• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Rem linksvoor loopt aan astra g coupe

infineonz

Post weinig
Opel Astra G Coupe Z18XE 2003

Reed vandaag ca. 25 km en toen ik bijna thuis was voelde ik dat de auto snel stopte na het loslaten van het gas.

Dacht aan een lekke band, maar wat bleek: remschijf linksvoor was bloedheet, dus heeft poosje aangelopen.

Heb thuis gelijk remtang + blokken eraf gehaald zat wel aardig wat aanslag/roest in.

Dus alles mooi schoongeborsteld en geblazen, vervolgens halve bus remmenreiniger erover.

Alles weer in elkaar gezet, en met de hand ging de schijf weer soepel rond.

Op de remblokken zit nog zat voering, de remschijfdikte lijkt me ook goed (weet niet hoeveel MM dit moet zijn bij coupe maargoed)

Echter na het proefrijden werd die weer stukken warmer dan de rechtervoorzijde. Conclusie: probleem is er nog.

Wat kan ik hier aan doen. (heb overigens niks met de remcilinder gedaan) hoe gaat dit in zijn werk??

Denk dat je remklauw niet meer terug komt(ben bang als je schijf goed heet is geweest dat je deze ook moet vervangen.(vaak zijn ze ook blauw van kleur dan.)

Denk dat je remklauw niet meer terug komt(ben bang als je schijf goed heet is geweest dat je deze ook moet vervangen.(vaak zijn ze ook blauw van kleur dan.)

Dit geintje heb ik ook sind maandag.

Ik heb ook alles los gehad en geprobeerd gangbaar te maken masr is niet helemaal gelukt.

Morgenavond ga ik een andere klauw monteren.

Dit geintje heb ik ook sind maandag.

Ik heb ook alles los gehad en geprobeerd gangbaar te maken masr is niet helemaal gelukt.

Morgenavond ga ik een andere klauw monteren.

Remklauw kan niet terugkomen, de remzuiger wel?! die bedoel je neem ik aan. Remklauw zit gefixeerd(niet dus) op 2 plekken geleiderpennen die heb ik ook gepolijst en gevet.

En hij was idd wel lichtelijk zwart geworden maar niet blauw. En als ik hem met mijn hand ronddraaide na het schoonmaken liep die ook niet aan op 1 bepaald punt (dus was die ook niet bijster krom)

Remklauw kan niet terugkomen, de remzuiger wel?! die bedoel je neem ik aan. Remklauw zit gefixeerd(niet dus) op 2 plekken geleiderpennen die heb ik ook gepolijst en gevet.

En hij was idd wel lichtelijk zwart geworden maar niet blauw. En als ik hem met mijn hand ronddraaide na het schoonmaken liep die ook niet aan op 1 bepaald punt (dus was die ook niet bijster krom)

Rem zuiger jah!!

Geen idee of je zo kunt checken of hij krom is,Denk een questie van nieuwe remklau en dan remmen en kijken of hij niet naar een kant trekt.?!

Rem zuiger jah!!

Geen idee of je zo kunt checken of hij krom is,Denk een questie van nieuwe remklau en dan remmen en kijken of hij niet naar een kant trekt.?!

je remklauw is niet gefixeert die beweegt over 2 pennen,de beugels zijn wel gefixeert(of begrijp het verkeerd )

je remblokken gaan wel soepel over de vlakken heen in de beugels?

je zuiger kun je met een grote waterpomptang indrukken?

je remklauw kun je die ook heen en weer schuiven als de blokken eraf zijn?

als de remschijf krom is zal je dit wel merken met beetje stevig remmen dan begint die te trillen in het stuur..

misschien heb je er wat aan

grtz Denny

je remklauw is niet gefixeert die beweegt over 2 pennen,de beugels zijn wel gefixeert(of begrijp het verkeerd )

je remblokken gaan wel soepel over de vlakken heen in de beugels?

je zuiger kun je met een grote waterpomptang indrukken?

je remklauw kun je die ook heen en weer schuiven als de blokken eraf zijn?

als de remschijf krom is zal je dit wel merken met beetje stevig remmen dan begint die te trillen in het stuur..

misschien heb je er wat aan

grtz Denny

zou gewoon ff revisie setje halen kost ongeveer 11 euro

Want als die zo heet geweest is heeft die aardige opdonder gehad en vermoed dat je zuiger beetje vast zit of die juist zwaar over de pennen schuift!!

zou gewoon ff revisie setje halen kost ongeveer 11 euro

Want als die zo heet geweest is heeft die aardige opdonder gehad en vermoed dat je zuiger beetje vast zit of die juist zwaar over de pennen schuift!!

Vroeg mezelf al af of deze te krijgen waren voor astra.. zijn toch setjes met paar rubbertjes wat glijmiddel en nieuwe pennen?

Vroeg mezelf al af of deze te krijgen waren voor astra.. zijn toch setjes met paar rubbertjes wat glijmiddel en nieuwe pennen?

De geleidepennen zijn wel gangbaar (gemaakt) Denk dat het in de remzuiger zit, zal de zuiger morgen even proberen gangbaar te maken.

Hij trilt niet met remmen in het stuur.

De geleidepennen zijn wel gangbaar (gemaakt) Denk dat het in de remzuiger zit, zal de zuiger morgen even proberen gangbaar te maken.

Hij trilt niet met remmen in het stuur.

zou toch eerst ff revisie setje halen dan voordat je de zuiger eruittrekt want anders heb je later weer de kans dat die gaat lekken kun je weer aan het sleutelen gaan :jerry

maar scheelt weer dat de schijven nog goed zijn :thumb

Terug
Naar boven