• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Raluph: SR Carburateurs

Dacht dat er van die klemmetjes zaten maar is al weer een jaar geleden dat ik er naar gekeken heb. Kan morgen wel ff kijken als je wilt.

Kleine update:

Heb de laatste tijd weinig gedaan aan de kadett. Dus het gaan langzaam....

Verhaal wordt een beetje eentonig....kaal maken en in de epoxy.

foipma.jpg

En het hoekstuk wat er in gelast zat, zat ook aan de voorkant vast :(

wb5cfd.jpg

Zit straks voor het grootste deel achter de bumper dus hoop er straks zo min mogelijk van de zien

@Raluph wrote:Vandaag de auto na gekeken voordat ons pap hem morgen zou APK keuren maar het zou APK afkeur zijn :( .....Alles zag er goed uit maar de ontluchtingsslangen van mijn tank zijn verrot (beter een slang verrot dan mijn carosserie ;) )....1tje helemaal en de andere voor de helft(deel aan de tank is nog wel goed).....Dus dat moet eerst gemaakt worden.

Maar ff een vraag....aangezien beide slangen bij de vuldop weggerot waren weet ik niet welke slang waar op moet....Een slang zit aan de zijkant en een aan de achterkant van de tank....maar welke moet waar op?

En zou ik die slangen ook van een astra F kunnen pakken?

Dit probleem heb ik vandaag precies hetzelfde gehad!!!! Ook een slang die los ligt over de flensrand van de tank die dan stopt onder de achterbank aan de linkerzijde.

Maar die slang die op de tank hoort,hoe heb jij die vast gemaakt????? Met een slangeklemmetje????

Eindelijk weer eens wat gelast in plaats van tectiel krabben....

2dw54cy.jpg

op6xr5.jpg

Moet alleen de zijkant nog lassen.

Welk plamuur en schuurpapier (korrel) kan ik het best gebruiken voor het strak maken?

Dacht dat er van die klemmetjes zaten maar is al weer een jaar geleden dat ik er naar gekeken heb. Kan morgen wel ff kijken als je wilt.

Kleine update:

Heb de laatste tijd weinig gedaan aan de kadett. Dus het gaan langzaam....

Verhaal wordt een beetje eentonig....kaal maken en in de epoxy.

foipma.jpg

En het hoekstuk wat er in gelast zat, zat ook aan de voorkant vast :(

wb5cfd.jpg

Zit straks voor het grootste deel achter de bumper dus hoop er straks zo min mogelijk van de zien

Eindelijk weer eens wat gelast in plaats van tectiel krabben....

2dw54cy.jpg

op6xr5.jpg

Moet alleen de zijkant nog lassen.

Welk plamuur en schuurpapier (korrel) kan ik het best gebruiken voor het strak maken?

Beginnen met p80 en als het dan strak is, met p180 en p240 uitschuren en evenueel met p320 nalopen. Dan krijg je het mooiste resultaat

Aangezien de E kadett mee doet aan de overgangsregeling, moet hij vanaf december van de weg....dusja, 2 auto's en dan geen auto voor in de winter hebben dat kan eigenlijk niet. Dus dan maar een derde erbij :jerry , ben niet zo van spullen (auto) van andere lenen.

2qkkx9g.jpg

207uzvb.jpg

Hij is van 1997 met een x16szr, sport uitvoering met een kleine 160.000 op de teller. Van de tweede eigenaar gekocht en altijd dealer onderhouden. Beide eigenaren hebben hem een kleine 9 jaar gehad. Kreeg er 3 A4'tjes bij met wat er afgelopen 9 jaar gedaan is aan de auto bij welke kilometerstand.

Heeft een roestplekje op een wielkastrand en een klein plekje op de achterklep. Dus die ff aanpakken, winterbanden eronder en dan is de 'pekelbak' winter klaar ;)

Hebben we nu bij ons thuis, een Kadett C en E, Astra F en G dus eigenlijk nog een D kadett en we hebben 5 op een rij ;)

Beginnen met p80 en als het dan strak is, met p180 en p240 uitschuren en evenueel met p320 nalopen. Dan krijg je het mooiste resultaat

Aangezien de E kadett mee doet aan de overgangsregeling, moet hij vanaf december van de weg....dusja, 2 auto's en dan geen auto voor in de winter hebben dat kan eigenlijk niet. Dus dan maar een derde erbij :jerry , ben niet zo van spullen (auto) van andere lenen.

2qkkx9g.jpg

207uzvb.jpg

Hij is van 1997 met een x16szr, sport uitvoering met een kleine 160.000 op de teller. Van de tweede eigenaar gekocht en altijd dealer onderhouden. Beide eigenaren hebben hem een kleine 9 jaar gehad. Kreeg er 3 A4'tjes bij met wat er afgelopen 9 jaar gedaan is aan de auto bij welke kilometerstand.

Heeft een roestplekje op een wielkastrand en een klein plekje op de achterklep. Dus die ff aanpakken, winterbanden eronder en dan is de 'pekelbak' winter klaar ;)

Hebben we nu bij ons thuis, een Kadett C en E, Astra F en G dus eigenlijk nog een D kadett en we hebben 5 op een rij ;)

Zit ff vluchtig je verhaal door te lezen, mooie dingen ben je aan het doen.

Heb jij misschien meer informatie over die Hammerite die op de vorige pagina (blz14) staat :?:

Gr

Marcel

Zit ff vluchtig je verhaal door te lezen, mooie dingen ben je aan het doen.

Heb jij misschien meer informatie over die Hammerite die op de vorige pagina (blz14) staat :?:

Gr

Marcel

@turbo.d wrote:Zit ff vluchtig je verhaal door te lezen, mooie dingen ben je aan het doen.

Gr

Marcel

Het is een wax welke dacht ik veel in Engeland gebruikt wordt. Komt bij de meeste test als beste uit de test wat je als particulier kan kopen. Heb wel laatst een site gevonden waar je Mike Sanders vet kan kopen als particulier die door professionals wordt gebruikt.

Vinci gaf mij de tip om het te gebruiken....die kan er vast meer over vertellen

@turbo.d wrote:Zit ff vluchtig je verhaal door te lezen, mooie dingen ben je aan het doen.

Gr

Marcel

Het is een wax welke dacht ik veel in Engeland gebruikt wordt. Komt bij de meeste test als beste uit de test wat je als particulier kan kopen. Heb wel laatst een site gevonden waar je Mike Sanders vet kan kopen als particulier die door professionals wordt gebruikt.

Vinci gaf mij de tip om het te gebruiken....die kan er vast meer over vertellen

Updates aan de C en E is het stil, sinds de laatste update is er 1 plaatje van 5 bij 2 erin gelast....druk gehad met stage.

2quhpg4.jpg

2v91wux.jpg

2hz4r47.jpg

Dat is op dit moment alles wat ik helaas aan de C kadett heb gedaan....

Maar onder tussen wel een nieuwe compressor:

2rei142.jpg

700l/min met een 280liter tank :jerry

Dus als ik nu nog lucht te kort kom weet ik het ook niet meer.....

Weet iemand misschien waar ik deze aansluiten aan de onderzijde van de tank kan krijgen/bestellen?

29f9e35.jpg

Net boven het zwarte steuntje kan je zien het roestig is

Zit te denken om Lokari wielkuipen te gaan plaatsen. Zodat ik alles gewoon kan spuiten en geen bodycoating hoef te gebruiken en geen rotzooi tussen bij de A-stijl en het voorscherm kan komen. Iemand ervaring mee bij een C kadett? Pasvorm is wat ik gelezen heb goed (bij andere auto's).

Verder wil ik misschien een extra set 12inch velgen nemen, die laten verbreden en dan er 165/60/12 banden op leggen. Iemand misschien ervaring mee of een voorbeeld hiervan?

Ohja, de astra doet zijn taak goed. Alleen van binnen is een E kadett toch iets ruimer dan de astra

2v2z1gi.jpg

iets van 55 gasbeton blokken

Al wel wat aan de astra gedaan maarja dit is het kadett deel ;)

ik heb lokari binnenschermen onder mn city zitten(ik had ze ook onder mn a ascona en e rekord) en ben er zeer tevreden over!

Hieronder een paar pics(alleen de foto's als ze eronder zitten zijn niet zo heel duidelijk,moet ik nog eens overdoen)

foto van bovenin de wielkast

foto rechtsvoor (het stukje rubber wat onderaan nog buiten het scherm uitkomt heb ik afgesneden)

De pasvorm van de binnenschermen is verder goed.

Updates aan de C en E is het stil, sinds de laatste update is er 1 plaatje van 5 bij 2 erin gelast....druk gehad met stage.

2quhpg4.jpg

2v91wux.jpg

2hz4r47.jpg

Dat is op dit moment alles wat ik helaas aan de C kadett heb gedaan....

Maar onder tussen wel een nieuwe compressor:

2rei142.jpg

700l/min met een 280liter tank :jerry

Dus als ik nu nog lucht te kort kom weet ik het ook niet meer.....

Weet iemand misschien waar ik deze aansluiten aan de onderzijde van de tank kan krijgen/bestellen?

29f9e35.jpg

Net boven het zwarte steuntje kan je zien het roestig is

Zit te denken om Lokari wielkuipen te gaan plaatsen. Zodat ik alles gewoon kan spuiten en geen bodycoating hoef te gebruiken en geen rotzooi tussen bij de A-stijl en het voorscherm kan komen. Iemand ervaring mee bij een C kadett? Pasvorm is wat ik gelezen heb goed (bij andere auto's).

Verder wil ik misschien een extra set 12inch velgen nemen, die laten verbreden en dan er 165/60/12 banden op leggen. Iemand misschien ervaring mee of een voorbeeld hiervan?

Ohja, de astra doet zijn taak goed. Alleen van binnen is een E kadett toch iets ruimer dan de astra

2v2z1gi.jpg

iets van 55 gasbeton blokken

Al wel wat aan de astra gedaan maarja dit is het kadett deel ;)

Terug
Naar boven