• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

ramen sluiten via afstandsbediening astra g

De fotos van derartz, zijn volgensmij niet van dezelfde auto en tevens niet van een astra.

Omdat bij mij enkel de groene stekker aanwezig is aan de bestuurders kant. Tevens staat op beide een motorkaphendel afgebeeld.

Dat van de leeftijd en draadboomen vermoed ik dat ook niet geheel juist is. Ik heb namelijk 2 astra's uit 2002.

Nu heben die beide een andere draadboom zowel onder de kap als achter het dashboard.

Ik vermoed dat er veel meer dan 2 interieurboomen zijn.

Die blauwe stekker is volgensmij van de airbags, De njoy uitvoering heeft er veel meer dan een sport uitvoering.

Volgensmij is dat het verschil ik heb er enkel een in mn dashboard en mijn stuur. Jij hebt er in je deuren stijlen enz.

Nu is het ook zo dat je ook nog 3 deurs 4 deurs uitvoeringe hebt dus achterramen mischien electrisch kunnen?

Met en zonder climate control, waarbij ook weer een andere kabelboom hoort. enz..

@Haasje17 wrote:De fotos van derartz, zijn volgensmij niet van dezelfde auto en tevens niet van een astra. Omdat bij mij enkel de groene stekker aanwezig is aan de bestuurders kant. Tevens staat op beide een motorkaphendel afgebeeld.

Dat heb jij goed gezien haasje..., maar de foto's staan er puur op om te laten zien wat ik bedoelde met de kiekert en bij de andere wat ik bedoelde met de groene 80 polige connector. Mijn astra uit 2003 heeft links bij de koppeling een groene en blauwe connector zitten, wel apart dat jou model uit 2002 die blauwe connector niet heeft. Zie:

P1040458.jpg

@Haasje17 wrote:

Dat van de leeftijd en draadboomen vermoed ik dat ook niet geheel juist is.

Volgens dat schema wat ik heb is dat wel zo, maar je mag het best even controleren hoor, stuur maar een pm met je mailadres.

@Haasje17 wrote:

Ik heb namelijk 2 astra's uit 2002.

Nu heben die beide een andere draadboom zowel onder de kap als achter het dashboard.

Ik vermoed dat er veel meer dan 2 interieurboomen zijn.

Dat vermoed ik nu ook wel ja...

Oef....ik denk niet dat ik daar zelf zo aan uit ga komen. Denk dat ik het laat zitten, al had ik het wel een erg mooie optie gevonden als het gelukt was.

Okay, bij mijn Astra Coupé sluiten de ramen niet als ik de sleutel in het slot van de deur steek en naar rechts gedraaid houdt. Dat is dus de reden dat ik het niet werkend kan krijgen?

Dan weet ik in ieder geval waar het aan ligt en ga ik er verder ook geen tijd meer in steken.

@Haasje17 wrote:Die blauwe stekker is volgensmij van de airbags, De njoy uitvoering heeft er veel meer dan een sport uitvoering.

Volgensmij is dat het verschil ik heb er enkel een in mn dashboard en mijn stuur. Jij hebt er in je deuren stijlen enz.

Nu is het ook zo dat je ook nog 3 deurs 4 deurs uitvoeringe hebt dus achterramen mischien electrisch kunnen?

Met en zonder climate control, waarbij ook weer een andere kabelboom hoort. enz..

huh.. jij hebt toch ook een sport edition II uitvoering? ik had eigenlijk verwacht dat die allemaal met 8 airbags zijn uitgerust. (4 in de stijlen, 2 in de stoelen, stuur en boven handschoenenklep).

verder alleen ter info...

Ik weet niet zeker of die blauwe van de airbag is, zou goed kunnen. maar ik heb nu een airbagstoring doordat ik die groene 80 polige los gemaakt had en toen op contact gezet had. sinds dien brand het lampje airbag storing, dus er moet ongetwijfeld ook iets van de airbag doorheen lopen.

wel kl0te dat er zoveel verschil zit tussen iedereen z'n bedrading enzo.

ik heb deze module voor in de astra temonteren maar als ik die aansluit doet cv alleen op sluiten en meer niet heb al van alles geprobeerd.

hierbij de module

Foto0024.jpg

Die blauwe stekker is volgensmij van de airbags, De njoy uitvoering heeft er veel meer dan een sport uitvoering.

Blauwe stekker is niet voor airbag, daarvoor loopt een draad met gele stoffen iso door de auto. Buij mn vec zit je unit in het midden, net achter de handrem.

Oef....ik denk niet dat ik daar zelf zo aan uit ga komen. Denk dat ik het laat zitten, al had ik het wel een erg mooie optie gevonden als het gelukt was.

@Haasje17 wrote:Die blauwe stekker is volgensmij van de airbags, De njoy uitvoering heeft er veel meer dan een sport uitvoering.

huh.. jij hebt toch ook een sport edition II uitvoering? ik had eigenlijk verwacht dat die allemaal met 8 airbags zijn uitgerust. (4 in de stijlen, 2 in de stoelen, stuur en boven handschoenenklep).

verder alleen ter info...

Ik weet niet zeker of die blauwe van de airbag is, zou goed kunnen. maar ik heb nu een airbagstoring doordat ik die groene 80 polige los gemaakt had en toen op contact gezet had. sinds dien brand het lampje airbag storing, dus er moet ongetwijfeld ook iets van de airbag doorheen lopen.

wel kl0te dat er zoveel verschil zit tussen iedereen z'n bedrading enzo.

ik heb deze module voor in de astra temonteren maar als ik die aansluit doet cv alleen op sluiten en meer niet heb al van alles geprobeerd.

hierbij de module

Foto0024.jpg

ale heb het vandaag dan toch maar eens even verbouwd met de doorverbind methode gelijk ze hier beschreven staat :)

en het WERKT :):)

ik ben zeer tevreden nu haha :)

nu hopen dat het blijft werken en dan is het mij goed :)

@jannick wrote:bij de astra h moet je de wagen ontgrendelen en dan terug de ontgrendel toets op je sleuten blijven induwen dan gaan ramen open gaar zolang je drukt en om je ramen te sluiten het zelfde maar dan vergrendelen drukken :D ik weet niet als het ook zo gaat bij de astra gbij mij niet...

Blauwe stekker is niet voor airbag, daarvoor loopt een draad met gele stoffen iso door de auto. Buij mn vec zit je unit in het midden, net achter de handrem.

het eerste probleem is opgedoken bij mijn g coupe en kameraad zijn g opc

de ramen sluiten niet meer automatisch volledig open of volledig toe als je de knop even inhoud en loslaat gaan ze normaal automatisch

volledig open of toe maar dit doet ze beide niet meer

hebbe ook al geprobeerd de ramen terug te resetten maar ze blijven het probleem hebben

iemand enig idee waar hier het probleem bij ligt ?

grts

ale heb het vandaag dan toch maar eens even verbouwd met de doorverbind methode gelijk ze hier beschreven staat :)

en het WERKT :):)

ik ben zeer tevreden nu haha :)

nu hopen dat het blijft werken en dan is het mij goed :)

Heb je je accupolen laatste tijd los gehad? Loshalen raam helmaal open raam helemaal dicht. En alles werkt weer. Waarschijnlijk je accu leeg of lostghad tusendoor.

Terug
Naar boven