• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

restauratie c kadett

noordwijksebram

Post weinig
goeiedag dames en heren, een tijdje geleden heb ik al een account aangemaakt voor dit forum, nu pas iets mee gedaan, naja anyway, ik ben een c kadett type 2, en ben deze aan t restaureren.

ik weet echter niet hoe ik foto's moet uploaden, (stiekem hoopte ik dat een van jullie mij een beetje wegwijs konden maken)(A)

dan laat ik heel snel een paar foto's zien;)

deze vond ik nog die ik eerder had gepost:

793513325_5_Z9as.jpeg

zo vond ik m,

uit maart '79, 1e eigenaar overleed '92, augustus 2009 kocht k m,

Groetjes! NoordwijkseBram

zo, vanmorgen eerst is even langs de groothandel gereden met de motor, lekker hoor vacanse :afro

zo louwe, dan heb jij je zin ;) ik heb wel et idee alsof ik hier ook aardig wat staal mee wegpulk,,

gaat wel rap idd:)

niet letten op die deuk,, iemand dacht dat dat een krikpunt was... :angel

en verlagen? naaahh ik weet niet, me pa doet ook mee in dit project, en wilde hem eigenlijk een beetje origineel houden...

dat doe je mooi grondig! :thumb

en die kadett ziet er nog mooi hard uit, ik heb wel eens slechtere a-stijlen en dorpels gezien ;)

zo, vanmorgen eerst is even langs de groothandel gereden met de motor, lekker hoor vacanse :afro

zo louwe, dan heb jij je zin ;) ik heb wel et idee alsof ik hier ook aardig wat staal mee wegpulk,,

gaat wel rap idd:)

niet letten op die deuk,, iemand dacht dat dat een krikpunt was... :angel

en verlagen? naaahh ik weet niet, me pa doet ook mee in dit project, en wilde hem eigenlijk een beetje origineel houden...

dankje louwe, ik zal t proberen bedankt voor jullie reactie, :thumbup

ik heb trouwens lang gewerkt met zulk soort schijven alleen nooit echt naar de beschrijving gekeken,:P

heb je heel toevallig ook nog een tip van de week voor het reinigen van die kleine hoekjes waar je niet zo gemakkelijk bij komt?

greetz

dat doe je mooi grondig! :thumb

en die kadett ziet er nog mooi hard uit, ik heb wel eens slechtere a-stijlen en dorpels gezien ;)

dankje louwe, ik zal t proberen bedankt voor jullie reactie, :thumbup

ik heb trouwens lang gewerkt met zulk soort schijven alleen nooit echt naar de beschrijving gekeken,:P

heb je heel toevallig ook nog een tip van de week voor het reinigen van die kleine hoekjes waar je niet zo gemakkelijk bij komt?

greetz

hmmm mijn topic heeft voor de meeste denk ik geen wauw factor voor me meesten lijkt wel,, post ff wat als je het leuk vind als k door ga,

ik in de motorruimte, maten ernaast, leuk man :thumb

ruitenwissermotor netjes sauber gemacht en boutjes/moertjes in een zakje gedaan, zo probeer k et met alles te doen.

aaaahhhhh! auto op z'n kant, vader had tijd over op t werk, steuntjes gemaakt. werken goed, vastgemaakt aan bumpersteunen. wel ben ik bang voor de achterkant, die vind ik heel fragiel.

zie de voorste steun, niet mooi maar it'll do

toen maat begonnen met kaalhalen, kijken wat ik tegenkom, valt eigenlijk wel mee, behalve de dorpel achter het spatscherm, die is hier ook door :swear

ik doe het door middel van verffohn en plamuurmes, daarna roterende staalborstel op haakse slijper. daarna pas opschuren net schuurschijf op haakse slijper, wel tijdrovende klus, maar tsja, het moet goed,

pfff such a long way to go! ik werk per sessie, elke x als ik klaar ben, smeer ik een goedje op het kale staal wat mn vader heeft aangeschaft via rustbuster, ik ben er nog enigzins sceptisch over, maar het schijnt te werken....

zoals ik al zei, als er mensen meekijken, laat ff weten of je et wat vind, (A)

en oja, ik ben op zoek naar die onderste delen van een de a-stijl, die van stinos auto lijkt niet op de juiste, iemand? :wtf

je pakt het goed aan! Enneh ik zou m wel verlagen maar verder origineel houden. Zeker met die velgjes eronder. Als je dan een paar cm gaat zakken, bijv 4 cm, dan gaat ie er een stuk beter uitzien en het weggedrag wordt 10x beter. Maarja dat is mijn mening ;)

hmmm mijn topic heeft voor de meeste denk ik geen wauw factor voor me meesten lijkt wel,, post ff wat als je het leuk vind als k door ga,

ik in de motorruimte, maten ernaast, leuk man :thumb

ruitenwissermotor netjes sauber gemacht en boutjes/moertjes in een zakje gedaan, zo probeer k et met alles te doen.

aaaahhhhh! auto op z'n kant, vader had tijd over op t werk, steuntjes gemaakt. werken goed, vastgemaakt aan bumpersteunen. wel ben ik bang voor de achterkant, die vind ik heel fragiel.

zie de voorste steun, niet mooi maar it'll do

toen maat begonnen met kaalhalen, kijken wat ik tegenkom, valt eigenlijk wel mee, behalve de dorpel achter het spatscherm, die is hier ook door :swear

ik doe het door middel van verffohn en plamuurmes, daarna roterende staalborstel op haakse slijper. daarna pas opschuren net schuurschijf op haakse slijper, wel tijdrovende klus, maar tsja, het moet goed,

pfff such a long way to go! ik werk per sessie, elke x als ik klaar ben, smeer ik een goedje op het kale staal wat mn vader heeft aangeschaft via rustbuster, ik ben er nog enigzins sceptisch over, maar het schijnt te werken....

zoals ik al zei, als er mensen meekijken, laat ff weten of je et wat vind, (A)

en oja, ik ben op zoek naar die onderste delen van een de a-stijl, die van stinos auto lijkt niet op de juiste, iemand? :wtf

aaahh kijk, super, daar heb k wat aan! :wors helaas duurt t een tijdje voordat ik weer verder kan gaan, want: ik ga weer studeren :shock: en heb een introweek.

ik heb net het kale staal ingesmeerd met fertan, wat een troep zeg, onwijs dun, stinkt en et lijkt op ecoline wat je vroeger op de basisschool gebruikte :???:

groetjes!

je pakt het goed aan! Enneh ik zou m wel verlagen maar verder origineel houden. Zeker met die velgjes eronder. Als je dan een paar cm gaat zakken, bijv 4 cm, dan gaat ie er een stuk beter uitzien en het weggedrag wordt 10x beter. Maarja dat is mijn mening ;)

aaahh kijk, super, daar heb k wat aan! :wors helaas duurt t een tijdje voordat ik weer verder kan gaan, want: ik ga weer studeren :shock: en heb een introweek.

ik heb net het kale staal ingesmeerd met fertan, wat een troep zeg, onwijs dun, stinkt en et lijkt op ecoline wat je vroeger op de basisschool gebruikte :???:

groetjes!

oh super! dankjewel! :D

dan zal ik nu beginnen met mezelf voor te stellen, ik ben bram k kom uit 1990, 4 jaar lang ben k nu automonteur bij een universeel garage, en werk met mensen die 17 jaar bij de opel hebben gewerkt. dan nu tijd voor foto's!

gr

dit is mijn kadett in de schuur zoals ik em vond, hier heeft ie 17 jaar lang gestaan! bijgaand nog een paar foto's:

hier stond mijn auto in de schuur, van een verzamelaar, dus als je nog op zoek bent naar een andere oldtimer,, misschien zit er wat tussen

m'n vader heeft er vroeger 2 gehad, oude tijden herleven voor hem:)

oh super! dankjewel! :D

dan zal ik nu beginnen met mezelf voor te stellen, ik ben bram k kom uit 1990, 4 jaar lang ben k nu automonteur bij een universeel garage, en werk met mensen die 17 jaar bij de opel hebben gewerkt. dan nu tijd voor foto's!

gr

Terug
Naar boven