang mee bezig geweest om het een beetje in de goede vorm te krijgen). En erin gelast, voor het eerst aan een auto gelast :D

1q6a35.jpg

In de put ook de onderkant afgelast zodat het allemaal goed dicht is, lasnaden moeten nog afgeslepen worden. Komende week de steun ontroesten en er weer onder maken en de rest van de vloer in de epoxy...tenminste dat is de planning maar heb deze week tentamens...en dat gaat toch wel voor ;)

Ohja en nog iets leuks gevonden onder het frame van de bank, 1 belgische frank uit 1974 dus even oud als de auto :D

15hmpo2.jpg

Klein stukje eruit geslepen en kwam meer roest tegen.

1t7qjd.jpg

Dus het er maar helemaal uitslijpen

15mhi5y.jpg

wjxhdt.jpg

van plaatstaal de vorm gemaakt (lang mee bezig geweest om het een beetje in de goede vorm te krijgen). En erin gelast, voor het eerst aan een auto gelast :D

1q6a35.jpg

In de put ook de onderkant afgelast zodat het allemaal goed dicht is, lasnaden moeten nog afgeslepen worden. Komende week de steun ontroesten en er weer onder maken en de rest van de vloer in de epoxy...tenminste dat is de planning maar heb deze week tentamens...en dat gaat toch wel voor ;)

Ohja en nog iets leuks gevonden onder het frame van de bank, 1 belgische frank uit 1974 dus even oud als de auto :D

15hmpo2.jpg

De Frank ligt nog netjes in de auto en blijft er ook in.

Onderkant A stijl/begin dorpel verder de rottigheid eruit geslepen.

vq73bt.jpg

Verstevigingssteun kaal gemaakt en in de Inox-spray gezet, ook de onderkant van het de bodem wat er opnieuw ingelast is.

33u3oes.jpg

Gisteren de hele dag bezig geweest om de bodem verder kaal te maken.

2my93s1.jpg

Vanmorgen ff nog snel wat gedaan. Begonnen met de A stijl kaal te maken. En over 2 dagen is de linker A stijl 40 jaar ;)

23hndhu.jpg

Mijn verstevigingsbakje heeft toch na 40 jaar wat geleden :(

syovv7.jpg

En de planning is om de in de zomervakantie een "roadtrip" te maken met de C samen met mijn broer door Duitsland, Zwitserland, Oostenrijk, Liechtenstein, Italië en Frankrijk....de tijd ervoor 3 tot 4 weken. Toch wel iets anders dan vorig jaar backpacken door Vietnam. ;)

Terug
Naar boven