• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

rare letters in mijn dagteller

Ja dat vroeg ik me zelf dus ook al af.

Het is misschien wel handig om het ook voor de zekerheid weer in de auto te programmeren. Ik zal het wel even proberen morgen.

Weet jij dan wanneer ik het rempedaal erbij moet doen?

groet,

Evert.

er zijn wat verschillende inspectie meldingen in de vectra

gewoon voet op de rem dagteller indrukken en op contact zetten

dan gaat insp knipperen en komen er streepjes of er komt 30000 te staan

zo krijg je alle vectra's de inspectie uit

er zijn wat verschillende inspectie meldingen in de vectra

gewoon voet op de rem dagteller indrukken en op contact zetten

dan gaat insp knipperen en komen er streepjes of er komt 30000 te staan

zo krijg je alle vectra's de inspectie uit

ik heb het net weer geprobeerd en kreeg hetzelfde resultaat:

auto van contact af (sleutel erin op"0"), knop dagteller indrukken en vasthouden, dan op contact zetten en wachten op 4 streepjes ( - - - - ).

Nu heb ik diverse keren en op diverse momenten tussen de bovengenoemde stappen de rem in gedrukt, maar ik kan geen km stand invoeren.

groet,

Evert.

ik heb het net weer geprobeerd en kreeg hetzelfde resultaat:

auto van contact af (sleutel erin op"0"), knop dagteller indrukken en vasthouden, dan op contact zetten en wachten op 4 streepjes ( - - - - ).

Nu heb ik diverse keren en op diverse momenten tussen de bovengenoemde stappen de rem in gedrukt, maar ik kan geen km stand invoeren.

groet,

Evert.

Hallo Allemaal,

Ik rij een opel vectra 3.2 v6 uit 2005 c1 met het nieuwe dasboard uit de vectra c2

Ik heb ook zo melding in mijn display een auto met een baco. In mijn boekje staat dat dit elektrische storing kan zijn bij een draaiende motor, maar dan gaat hij bij mij juist uit. Ik krijgt de melding allee bij het omdraaien van m'n contact en zo gauw de motor draait is het weg. Dan zou het niets zijn volgens het boekje alleen vind ik het dan raar dat ik het eerst nooit had en de deze laatste week in eens. Is dit een probleem waar iemand ook met te maken heeft gehad.

Hallo Allemaal,

Ik rij een opel vectra 3.2 v6 uit 2005 c1 met het nieuwe dasboard uit de vectra c2

Ik heb ook zo melding in mijn display een auto met een baco. In mijn boekje staat dat dit elektrische storing kan zijn bij een draaiende motor, maar dan gaat hij bij mij juist uit. Ik krijgt de melding allee bij het omdraaien van m'n contact en zo gauw de motor draait is het weg. Dan zou het niets zijn volgens het boekje alleen vind ik het dan raar dat ik het eerst nooit had en de deze laatste week in eens. Is dit een probleem waar iemand ook met te maken heeft gehad.

Dit is krukassensor, Deze geeft AALTIJD een fout aan als de motor niet draaid, Hij dedecteert namelijk geen singaal van de sensor, Omdat de krukas niet draait.

Mvg Bart

Dit is krukassensor, Deze geeft AALTIJD een fout aan als de motor niet draaid, Hij dedecteert namelijk geen singaal van de sensor, Omdat de krukas niet draait.

Mvg Bart

@Fearless wrote:Dagtellerknopje ingedrukt houden terwijl je hem op contact zet...

Maar kan maarzo zijn dat je ff de computer er aan moet hangen om hem te resetten.

plus de rem in trappen

@Fearless wrote:Dagtellerknopje ingedrukt houden terwijl je hem op contact zet...

Maar kan maarzo zijn dat je ff de computer er aan moet hangen om hem te resetten.

plus de rem in trappen

Hallo Allemaal,

Ten eerste bedankt voor de respons en de mogelijke oplossing.

Als je inderdaad op de dagteller drukt en je voet op rem trap en het contact aanzet

dan reset je inderdaad je inspectiebeurten weer naar nul, maar het probleem

in mijn andere display blijft de baco met de auto. Heb verder geen problemen met de auto

rijdt super geen hoger verbruik enz, maar laat hem binnenkort wel even uitlezen bij de dealer als hij weer een beurt krijgt.

Hallo Allemaal,

Ten eerste bedankt voor de respons en de mogelijke oplossing.

Als je inderdaad op de dagteller drukt en je voet op rem trap en het contact aanzet

dan reset je inderdaad je inspectiebeurten weer naar nul, maar het probleem

in mijn andere display blijft de baco met de auto. Heb verder geen problemen met de auto

rijdt super geen hoger verbruik enz, maar laat hem binnenkort wel even uitlezen bij de dealer als hij weer een beurt krijgt.

Terug
Naar boven