origineel gepost door McLambo
Super!
Je hebt de complete vooras er onderuit gehaald, waarschijnlijk omdat je de hele auto gestripped hebt. Zou zoiets ook mogelijk zijn als je het blok laat zitten? Dat je dat in de takel hangt ofzo? Ik wil het stukje bij beetje doen namelijk
Die bouten en moeren die je vernieuwd hebt, zijn dit speciale maten (dus alleen bij Opel ofzo te krijgen), of gewoon standaard spul.
Stralen; Waar kun je zoiets laten doen, en wat is een indicatieve prijs voor de hele vooras? Heb je later die coating en hammerite zelf gespoten, of ook laten doen?
En ik zie dat je vooraan weer 'gewoon' enkele schijven hebt geplaatst (ipv geventileerde van een zwaardere opel, zoals veel hier van het forum doen). Heeft het dan nog een meerwaarde wat betreft remvermogen om EBC te nemen?, of is dit meer voor de looks? :thumbup
Een hoop vragen, ik weet het, maar je zou mij er weer een stuk wijzer door maken :thumbup
Ik weet niet wat voor een garage jij hebt... maar denk wel dat het moeilijk word als je het blok er niet uit haalt!
Je moet namelijk de hele carroserie ook een stuk op tillen om de as er onder weg te krijgen, en als het blok dan aan een takel hangt, hangt dat de ik in de weg....
De meeste bouten zijn wel standaard maten... Maar die lange bout van de bovenste draag arm was nog goed, die heb ik ook laten stralen en weer gebruikt!
Verder zijn veel gewoon bouten en moeren, als je maar wel op de strekte let!
De bout die de voor as met het chassi verbind heb ik ook nog niet nieuw kunnen krijgen....
Een prijs voor het stralen weet ik zo niet, een maatje van mij werkt een een metaal bedrijf en nam elke keer iets mee! haha
Verder heb ik alles zelf gespoten, maar als ik het over moet doen liet ik het coaten!
De schijven waren zo slecht al voor dat ik met de complete restauratie begon. Daarom heb ik toen de beste schijven besteld die er voor de manta (standaard) beschikbaar waren.... Niet wetende dat ik hem zo zou gaan strippen, daarom ga ik eerst ff met deze rijden!
Het is dus niet alleen de looks maar remmer ook beter dan de standaard schijven en blokken!
Later hoorde ik welke opties er nog meer waren zoals de schijven en klauwen van grotere opels!
Je leert erg veel gaande weg!!!
Ook dat zal ik later vast nog wel een keer gaan aanpassen! Ik wil in de toekomst achter ook schijven gaan maken! Je moet ook nog wat te wensen overhouden he!
gr mathy