• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

restauratie c kadett

ik ben al sinds kort bezig met de restauratie, fotootje? tuurlijk!

toen de auto op de brug stond een paar foto's genomen van puntjes waar hij vaak doorrot, zodat ik iig weet wat me ongeveer te wachten staat,,

onderkant ziet er goed uit voor 32 jahre

tadaaa^^ de vorige eigenaar heeft hier een paaltje geraakt.

ziet er redelijk uit:)

toen maar spulletjes gaan bestellen:)

nog meer spullen,

setje wolfrace velgen gekocht voor de bling,

om ze bling te maken laten poedercoaten, schijnt een allejezusklus geweest te zijn volgens de coater,,,

zo, dan laat ik nu wel ff wat reacties komen, :)

dit is mijn kadett in de schuur zoals ik em vond, hier heeft ie 17 jaar lang gestaan! bijgaand nog een paar foto's:

hier stond mijn auto in de schuur, van een verzamelaar, dus als je nog op zoek bent naar een andere oldtimer,, misschien zit er wat tussen

m'n vader heeft er vroeger 2 gehad, oude tijden herleven voor hem:)

ik ben al sinds kort bezig met de restauratie, fotootje? tuurlijk!

toen de auto op de brug stond een paar foto's genomen van puntjes waar hij vaak doorrot, zodat ik iig weet wat me ongeveer te wachten staat,,

onderkant ziet er goed uit voor 32 jahre

tadaaa^^ de vorige eigenaar heeft hier een paaltje geraakt.

ziet er redelijk uit:)

toen maar spulletjes gaan bestellen:)

nog meer spullen,

setje wolfrace velgen gekocht voor de bling,

om ze bling te maken laten poedercoaten, schijnt een allejezusklus geweest te zijn volgens de coater,,,

zo, dan laat ik nu wel ff wat reacties komen, :)

danku, ik heb ook een foto waar hij op de auto zit maar alleen nog niet gepoedercoated:

ik vind ze stiekem n beetje lijken op de charger velgen van dukes of hazard, alleen dan anders, begrijp je?:P :hmmz

enne, et zijn stiekem alfa/fiat velgen, dus de steek is anders, maar om dat op te lossen heb ik peperdure excentrische schuifmoeren gekocht...

ojha, iemand toevallig nog een voorbumpertje zoals deze te koop? (alleen dan in goeie staat) want hier is ooit iemand met z'n trekhaak onder blijven hangen en weggereden :wtf

danku, ik heb ook een foto waar hij op de auto zit maar alleen nog niet gepoedercoated:

ik vind ze stiekem n beetje lijken op de charger velgen van dukes of hazard, alleen dan anders, begrijp je?:P :hmmz

enne, et zijn stiekem alfa/fiat velgen, dus de steek is anders, maar om dat op te lossen heb ik peperdure excentrische schuifmoeren gekocht...

ojha, iemand toevallig nog een voorbumpertje zoals deze te koop? (alleen dan in goeie staat) want hier is ooit iemand met z'n trekhaak onder blijven hangen en weggereden :wtf

maar begonnen aan demontage, alle schroeven enzo in zakjes gedaan en gelabelt

misschien maar een pollenfiltertje aanschaffen, want ik kreeg geregeld bladeren in mn schoot geworpen :)

de auto komt het komende jaar hier in de tent te staan,, et is een partytent van vrachtwagen zeil, nu hou ik de schuur vrij om in te klussen.

hoopse werk, maar et gaat snel, (stiekem ben k al veel verder)

maar begonnen aan demontage, alle schroeven enzo in zakjes gedaan en gelabelt

misschien maar een pollenfiltertje aanschaffen, want ik kreeg geregeld bladeren in mn schoot geworpen :)

de auto komt het komende jaar hier in de tent te staan,, et is een partytent van vrachtwagen zeil, nu hou ik de schuur vrij om in te klussen.

hoopse werk, maar et gaat snel, (stiekem ben k al veel verder)

schermen verwijdert, gelijk wat roest onthult, voorste stukje dorpel rechtvoor is bijv, helemaal weggerot, nu is me verteld dat er aluminium spatschermen zijn om dat probleem voor in de toekomst te voorkomen.....

deze kant lijkt in orde....

die kit is een pain in the ass.....

deze formulieren vond ik onder de bijrijdersstoel,, het is een controlerapport van de auto toen hij de fabriek uit rolde.. echt gaaf!

zo, niet letten op de ondersteuning, de auto heeft zo maar een minuut gestaan, het blok er zo onder vandaan gerold met een meubelroller:)

mijn opzet is origineel maken, alleen de velgen niet dan,, maar niet verlagen, niks choppen, niks stylen, geen groep abcd ofzo uitlaat eronder, alleen verbeteren, zoals contactpuntvervangers... betere lak erop, :)

en daarnaast wil ik draagarmen poedercoaten, samen met t subframe, remklauwen, distributiekettingdeksel (leuk voor galgje).

dat doet me denken dat ik ook nog een nieuwe distributieset nog heb, tandwielen, kettting, kettingsleper, en pakking/keerring.

schermen verwijdert, gelijk wat roest onthult, voorste stukje dorpel rechtvoor is bijv, helemaal weggerot, nu is me verteld dat er aluminium spatschermen zijn om dat probleem voor in de toekomst te voorkomen.....

deze kant lijkt in orde....

die kit is een pain in the ass.....

deze formulieren vond ik onder de bijrijdersstoel,, het is een controlerapport van de auto toen hij de fabriek uit rolde.. echt gaaf!

zo, niet letten op de ondersteuning, de auto heeft zo maar een minuut gestaan, het blok er zo onder vandaan gerold met een meubelroller:)

Terug
Naar boven