• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Re: Ascona A '72 MV6 24v, RDW gekeurd, nu cosmetisch werk!

@marcel wrote:
naamloos.jpg

En kenne we je al feliciteren? :vertag

jazeker! alweer even geleden, in oktober bij de RDW geweest en glansrijk door de keuring incl 2jr APK.

Ze is ietswat aangekomen, weegt nu 1010kg.(volle tank)

@asconarocker: de orginele as zit eronder, van een 1900, 3:44 overbrenging. tot nu toe ongespert, sper heb ik op de plank maar twijfel nog of die erin gaat, rijdt immers zo ook prima.

Ik heb het vandaag nogmaals zelf bekeken. Wat het pakkingvlak betreft, zijn beiden gelijk, is overigens ook hetzelfde artikelnummer.

Het gaat zich voornamelijk om het bougiegat, kabel dicht niet juist af in het gat, maar het kan wel.

Op de volgende foto waarbij de deksel van links naar rechts is gewisseld, kun je zien dat de bougie niet netjes op 1 lijn zit met het gat.

29122012720_zps680a2094.jpg

Dan maar zoals jij zei, de klepaansturing verplaatst.

29122012722_zps65a4659a.jpg

29122012723_zpse9269ceb.jpg

En we kunnen weer rijden.

Dat zijn de kunststof exemplaren. 'Officieel' (dus volgens Opel) dienen ze vervangen te worden zodra ze gedemonteerd zijn/worden.

Ik heb het vandaag nogmaals zelf bekeken. Wat het pakkingvlak betreft, zijn beiden gelijk, is overigens ook hetzelfde artikelnummer.

Het gaat zich voornamelijk om het bougiegat, kabel dicht niet juist af in het gat, maar het kan wel.

Op de volgende foto waarbij de deksel van links naar rechts is gewisseld, kun je zien dat de bougie niet netjes op 1 lijn zit met het gat.

29122012720_zps680a2094.jpg

Dan maar zoals jij zei, de klepaansturing verplaatst.

29122012722_zps65a4659a.jpg

29122012723_zpse9269ceb.jpg

En we kunnen weer rijden.

Voor een nieuw project heb ik de volgende vraag: hoe wordt de mv6 elektrisch aangesloten, ik bedoel wat heeft ie nodig om te kunnen lopen?

Dat zijn de kunststof exemplaren. 'Officieel' (dus volgens Opel) dienen ze vervangen te worden zodra ze gedemonteerd zijn/worden.

Voor een nieuw project heb ik de volgende vraag: hoe wordt de mv6 elektrisch aangesloten, ik bedoel wat heeft ie nodig om te kunnen lopen?

@2000 wrote:Voor een nieuw project heb ik de volgende vraag: hoe wordt de mv6 elektrisch aangesloten, ik bedoel wat heeft ie nodig om te kunnen lopen?

Net zo veel als die 16V.

Spanning, aansluiten benzinepomp, kabelkleuren zijn het zelfde. Enkel de groene toerentalkabel is even zoeken, maar ook die vind je wel. Echter wanneer je automaat wil gaan rijden, is dat wel even puzzelen.

@Jo1 wrote:@2000 wrote:Voor een nieuw project heb ik de volgende vraag: hoe wordt de mv6 elektrisch aangesloten, ik bedoel wat heeft ie nodig om te kunnen lopen?

Net zo veel als die 16V.

Spanning, aansluiten benzinepomp, kabelkleuren zijn het zelfde. Enkel de groene toerentalkabel is even zoeken, maar ook die vind je wel. Echter wanneer je automaat wil gaan rijden, is dat wel even puzzelen.

Top, eigenlijk dus een piece of cake :D

@2000 wrote:Voor een nieuw project heb ik de volgende vraag: hoe wordt de mv6 elektrisch aangesloten, ik bedoel wat heeft ie nodig om te kunnen lopen?

Net zo veel als die 16V.

Terug
Naar boven