• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Re: Calibra Gesloopt

is erg netjes, als je na gaat dat in een omega een groter inlaat spruitstuk zit en grotere uitlaten. die draait ook 211 pk.

:D

Mooie waarden na het afstellen ! Moet je nou rijden op 98 ron ? of kan het nog op 95 ron, tjah, rij ook Calibra met de 3,0 ! die aanpassing van de computer is ook een optie voor mij !

Ben nog bezig om de gasklephuis te vergroten van 64mm naar 68 mm (traksiecontrolgasklep)

Ook nog aan het sparen voor de Pipercross / viper kit luchtfilter huis ! koude lucht toevoer ! hihi

Mooie waarden na het afstellen ! Moet je nou rijden op 98 ron ? of kan het nog op 95 ron, tjah, rij ook Calibra met de 3,0 ! die aanpassing van de computer is ook een optie voor mij !

Ben nog bezig om de gasklephuis te vergroten van 64mm naar 68 mm (traksiecontrolgasklep)

Ook nog aan het sparen voor de Pipercross / viper kit luchtfilter huis ! koude lucht toevoer ! hihi

je kan op 95 en 98 rijden. Maar deze is afgesteld met 98 van bp.

zou hem zeker af laten stellen is echt de moeite waard en je weet zeker dat hij goed afgesteld is.

ik moet de inlaat ook nog aanpassen, en de uitlaat ook dus heb nog wat te doen.

welke bougies heb je nu er in zitten ?

je kan op 95 en 98 rijden. Maar deze is afgesteld met 98 van bp.

zou hem zeker af laten stellen is echt de moeite waard en je weet zeker dat hij goed afgesteld is.

ik moet de inlaat ook nog aanpassen, en de uitlaat ook dus heb nog wat te doen.

welke bougies heb je nu er in zitten ?

De bougies zijn gewone kwaliteit NGK ! twee massa punten der aan ! aandraaien met steen koude motor 25 nm ! dit tussen haakjes ahum

Iridium bougies mmmmmmm zie er wel voordeel in, echter wel prijzig .. maare gaan daartegen veeel langer mee ! met de vonk op de juiste plaats .. worden mijn volgende keus !

Bougie kabels Magnecor KV85 rond 8mm ook zeer gelikt !

Uitlaat .. zucht, ben al 23 jaar RVS lasser/apparatenbouwer ! maare inderdaad de buis zou wel iets dikker kunnen ! samen met een 200 cells Cat :D effe aktie punt van maken ! ahum

Maare slotconclusie ! wat een heerlijk motortje in de Calibra, de 3.0 ;)

De bougies zijn gewone kwaliteit NGK ! twee massa punten der aan ! aandraaien met steen koude motor 25 nm ! dit tussen haakjes ahum

Iridium bougies mmmmmmm zie er wel voordeel in, echter wel prijzig .. maare gaan daartegen veeel langer mee ! met de vonk op de juiste plaats .. worden mijn volgende keus !

Bougie kabels Magnecor KV85 rond 8mm ook zeer gelikt !

Uitlaat .. zucht, ben al 23 jaar RVS lasser/apparatenbouwer ! maare inderdaad de buis zou wel iets dikker kunnen ! samen met een 200 cells Cat :D effe aktie punt van maken ! ahum

Maare slotconclusie ! wat een heerlijk motortje in de Calibra, de 3.0 ;)

Ik heb geen iriduim bougies er in zitten. Maar van yttrium van bosch is 28-nm met cold engine:P

bougie kabels zijn bij mij nog origineel. :D

ja een update voor de uitlaat is zo,n gek idee nog niet . En dat ben ik ook helemaal met je eens Super zo,n X30XE in de calibra

rijden die niet standaard in Duitsland ?

Ik heb geen iriduim bougies er in zitten. Maar van yttrium van bosch is 28-nm met cold engine:P

bougie kabels zijn bij mij nog origineel. :D

ja een update voor de uitlaat is zo,n gek idee nog niet . En dat ben ik ook helemaal met je eens Super zo,n X30XE in de calibra

rijden die niet standaard in Duitsland ?

Zo eindelijk werkt mijn handrem weer. In de schijf waar de remvoering zit van de handrem was weg inclusief alle montage delen en gaffeltjes

Montage materiaal van de dealer voor dat kleine beetje ijzer/alu toch gauw een 70/80 euro betaald

imag0503u.jpg

zo als je ziet helemaal leeg... waarom het leeg gehaald is is mij echt een raadsel !

imag0510m.jpg

zo zit het er ongeveer in

imag0508t.jpg

montage ging vlekken loos is ook allemaal niet zo spannend.

imag0511cp.jpg

ook gelijk nieuwe handremkabels! en het werkt perfect

Terug
Naar boven