• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Raluph: SR Carburateurs

De Frank ligt nog netjes in de auto en blijft er ook in.

Onderkant A stijl/begin dorpel verder de rottigheid eruit geslepen.

vq73bt.jpg

Verstevigingssteun kaal gemaakt en in de Inox-spray gezet, ook de onderkant van het de bodem wat er opnieuw ingelast is.

33u3oes.jpg

Gisteren de hele dag bezig geweest om de bodem verder kaal te maken.

2my93s1.jpg

Vanmorgen ff nog snel wat gedaan. Begonnen met de A stijl kaal te maken. En over 2 dagen is de linker A stijl 40 jaar ;)

23hndhu.jpg

Mijn verstevigingsbakje heeft toch na 40 jaar wat geleden :(

syovv7.jpg

En de planning is om de in de zomervakantie een "roadtrip" te maken met de C samen met mijn broer door Duitsland, Zwitserland, Oostenrijk, Liechtenstein, Italië en Frankrijk....de tijd ervoor 3 tot 4 weken. Toch wel iets anders dan vorig jaar backpacken door Vietnam. ;)

Kijk dat zijn mooie voornemens, nog even flink doorploeteren dan (lassen ziet er al goed uit :thumbup ) en dan kun je je vakantiefoto's

hier: viewtopic.php?f=29&t=168323&hilit=vakantiefoto droppen.

Kijk dat zijn mooie voornemens, nog even flink doorploeteren dan (lassen ziet er al goed uit :thumbup ) en dan kun je je vakantiefoto's

hier: viewtopic.php?f=29&t=168323&hilit=vakantiefoto droppen.

Afgelopen week niks kunnen doen...dus een kleine update van de week daarvoor.

De velsrand van de deuren kaal gemaakt en in de epoxy geschilderd.

102qrk2.jpg

2ihwh9c.jpg

24fecfp.jpg

2ujqo2c.jpg

En de steun van de stoel ook in de epoxy gezet.

2lc7n1y.jpg

Ga als alles klaar is de holle ruimtes inspuiten met een wax.

http://www.pardonverfwebwinkel.nl/index.php?route=product/category&path=68_69" onclick="window.open(this.href);return false;

Wil ook de torsiebalkjes/bakjes doen bij de A stijl, linkerkant zitten er gaatjes in maar het balkje is te goed op het compleet te gaan vervangen. En de kleine gaatjes dicht lassen. Heb er een lamp boven gehouden en binnenin zit verder geen roest. Dus wil aan de onderkant een gat boren en dan ook volspuiten met wax en dan dop in het zat doen als alles klaar is.

Gisteren naar Eschdorf gegaan voor het Bergrennen. Op en neer ±520km, mooie afstand op de E kadett "wakker" te rijden. Laatste keer dat ik met de E op de snelweg was, was toen ik naar de E kadett meeting ging. En toen pingelde hij als ik versnelde op de snelweg (wanneer hij warm was). Had er toen voor die rit Euro98 erin gegooid omdat hij dat deed met Euro95 en hoopte het zo op te lossen. Want ontsteking stond goed en de vacuumvervroeger deed ook zijn werk. 2 weken geleden met het verwisselen van de olie gekeken of de centrifugaalvervroeger misschien vast zat en die kon je gewoon draaien/bewegen. Dus dat was het ook al niet. Had nog loodvervanger van de C kadett. Die er maar ingegooid. Onder het mom van baat het niet dan schaadt het niet.

En of het de oplossen echt was, geen idee maar met het gaspedaal snel intrappen ging het eerst stoterig en nu niet meer en op de heenweg naar Eschdorf geen gepingel :D. Natuurlijk op de terugweg nog in Luxemburg de tank volgegooid met Euro98 en dit keer geen loodvervanger erbij gedaan en geen gepingel. Dus dat hoofdstuk kunnen we nu afsluiten zonder de echte oplossing te weten :???: ....maar ben blij dat hij weer normaal loopt.

Op de heenweg in Belgie "vriendelijk"begroet door een vogel :swear

Zag twee grote vogels op de vluchtstrook....ging wat links van mijn rijbaan rijden want je weet maar nooit....net op het punt dat ik bijna bij de vogels ben...vliegen ze weg, de ene naar de berm en de andere naar mij....harde klap en mijn spiegel was weg....

newcyh.jpg

Verder een afdruk van het plastic van de spiegel op het raam. Gelukkig geen verdere schade....

Wist nog dat ik spiegels had liggen van een E kadett...en gevonden, beide zijn linker spiegels :???:

Afgelopen week niks kunnen doen...dus een kleine update van de week daarvoor.

De velsrand van de deuren kaal gemaakt en in de epoxy geschilderd.

102qrk2.jpg

2ihwh9c.jpg

24fecfp.jpg

2ujqo2c.jpg

En de steun van de stoel ook in de epoxy gezet.

2lc7n1y.jpg

Ga als alles klaar is de holle ruimtes inspuiten met een wax.

http://www.pardonverfwebwinkel.nl/index.php?route=product/category&path=68_69" onclick="window.open(this.href);return false;

Wil ook de torsiebalkjes/bakjes doen bij de A stijl, linkerkant zitten er gaatjes in maar het balkje is te goed op het compleet te gaan vervangen. En de kleine gaatjes dicht lassen. Heb er een lamp boven gehouden en binnenin zit verder geen roest. Dus wil aan de onderkant een gat boren en dan ook volspuiten met wax en dan dop in het zat doen als alles klaar is.

Gisteren naar Eschdorf gegaan voor het Bergrennen. Op en neer ±520km, mooie afstand op de E kadett "wakker" te rijden. Laatste keer dat ik met de E op de snelweg was, was toen ik naar de E kadett meeting ging. En toen pingelde hij als ik versnelde op de snelweg (wanneer hij warm was). Had er toen voor die rit Euro98 erin gegooid omdat hij dat deed met Euro95 en hoopte het zo op te lossen. Want ontsteking stond goed en de vacuumvervroeger deed ook zijn werk. 2 weken geleden met het verwisselen van de olie gekeken of de centrifugaalvervroeger misschien vast zat en die kon je gewoon draaien/bewegen. Dus dat was het ook al niet. Had nog loodvervanger van de C kadett. Die er maar ingegooid. Onder het mom van baat het niet dan schaadt het niet.

En of het de oplossen echt was, geen idee maar met het gaspedaal snel intrappen ging het eerst stoterig en nu niet meer en op de heenweg naar Eschdorf geen gepingel :D. Natuurlijk op de terugweg nog in Luxemburg de tank volgegooid met Euro98 en dit keer geen loodvervanger erbij gedaan en geen gepingel. Dus dat hoofdstuk kunnen we nu afsluiten zonder de echte oplossing te weten :???: ....maar ben blij dat hij weer normaal loopt.

Op de heenweg in Belgie "vriendelijk"begroet door een vogel :swear

Zag twee grote vogels op de vluchtstrook....ging wat links van mijn rijbaan rijden want je weet maar nooit....net op het punt dat ik bijna bij de vogels ben...vliegen ze weg, de ene naar de berm en de andere naar mij....harde klap en mijn spiegel was weg....

newcyh.jpg

Verder een afdruk van het plastic van de spiegel op het raam. Gelukkig geen verdere schade....

Wist nog dat ik spiegels had liggen van een E kadett...en gevonden, beide zijn linker spiegels :???:

Ik denk dat ik nog wel een rechterspiegel heb voor je! alleen is hij wel zwart gespoten

Maar goed dat ik geen rechterbuitenspiegel heb!!!!

Je oudere Kadett wordt weer liefdevol behandelt zie ik!!!!Ga zo door.

Ik denk dat ik nog wel een rechterspiegel heb voor je! alleen is hij wel zwart gespoten

Maar goed dat ik geen rechterbuitenspiegel heb!!!!

Je oudere Kadett wordt weer liefdevol behandelt zie ik!!!!Ga zo door.

Had nog een kapje gevonden voor een E kadett als je geen rechter buitenspiegel hebt. Dus die er vandaag maar tegen aan gemaakt.

Dus Marcel, ik rij nu net zo als jij rond ;)

ml45k4.jpg

En ik ga het linker verstevigingsbalkje toch vervangen. Heb hem nu helemaal kaal gemaakt en nog een groter gat aan de onderkant gevonden en vervang ik hem liever dan dat ik alles dicht moet lassen.

rkwrc4.jpg

Heb gekeken voor zo'n balkje maar kom 3 verschillende prijzen tegen....kwaliteitsverschil van de imitatie stukken?

Heb gekeken bij:

MMdronten

Artaparts

Cadeon (klokkerholm)

Had nog een kapje gevonden voor een E kadett als je geen rechter buitenspiegel hebt. Dus die er vandaag maar tegen aan gemaakt.

Dus Marcel, ik rij nu net zo als jij rond ;)

ml45k4.jpg

En ik ga het linker verstevigingsbalkje toch vervangen. Heb hem nu helemaal kaal gemaakt en nog een groter gat aan de onderkant gevonden en vervang ik hem liever dan dat ik alles dicht moet lassen.

rkwrc4.jpg

Heb gekeken voor zo'n balkje maar kom 3 verschillende prijzen tegen....kwaliteitsverschil van de imitatie stukken?

Heb gekeken bij:

MMdronten

Artaparts

Cadeon (klokkerholm)

@Raluph wrote:

rkwrc4.jpg

Heb gekeken bij:

MMdronten

Artaparts

Cadeon (klokkerholm)

Kwaliteit zal allemaal wel hetzelfde zijn. Is in ieder geval geen origineel GM maar immitatie.

Je moet het toch altijd een beetje pas maken.

Bestel meestal bij MMDronten, na betaling binnen 2 dagen in huis.

@Raluph wrote:

rkwrc4.jpg

Heb gekeken bij:

MMdronten

Artaparts

Cadeon (klokkerholm)

Kwaliteit zal allemaal wel hetzelfde zijn. Is in ieder geval geen origineel GM maar immitatie.

Je moet het toch altijd een beetje pas maken.

Bestel meestal bij MMDronten, na betaling binnen 2 dagen in huis.

Neem aan dat dit een C-Kadett detail is, aangezien ik het niet direct herken. Voor de E Kadett is namelijk nog vanalles te krijgen in origineel..

MM Dronten levert meestal ook Klokkerholm kwaliteit, voor zover ik weet. Cadeon levert uiteraard enkel Klokkerholm. Artaparts doet volgens mij ook wel Equipart/van Wezel.

De kwaliteit, tja, het is 'bruikbaar' en dat geldt in mijn ervaring voor al die merken. Had kort geleden een compleet voorfront van Equipart voor de Micra, en dat was ook wel prima te doen, maar het is zeker 'anders' als origineel...

Neem aan dat dit een C-Kadett detail is, aangezien ik het niet direct herken. Voor de E Kadett is namelijk nog vanalles te krijgen in origineel..

MM Dronten levert meestal ook Klokkerholm kwaliteit, voor zover ik weet. Cadeon levert uiteraard enkel Klokkerholm. Artaparts doet volgens mij ook wel Equipart/van Wezel.

De kwaliteit, tja, het is 'bruikbaar' en dat geldt in mijn ervaring voor al die merken. Had kort geleden een compleet voorfront van Equipart voor de Micra, en dat was ook wel prima te doen, maar het is zeker 'anders' als origineel...

Meestal is het van dattum:

$T2eC16VHJIIE9qTYKKJvBRS0uVItlQ~~60_12.JPG

Waarbij duidelijk sterke plooiing te zien is, en dat is met origineel plaatwerk eigenlijk niet of nauwelijks zo. Origineel wordt het met veel meer druk en een veel nauwkeurigere mal geperst.

Terug
Naar boven