• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

restauratie project Manta B gsi

origineel gepost door manta19sr

dempingsmatten?heb een dossje gehaald emt 6 platen van 50x30 ofzoiets en had over:P heb het alleen voor de stoelen en over de tunnel bak,meer om de warmte een beetje tegen te houden,uitlaat hangt bij mij strak tegen de bodem aan,is gewoon een kachel binnen nu:)maar tja heb ook verder geen inteieur,maar ziet er strak uit deze red bull.netjes hoor.

zou alleen even je dash aanpassen je hebt nu grijs dash en zwarte cockpit,steekt een beetje af,

heb evt wel grijze cock liggen(of zwarte set)

(Set van deurpanelen zwart,achterschermen zwart,vloerkleed zwart(i200)is al weg

Ik vind het zelf wel mooi zo....;)

Zo heeft mijn vader hem toen ook gekocht....

Foto-DSDKS6IF-D.jpg

Foto-F46BF886-D.jpg

Het lijkt misschien of het hemeltje er niet helemaal strak in zit, maar dat komt om dat het donker is en door de flits....

Het kan vast nog strakker maar ik ben blij zo!!! king:haha

Foto-AD6ZRULR-D.jpg

Je vrouw/vriendin zal ook blij zijn met je, nu je beslag hebt gelegd op alle wasknijpers ;)

Louwe; originele matjes zijn toch ook een soort van teer/rubber?

Quote:
origineel gepost door McLambo

Je vrouw/vriendin zal ook blij zijn met je, nu je beslag hebt gelegd op alle wasknijpers ;)

Ja klopt! haha Laat staan welke uren ik daar elke avond maak! :P haha

origineel gepost door McLambo

Louwe; originele matjes zijn toch ook een soort van teer/rubber?

ja louwe, verklaar u nader.

heb al bij meningeen een stuk dakleer geleverd,

voor zulke doeleinden.

eventueel alleen op de hoek of alleen middenin een keer vast plakken, is dat eventueel een optie?

kwam het volgende net tegen:

origineel gepost door ascona-gek-roosendaal

bedankt voor de reactie! was al een poosje naar fuseekogels op zoek.

En echt een topproject. ik wou dat ik het zo kon;)

Jij ook bedankt voor de mooie reactie!

Heb al vaker spullen besteld bij deze firma! Ook voor andere auoto's. Ze zijn mooi snel en bellen altijd ff na om de gegevens te controleren! super netjes!

:o Mooi man, wat ziet die er weer rete strak uit...

Je moet nog wel even de B-stijl zwart maken, je hebt het rooster al gemonteerd maar daarachter hoort het zwart te zijn, net zoals het driehoekje achter je achterste zijraam..

origineel gepost door GTS2.2DTI

:o Mooi man, wat ziet die er weer rete strak uit...

Je moet nog wel even de B-stijl zwart maken, je hebt het rooster al gemonteerd maar daarachter hoort het zwart te zijn, net zoals het driehoekje achter je achterste zijraam..

Ja dat viel mij ook al op.... en wist niet meer zeker hoe dat zat! bedankt voor de tip!

Dat ziet er heel goed uit zeg! Is dat ook een origineel GSI stuur?

Leuke velgjes ook. Heb ik ook :D Welke bandenmaat heb je er op liggen?

(ps:Ik mis nog 1 zo'n grijs naaf-kapje, dus als iemand er 1 over heeft :angel )

Dat spuiten van de zwarte gedeeltes kan erg frustrerend zijn.

Je hebt net je auto helemaal netjes in één kleur...............en dan moet je het weer gaan schuren en afplakken!!!

Maar echt..................je MOET het doen om een mooi resultaat te krijgen:

IMG_1071.jpg

Ook het hemeltje valt inderdaad niet mee:

IMG_2156.jpg

IMG_2153.jpg

Postbusmanta, heb je dat gewoon met een spuitbus gespoten? of echt met de luchtspuit?

En moet je de hele wagen zo rigoreus afplakken voor dat kleine stukje? :o

ik zou de wagen wel goed afplakken. het zou zonde zijn om spuitnevel op je nieuwe lak te krijgen:thumbdown

Jij hebt het hemeltje er wel heel mooi in zitten! :thumbup

Maar ja ik zou het ook zo goed af plakken! Je wilt toch geen nevel op je nieuwe gespoten lak!!!

Nee, da's waar, maar ik had niet gedacht dat het zo zou uitnevelen. (hmm, bedenk me net dat ik naast mijn ascona wel eens iets anders heb gespoten:mad:)

En hoe gaat dat dan met schuren, precies op de overgang van zwart naar rood? Schuur je dat iets door met scotsbright? of precies op de naad ophouden met schuren?

Eerst afplakken met feiline tape, een soort kustof plakband. Als je het met maskeer tape doet krijg je van die brokkel randjes. Na het afplakken alles netjes met een fijn schotsbride matje materen. Het spuiten doe je door laagje voor laagje rustig op te bouwen, de kans is groot dat ales je het ineens dekkend probeert te spuiten de ondergrond gaat oplossen omdat het nog redelijk verse lak is..

Lijkt lastiger dan dat het is hoor..Als je het met een spuitbusje wilt gaan doen moet je eens kijken of je ergens Innotec mat zwart kunt kopen. Is een kwalitatief zeer goede spuitbus waarvan het mat zwart ook echt mat zwart is en ook blijft..

De bovenste bedoel ik, Black Body paint ..

Ik zal het waarschijnlijk op de 'oude' lak gaan spuiten. Die Feiline tape, die kan ik gewoon bij de automaterialenzaak halen?

Bedankt voor de tips!

Terug
Naar boven