• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Rijden op waterstof *update + foto*

is het trouwens legaal om dit in je wagen te bouwen?

aangezien je ook aan moet geven als je een LPG installatie erbij zet..

@dion87 wrote:is het trouwens legaal om dit in je wagen te bouwen?

Dit is een additief aan je huidge brandstof, lijkt me niet...

@jeroenk wrote:@dion87 wrote:is het trouwens legaal om dit in je wagen te bouwen?

Dit is een additief aan je huidge brandstof, lijkt me niet...

je voegt het gewoon toe aan je aanzuigtraject als ik het goed heb.

waar normaal van 1kg benzine op 14.7kg zuurstof nodig is.

ga je naar 1kg benzine naar 21kg zuurstof als je er HHO bij spuit.

althans dat beweren ze, dus dat is zoiezo 25 a 30% winst..

maar waar laat je het erin komen, voor of na de turbo?

neem aan dat als je het na je turbo doet, er ook een terugslagklep tussen moet die 2 bar aankan.. anders schiet je turbodruk je HHO systeem in.. :hmmz

er zit een terugslagklep op de slang je kan wel aanzuigen maar niet terug gooien.

En ja het is legaal.

Je krijgt 1800 liter gas van 1 liter water idd. Je doet ongeveer met 1 liter water per tankbeurt.

De aansluiting zit op de crossover van het motorblok.

Ja ik moet alleen nog steeds verder. Ze zeggen 3x scheepsrecht en het zit mij niet mee.

Afgelopen vrijdag is mijn collega ict maatje overleden. Zak en as... Arme man 43 jaar was hij. Mooie is wel dat ik zijn werkplanning die hij had kan voortzetten en er iets moois van kan maken.

dus gewoon op de slang waar de carterventilatie weer bij de turbo terecht komt..

en dat is aardig wat gas dat er gemaakt kan worden van 1 liter water

heb je al wat meer cijvers kwa verbruik?

ben hier echt warm van

:jerry

@tijgetje57 wrote:Ja ik moet alleen nog steeds verder. Ze zeggen 3x scheepsrecht en het zit mij niet mee.

Afgelopen vrijdag is mijn collega ict maatje overleden. Zak en as... Arme man 43 jaar was hij. Mooie is wel dat ik zijn werkplanning die hij had kan voortzetten en er iets moois van kan maken.

Vervelend om te horen, was hij ziek? Ongeluk? Sterke met het verlies!

@tijgetje57 wrote:Ja ik moet alleen nog steeds verder. Ze zeggen 3x scheepsrecht en het zit mij niet mee.

gecondoleerd, zoiets is altijd lastig

Dank jullie wel.

Hij had een bloed vergiftiging opgelopen door een bacterie op zijn huid. Maar dat speelde dus al enkele weken.... Conditie ging achteruit bloedwaarden niet goed.

Maar ze wisten niet wat het was. Daar kwamen ze later pas achter allemaal.

Op een gegeven moment dus daaraan overleden.....

momenteel nog steeds 8,4 / 100l oftewel op 1:11,9

Gaat goed hoor zo, maar dan nog ff tijd vinden om het verder op te bouwen. Heb vandaag nieuwe tegels in de keuken, binnen 3 weken weer papa. Dus ik vermoed ergens volgende week ff verder met aanpassen. Dan is voor dit moment de meeste opgewaaide stof alweer doen dalen. Dan staat mijn kop er ook meer naar om zoiets weer te gaan aanpakken.

Het klinkt wel erg aantrekkelijk..

Ik rijdt niet veel met de auto maar alles wat je kan besparen met rijden is mooi meegenomen.

Maar wat zou ik kwijt zijn voor een complete set.

Want ik wil wel goed spul hebben

Groetjes

je broertje

ik heb onderhand ook beetje zitten snuffelen en zoeken.

en las aardig wat goeie dingen over deze kitjes http://www.hhokitsdirect.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

maar blijf het een lastig iets vinden omdat je CO2 verhouding ook verandert

@AstraElvis wrote:Het klinkt wel erg aantrekkelijk..

Ik rijdt niet veel met de auto maar alles wat je kan besparen met rijden is mooi meegenomen.

Maar wat zou ik kwijt zijn voor een complete set.

Want ik wil wel goed spul hebben

Groetjes

je broertje

Als je (ik noem maar wat) €1000 moet investeren om (alweer, ik noem maar wat) €0,10 per kilometer, moet je alweer 10.000 kilometer rijden voordat je wat terug begint te verdienen. Dus dan moet je wel zeker zijn dat je nog even doorrijdt met die auto.

Stel nou dat je een auto hebt die net of gewoon niet door de CO meting komt en je installeert dan zo'n installatie, krijg je het dan voor elkaar om vervolgens de CO meting wél te halen?

@tijgetje57 wrote:2x in de week 60 liter te tanken? Dat is wel heel erg veel tank je arm, of heb je een tankpas!?

Maar je kan zeker besparen. Waterstof heeft zeker wel een toekomst. Maar er is niks op te halen voor de staat. Dus wordt het natuurlijk niet gepromoot!!

Want dit kost ze geld, als iedereen op demi water gaat rijden knalt die prijs ook omhoog. Dan betaal je ook geen 0,44 cent meer voor een fles bij de AH LOL.

Maar ik rij nog steeds 100 km meer op een tank. Moet nog steeds verder met optimaliseren van de set.

Zoals ik in een ander topic al zei dit is net zoiets als dat ze geen haast maken met de Europese regelgeving wat betreft brandstof belastingen, je kan er donder op zeggen dat ze er totaal geen trek hebben om hun belasting inkomsten te zien verminderen en ik durf te wedden dat ze vervolgens geen geldige grond meer gevonden kunnen krijgen om het met iets anders dicht te bouwen.

Hoezo de overheid is er voor de burger ze zitten er gewoon voor zichzelf en hun corrupte vriendjes binnen diverse belangrijke bedrijven :vertag

@InjectTheVenom wrote:Stel nou dat je een auto hebt die net of gewoon niet door de CO meting komt en je installeert dan zo'n installatie, krijg je het dan voor elkaar om vervolgens de CO meting wél te halen?

je CO2 gaat zoiezo omlaag ervan, hoeveel durf ik niet te zeggen.

maar het lijkt mij ook dat je software moet weten dat die minder CO2 uitstoot anders word er meer benzine bijgespoten terwijl dat niet nodig is..

alleen jammer dat je het systeem niet meer kan gebruiken in de winter, lijkt mij dat het water wel bevriest..

Ik heb dit eerder gezien in een pickup v8, natuurlijk houd de overheid alles tegen omdat er dan veel minder geld in het laatje belandt.

Super topic! blijf dit ook volgen! Ga zo door.... :thumbup

@dion87 wrote:@InjectTheVenom wrote:Stel nou dat je een auto hebt die net of gewoon niet door de CO meting komt en je installeert dan zo'n installatie, krijg je het dan voor elkaar om vervolgens de CO meting wél te halen?

je CO2 gaat zoiezo omlaag ervan, hoeveel durf ik niet te zeggen.

maar het lijkt mij ook dat je software moet weten dat die minder CO2 uitstoot anders word er meer benzine bijgespoten terwijl dat niet nodig is..

Het zou natuurlijk wel een mooie manier zijn om 2 vliegen in 1 klap te slaan, een gunstigere CO die de keuring haalt én een lager verbruik king:

Terug
Naar boven