• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

restauratie kadett c caravan 1.2s --->volvo 2.3 20v turbo

zo , zie dat jij ook lekker bezig ben :kewlpics ben blij dat er zoveel mensen zijn die ouwe opeltjes in leven houden. GA ZO DOOR!!!!!!!!:jerry

dank je jermir:thumbup

vandaag op de zaak even de chef lief aan gekeken en die wou de kadett wel afmelden, en gelukkig geen steekproef. dus ze kan er weer 2 jaar tegen:wors

ook even een afspraak gemaakt met de persoon waar ik het plaatwerk vandaan haal, ga er volgende week zaterdag heen, voor een 2 liter front, rechter binnensherm nieuw!!! en de linker rand van het binnenscherm links :D

kost wat maar dan heb je ook wat zeggen ze dan he!

hopen dat ik deze week s'avonds wat aan de blitz kan doen en zien dat we hem zaterdag lopend hebben!

groetjes

origineel gepost door bettus accu

mooi dat ie APK heeft!:thumbup

zeker weten. nu vrijdag nog even een klein beurtje en remblokken voor vervangen en dan is ze klaar voor de reis naar sevenum :wors

zoals het er nu uitziet gaan we de blitz zaterdag starten :jerry vanavond weer wat kleine dingetjes voor elkaar gemaakt zoals gas en choke kabels, stuurbekrachtigings leidingen en de uitlaat. dus technisch is ze nu klaar.

vrijdag sapjes erin en de kabelboom en dan kan ze lopen.

nu al zin in :D

groetjes

heej, sorry voor de late reactie. ik ben alleen vandaag geweest. de rest van het weekeind ben ik samen met pap met de blitz bezig geweest. MAAR.....

ZE LOOPT WEER :thumbup

ik zal zo snel mogenlijk even een filmpje maken. maar moet morgenavond en dinsdag naar school dus dat wordt hem niet:cry.

en mijn onderdelen van artaparts zijn eindelijk binnnen gekomen :D dan zaterdag de rest halen en kan het laswerk weer beginnen .

groetjes erwin

zo, na een lange tijd stilte weer eens even een update.

de blitz loopt en rijdt als een zonnetje, en die hebben we vanavond voor de meeting opgeladen en staat nu driftig te wachten op het vertrek.

nog even de ontsteking afstellen:

S6001075.jpg

en een onboard filmpje :jerry

en ook voor de kadett weer wat bij elkaar vezameld :vertag

zijscherm, nieuw en origineel:

S6001081.jpg

en alles bij elkaar, ook de onderdelen van Artaparts eindelijk :wors

S6001082.jpg

dat was hem weer.

groetjes

hehe, eindelijk weer eens wat aan de kadett gedaan. ik heb er weer helemaal zin in na een korte break :D

ik had vanavond niet zo veel zin in het kaal maken van de auto maar wel erg veel zin om te lassen.

dus heb ik de vooras maar alvast wat verstevigd en mijn laskunsten weer wat verbeterd :jerry

voor:

S6001110.jpg

na:

S6001112.jpg

S6001115.jpg

toch een acceptabel resultaat voor een beginner als je het mij vraagt.

toen ik die eenmaal in de primer had staan was er nog wat tijd over en dus ben ik toch maar weer aan het kaal maken geslagen. slochtoffer dit keer, de rechter A stijl. ik had zo mijn twijfels maar na een beetje werk kwam deze er nog keihard onder vandaan :D alleen het verstijvings bakje is er afgerot. dus dat is weer een meevaller. want als ik naar de kwaliteit van de immitatie A stijlen kijk die ik had liggen schrok ik me dood.

zo en nu even lekker plat en dan morgenavond weer verder.

groetjes

zo dan, na een heel tijdje geen updates meer door mijn vader ( heeft een gebroken arm dus die moet je dan thuis ook een beetje helpen he:)

maar toch vanavond weer met frisse moet verder gegaan. nog 4 dagen werken en dan twee weken vakantie dus tijd voor de dett:wors

updates van vanavond:

frontbalk erin gehecht:

S6001124.jpg

extra steun gemaakt op de chassisbalk zodat ik straks de pen in het schokbreker punt zonder problemen kan loshalen en het scherm verwijderen/vervangen:

S6001130.jpg

en de frontbalk aan de voorkant afgelast. het gaat steeds beter :afro

S6001128.jpg

plan voor morgenavond.

frontbalk aflassen aan de motorkant.

beginnen met loshalen van het binnenscherm RV.

dat was hem weer. groetjes

ook vanavond weer niet stilgezeten.

ik heb nu de frontbalk wat verstevigd aan 1 kant, weet niet of het echt veel helpt maar ik vindt hem origineel maar een beetje fragiel vastzitten. en ik wil gewoon het zekere voor het onzekere nemen ivm de motor straks. dus dan maar hier beginnen met verstevigen he!

S6001132.jpg

S6001131.jpg

zo, nog twee dagen werken:D en dan vrijdga en zaterdag wat bijbeunen voor een collega van me. weer lekker wat geld maken :wors

groetjes erwin

weer een stukje gemaakt:)

nu de andere kant van de balk "geboxed"

en de goede instelling van het lasapparaat gevonden voor blik werk.

S6001133.jpg

totaalplaatje:

S6001135.jpg

ben ook alvast begonnen met het kaalkrabben van het binnenscherm zodat ik in de vakantie overal al bij kan king:

groetjes

ja zowel links als rechts.

maar ik ga de a stijlen niet loshalen want daar zijn ze nog veelste goed voor. ik haal het nieuwe scherm net voor de a stijl door en las zoveel mogenlijk nieuw er tegenaan zeg maar. ongeveer een cm van de a stijl. dat kan ik dan mooi omzetten en gaatjes in boren zodat ik ze aan twee kanten kan aflassen.

groetjes erwin

zo slecht zijn de schermen niet toch?

heb ook nog setje liggen maar die gaan er pas in als het echt nodig is

john

mwa valt idd wel mee. maar om alle rotte stukken nu weer te gaan lassen levrt ook niet echt mooi werk op.

en ik kan de schermen krijgen dus dat is iets duurder maar wel makkelijker. oude eraf nieuwe erop en het frontje er tegen.

ik had de voorste randen al immitatie maar als ik die tegen het front aan hou zie ik toch al gauw een dag of drie verdwijnen voor dat dat er mooi opzit. en immi is ook veel minder goed matteriaal natuurlijk.

groetjes

origineel gepost door schuitje

dank u!!:agent

doe me best, wat zag ik staat de seh station te koop? toch te veel werk?

groeten

vond hem anders wel grappig met die dichte ramen

Terug
Naar boven