• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

restauratie project Manta B gsi

ja maar as je een restauratie bent begonnen kan je zoiets er beter meteen bij doen

ng effe terug komend op jullie gesprek over het blok er onderuit halen met het blok er nog in het kan

de takel staat idd in de weg als je hem er onderuit wil halen wat wij hebben gedaan is een kar gemaakt en daar het blok op laten zaken

P1030093.jpg

Okay, maar de vraag was: Kun je ook de vooras er onderuit halen, terwijl het blok blijft zitten?

Op de plek waar ik dit wil doen kan ik op zich de auto eerst opkrikken, en dan het blok via een ketting aan een plafond-balk van de garage ophangen, en daarna de as eronder uithalen.. als het technisch mogelijk is om de as los te halen van het blok..

Ja dat is zeker mogelijk.

Wat je dan moet doen, is een balk over de moter leggen (over de spatborden), en daar de motor in hangen met touwen/kabels door de motorsteunen.

Dan kun je de as er onderuit halen zonder de motor er uit te halen

origineel gepost door Redmen

ja maar as je een restauratie bent begonnen kan je zoiets er beter meteen bij doen

ng effe terug komend op jullie gesprek over het blok er onderuit halen met het blok er nog in het kan

de takel staat idd in de weg als je hem er onderuit wil halen wat wij hebben gedaan is een kar gemaakt en daar het blok op laten zaken

P1030093.jpg

Ja precies zo heb ik het ook gedaan! Dit is de makkelijkste oplossing als je toch gaat restaureren!

Met een balk is trouwens ook wel mogelijk ja! nog nooit aangedacht!

De reden dat ik het niet heb laten coaten is dat ik daar niemand voor had..... :(

En inderdaad als je ziet wat ik ook aan spuitbussen kwijt was al met al......!

origineel gepost door Freestyler

Waar heb je de dynamat vandaan? enne quanta kosta?

Dit wil ik ook graag weten. En wat is Dynamat? Goed alternatief op de aloude teermatjes?

Die heb ik van ast borne!

Voor en paket van 3.6 m2 betaal je ongeveer 260 en daar kun je zat de hele auto mee doen! Ik heb nog iets meer gekocht, ivm de audio wat ik er allemaal in wil hebben!

Dit houd het geluid van je audio ook super binnen en geen trillingen meer!

Wow, 260 euro voor dempingsmat. Dat is me aardig aan de prijs. Ik denk dat ik bij mijn eerdere plan blijf om maar dakleer als isolatie te gebruiken king:

origineel gepost door McLambo

Dit wil ik ook graag weten. En wat is Dynamat? Goed alternatief op de aloude teermatjes?

Dynamat is echt het beste spul wat je kan kopen om je auto te isoleren en alle trillingen die het plaat matriaal (bodem, schutbord, enz) op neemt weg te nemen!

Je hoort echt veel minder geluid van de banden en wielkasten en ook het motor geluid enz.

Je krijgt het gevoel of je nog veel meer auto onder je kont hebt, dan je eigenlijk al hebt met een MANTA!!!!! haha

Het komt van die Chip Foose van Overhaulin (discovery)! Die gebruiken het ook voor die mega brute hotrod's!

Wow, 260 euro voor dempingsmat. Dat is me aardig aan de prijs. Ik denk dat ik bij mijn eerdere plan blijf om maar dakleer als isolatie te gebruiken king:

Ja klopt, tis erg aan de prijs! Maar je doet zoiets maar een keer als je auto net van de spuiter komt, en het geeft je echt rijcomfort!

En je kunt het echt super goed in alle hoekjes en bultjes kneden, Tis een soort klei op een aluminium folie!

Net nog ff de het bumpertje en de achterlichten gemonteerd!

Foto-47MAMPOC-D.jpg

Foto-P4RIE8WD-D.jpg

Wil niet veel zeggen maar ik vind dit echt een LEKKER KONTJE!!!! :wub:wub

En verder nog weer met het hemeltje bezig geweest, en de vloermatten er in gelegd!

Foto-NBJ8NO4B-D.jpg

goed werk man.. toppie!

en met die isolatie e.d heb je zeker meer auto.

(al mag dat ook wel voor dat geld :D)

Zo'n Hemeltje, hoe zit dat eigenlijk bevestigd? Ik hoor van verschillende mensen dat het echt een ramp is om het weer op zijn plek te krijgen...

Zo'n Hemeltje, hoe zit dat eigenlijk bevestigd? Ik hoor van verschillende mensen dat het echt een ramp is om het weer op zijn plek te krijgen...

Ja het echt echt k*t werk! Er zitten vijf stangetjes in die je over de breedte er in klikt, je rest moet strak trekken tot aan de buiten kant van de carroserie en vast lijmen en daar schuiven dan de rubbers over heen!

Foto-4TVJPSS3-D.jpg

Echt pokke werk....

dempingsmatten?heb een dossje gehaald emt 6 platen van 50x30 ofzoiets en had over:P heb het alleen voor de stoelen en over de tunnel bak,meer om de warmte een beetje tegen te houden,uitlaat hangt bij mij strak tegen de bodem aan,is gewoon een kachel binnen nu:)maar tja heb ook verder geen inteieur,maar ziet er strak uit deze red bull.netjes hoor.

zou alleen even je dash aanpassen je hebt nu grijs dash en zwarte cockpit,steekt een beetje af,

heb evt wel grijze cock liggen(of zwarte set)

(Set van deurpanelen zwart,achterschermen zwart,vloerkleed zwart(i200)is al weg

Terug
Naar boven