@schuitje wrote:als de originele randen op de chasisbalk hard zijn (waar het scherm tegen aan valt) is het niet heel super veel werk.
de oude kuip kan je gewoon in stukjes slijpen zodat je van de voorkant (vanuit de auto kijkend) de puntlassen kan losboren.
maar bij de nieuwe ( dus sedan/coupe) moeten ze uiteraard heel blijven. dus moet je vanaf de andere kant boren, omdat anders je boormachine tegen de bolling in de kuip zit en je dus niet op de las kan komen.
tja en dan is het simpel weg de randen op de auto schoonmaken, eventueel wat gaatjes bijknippen die je weer dichtlast.
en afwerken.
over het uitlijnen hoef je je ook niet druk te maken.
er zitten over de hele rand van de kuip 10mm gaatjes, ik dacht 4 stuks. die precies voor dezelfde gaatjes in de auto moeten komen te liggen. dus als je daar een boor of iest dergelijk insteekt zit je altijd goed.
wat wel een goede tip is, heb ik van mijn vader. zelftappende parkertjes.
daar kan je de bovenrand perfect mee aantrekken om af te lassen, en dan aan de onderrand een paar grote griptangen erop.
en die steeds opschuiven zodat de kuip strak tegen de chassisbalk ligt.
mijn vader is zo lief geweest wat staal voor me te halen vandaag, dus mischien vanavond nog even met de accubak aan de slag
Thnx! Goeie uitleg, ik ga er even hard over nadenken. Is ook wel wat voor mijn City. 1e reden is dat je veel makkelijker een achteras kan vinden, zowel groot als klein. En ik heb al gele Koni's liggen voor een Sedan, die passen er dan ook mooi onder. Succes met de werkzaamheden, ik volg het op de voet en ben benieuwd naar je vorderingen :thumb