• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

RaymondVec's Vectra C2 2.8 V6 | Zomer modus

Met de auto is de afgelopen tijd vrij weinig bijzonders gebeurt.

Heb de auto nog even uit laten lijnen na het monteren van de schroefset en ook heb ik een setje knipperlichten gemoked zoals ik bij de C1 had.

Verder liggen er wat mooie spullen te wachten die nog wat voorbereiding nodig hebben, maar ik hoop deze snel te kunnen plaatsen.

@Wess1988, Ik zie je reactie nu pas, weinig actief geweest op het forum.

Zon setje had mooi geweest, maar ik heb nu iets veel mooiers liggen ;)

Mooie bak, ook al mis ik je c1 wel.

Wat vind je van bbs lemans velgen? Met zwarte binnenkant. Staat erg goed op een gts :)

Af en toe mis ik de C1 ook door wat ik er van gemaakt had, maar dat wil ik bij de C2 zo snel mogelijk evenaren.

Lemans vind ik heel dik en ik neem aan dat je op jou setje doelt.

Ik zou liever een breedset hebben met zilvere harten, het liefst ook nog origineel BBS.

Nog updates hier?

Jah ik doelde op soortgelijke set inderdaad.

Maar mijne verkoop ik niet hoor. Staat te mooi om te verkopen haha.

Aangezien dat ik een OPC pakket op een Vectra heel dik vind staan moest dit er natuurlijk bij mij ook op komen.

In eerste instantie wou ik voor een OPC-line 1 pakket gaan dus maar opzoek gegaan naar spullen.

Als eerste vond ik een set skirts en de achterbumper lip met diffuser, tweedehands maar in nette staat, voor een goeie prijs.

Daarna er toch voor gekozen om voor een complete OPC bumper te gaan, aangezien deze moeilijk tweedehands te vinden zijn heb ik deze nieuw aangeschaft.

Twee weken geleden is de auto naar de spuiter geweest om de stootlijstjes te laten spuiten, dit omdat hier wat plekjes op zaten waar ik me nogal aan stoorde.

Daarnaast is ook het meteen het OPC pakket gespoten.

Na de nodige spulletjes gehaald te hebben, heb ik uiteindelijk afgelopen weekend alles gemonteerd.

Het heeft wat moeite gekost maar ben dik tevreden met het resultaat king:

En omdat dit verhaaltje natuurlijk niks is zonder foto,s:

Over de spoiler twijfel ik nog maar deze komt er misschien ook nog op.

Eerst maar eens zorgen dat er een zomer set onder komt.

@micvec wrote:Ook deze vec word steeds dikker :thumb :thumb

Waar heb jij de voorbumper besteld/gekocht

Is te verkrijgen bij gm tuningparts Best.

Daar heb ik 'm ook vandaan king:

Groet jraaf

Een tijd geleden is het uiterlijk van de website veranderd, hierbij is mijn laatste bericht en de daar op gevolgde reactie's verdwenen.
Dus bij deze schrijf ik dat stuk weer overnieuw, plus wat extra verandering die later toegevoegd zijn.

Nadat ik een tijd op de 18 inch velgen heb rond gereden vond ik het wel weer tijd voor een nieuwe dikke set.
Na een hoop zoeken en wat dingen gepast te hebben ben ik uiteindelijk op de volgende set uit gekomen.
FullSizeRender%207_zpsifranydh.jpg

Het gaat om een originele set BBS Ck's in de maten 8,5x20 en 9,5x20.
Bij aankoop van de set bleken helaas de centercaps in een wat mindere staat te zijn dus kocht ik een nieuw setje in Japans rood met gouden 3d logo's
IMG_0218_zpsdvuybm7c.jpg

Natuurlijk moesten er ook banden om, ik ben gegaan voor een set Vredestein banden in de maten 225/30/20 en 223/30/20.
IMG_2020_zpspuvptxe2.jpg

Vervolgens zijn de velgen natuurlijk onder de auto gekomen, met dit als resultaat.
IMG_2060_zpsqx6bmpto.jpg

IMG_2062_zpsypodvqai.jpg

IMG_2063_zpsdqk0wmlt.jpg

FullSizeRender_zpsdnrutsxa.jpg

Tot zo ver het bericht wat kwijt geraakt is.
Nadat ik de nieuwe velgen gemonteerd heb is er een tijdje weinig aan de auto gedaan.
Totdat ik eindelijk de topmod vond waar ik al een tijd naar opzoek was, namelijk OPC stoelen (electrisch verstelbaar en verwarmd) en een OPC stuur.
IMG_3682_zpsv5nk0mzj.jpg

De stoelen en het stuur waren in een hele nette staat, geen gescheurd leer of iets dergelijks.
Vervolgens snel met Noogy2000 afgesproken om de stoelen en het stuurin te bouwen.
En wat zit dat lekker!!!
IMG_3946_zpsvvixlrva.jpg

Ook het stuur ligt heel lekker in de hand, ook een topmod.
IMG_4648_zpsl5zevjjb.jpg

Voor de winter is de auto weer terug op zn winterset gegaan en heb ik hem omhoog geschroefd.
Daarna is hij ook weer gekeurd, mooi in een keer zonder problemen geslaagd.
Dus hij kan ook weer een jaar vooruit.
Momenteel staat hij er zo bij.
IMG_5698_zpsugiah7t9.jpg

Het volgende wat ik wil laten doen is de auto laten chiptunen.
Ik ben al een tijd aan het rond kijken naar waar ik dit wil laten doen maar ik kom er niet echt uit.
Ik weet dat KCP dit doet en dat hier goede verhalen over zijn, maar vind ze toch een beetje aan de dure kant en wil graag een vermogenstest laten doen.
Heeft er iemand ervaring bij andere bedrijven of zal ik toch voor KCP gaan?

Terug
Naar boven