• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

restauratie kadett c caravan 1.2s --->volvo 2.3 20v turbo

niet veel, ben in de vakantie erg veel op de motor aan het lessen geweest en had gisteren examen maar ben daarvoor hezakt.

ik ben nu bezig het achterbank frame eruit te krijgen en het stukje laadvloer tussen de wielkasten om de sedan wielbakken erin te zetten.

en ik heb de rechter wielkast en een stuk vloer schoongekrabt met een brander en beitel, wat een troep zeg.

ook heb ik de wielrand rechts eruit geslepen , want hij wordt breedt :vertag ik zal vanmiddag even wat foto's posten

mwah niet veel nieuws hoor haha, maar thanks :thumbup

het zal niet iedereen smaak zijn maar daar gaat het mij niet om :vertag

S6001723.jpg

S6001724.jpg

frame eruit, ging makkelijker dan gedacht :thumbup

S6001727.jpg

nog meer roest, heerlijk.

S6001728.jpg

ik heb nu met mijn vader afgesproken dat we ongeveer 2 a 3 keer per week met z'n tweeën aan de gang gaan.

dagje aan de blitz en dan weer aan de kadett. dus er komt vaart achter haha

hopenlijk kom ik er morgenavond weer aan toe. donderdag en vrijdag weer werken dus geen tijd :(

hij is los, ik heb hem er even los ingedaan om te kijken hoe het staat en of het een beetje past.

maar past uiteraard perfect, ik zal hem er denk ik zaterdag vast in lassen.

S6001826.jpg

ik ga het linker achterscherm nu ook niet meer vervangen, het is idd zonde om er een scherm van € 500 op te lassen en er dan het grootste gedeelte uit te slijpen.

voorkant maakt niet veel uit, originele 2de hands voorschermen zijn niet zo heel duur.

ik zie dat je weer goed bezig bent erwin! en die verbreding :wub :wub

ga je toevallig ook dit jaar naar sevenum? dan kan ik meteen dat nieuwe knipperlicht en lijstje overnemen. king:

@bettus accu wrote:ik zie dat je weer goed bezig bent erwin! en die verbreding :wub :wub

ga je toevallig ook dit jaar naar sevenum? dan kan ik meteen dat nieuwe knipperlicht en lijstje overnemen. king:

heej melvin, ik ga zoiezo naar sevenum ja. dat spul komen we zaterdag langs brengen. kijken wel gelijk bij jullie weer even rond :thumb

@pipo,

tja wat is rot he, de veerschotels links en rechts achter zijn ook rot.

komt wel goed, ooit :vertag

@schuitje wrote:@bettus accu wrote:ik zie dat je weer goed bezig bent erwin! en die verbreding :wub :wub

heej melvin, ik ga zoiezo naar sevenum ja. dat spul komen we zaterdag langs brengen. kijken wel gelijk bij jullie weer even rond :thumb

@pipo,

tja wat is rot he, de veerschotels links en rechts achter zijn ook rot.

komt wel goed, ooit :vertag

mm veerschotels volgensmij miste ik die ook+ het gedeelte waar ze aan vast zaten haahah

de andere kant begint ook redelijk op te schieten, ik moet alleen weer even een zakje puntlasboren halen voor de kuip.

S6001834.jpg

S6001835.jpg

S6001836.jpg

S6001837.jpg

S6001838.jpg

dat was hem weer king:

@schuitje wrote:de andere kant begint ook redelijk op te schieten, ik moet alleen weer even een zakje puntlasboren halen voor de kuip.

S6001834.jpg

S6001835.jpg

S6001836.jpg

S6001837.jpg

S6001838.jpg

dat was hem weer king:

en weet je al wat voor motor ?? hybride hahah om de belasting te ontduiken als die terug komt

haha zou er niet te veel ijzer in lassen scheelt weer gewicht

dank u dank u.

nou ik weet al een heel tijdje wat voor motor het wordt, maar dat ben ik nog niet van plan om op het forum te zetten. vandaar het vraagteken :thumbup

er zit nu nog niet zo veel extra gezicht in, maar straks met een complete kooi wordt dat wel anders.

en de andere kant zit er ook in king:

nu ik weet hoe het moet ging de linker kant twee keer zo snel haha, en zit er nog mooier in ook.

helaas ben ik de camera vergeten dus geen foto's helaas.

die zal ik maandagavond even maken voor jullie.

het volgende punt op de agenda is de accubak, die komt dus op de plek van het reservewiel origineel. dus rechts achter.

daarvoor moet ik nog wel even een 60AH accu opmeten op de zaak en wat staal halen, dus zal wel zaterdag worden voordat hij er in zit.

greetz

Terug
Naar boven