• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Rijke aso's

Ik erger me dan ook alleen aan die categorie, en daar gaat het topic over, vandaar de titel. Dat mag ik toch vinden?

@Ewoud94 wrote:Om te beginnen vind ik de titel Rijke aso's een beetje overdreven :wtf

Overigens ben ik het wel gedeeltelijk met je eens dat zodra we het hebben over mensen met echt een dikke auto ze wel sneller de neiging hebben van: 'ik mag het wel, ben toch rijk'

l

met dit gedeelte ben ik het eens, het is niet alleen bij het parkeren dat ze denken dat ze iets meer mogen dan een ander.

Het zien niet altijd de dikke auto's die verkeerd parkeren, vaak ook mensen die ff vlug iets uit de winkel moeten hebben. Rij zelf op de vrachtwagen en maakte dit vroeger vaak mee toen ik nog bouwmarkten bevoorraden.

Als de eigenaar niet meer bij de auto was en op een losplaats stond, dan lied ik hem omroepen als hij dan niet snel kwam lied ik omroepen dat er schade aan zijn auto was. Binnen twee minuten stonden ze dan bij de auto

Als de eigenaar nog bij de auto stond,vroeg ik ze netjes om de auto te verplaatsen. Als ik dan het antwoord kreeg van ik ben binnen twee minuten terug. ging ik niet in discussie met de eigenaar, maar zette de auto klem ging lossen en daarna koffie drinken. Je moest eens weten hoe heet ze waren als ik na 15 minuten terug kwam, Het wat ik dan antwoord was dat ik maar twee minuten koffie was drinken

@opelremco wrote:Ik zeg,Vinci for president. :thumb

LOL, als ik mijn zin krijg dan lig ik straks ook als een bronzen tegeltje naast het Pim Fortuyn monument... Rijke mensen boos maken=geen garantie voor een lang leven.

@Ewoud94 wrote:Om te beginnen vind ik de titel Rijke aso's een beetje overdreven :wtf

Omdat iemand een Land rover Discovery 3 rijd of een Cayenne wil nog niet zeggen dat diegene rijk is.

Er staat hier een Mercedes op de stoep en die kost net zoveel als een gemiddelde Cayenne, dit wil niet zeggen dat we rijk zijn toch? :thumb

Overigens ben ik het wel gedeeltelijk met je eens dat zodra we het hebben over mensen met echt een dikke auto ze wel sneller de neiging hebben van: 'ik mag het wel, ben toch rijk'

Maar dit zijn ook uitzonderingen en zo is lang niet iedereen met een goed inkomen :angel

Hier nu ook, ook al is die 13jaar oud king: MAar voel me nu wel rijk :agent Ook al ben ik het niet.

Ik zie trouwens geen bord dat je er niet mag parkeren?

Ja een C01 van eigen fabrikaat maar meer ook niet,en die is niet rechtsgeldig.

@smileyspeedster wrote:@Vinci wrote:Die kosten bedragen dus 12 miljard per jaar

Heb je een bronlinkje van die 12 miljard, want ik kom zo ver niet.

http://www.nationaalkompas.nl/gezon...eersongevallen/verkeersongevallen-samengevat/" onclick="window.open(this.href);return false;

Dat zijn MEDISCHE KOSTEN, daar zit het meest kostbare, namelijk materiële schade en kosten hulpdiensten NIET BIJ IN!!!

http://www.verkeersnet.nl/8745/verkeersongevallen-kosten-125-miljard-euro-per-jaar/" onclick="window.open(this.href);return false;

@Manta200 wrote:Ik zie trouwens geen bord dat je er niet mag parkeren?

Was al geroepen en mee eens, maar dan nog zou je als bestuurder van een auto kunnen begrijpen waarom iemand daar een eigen fabrikaat bordje neer zet....

@Vinci wrote:

Was al geroepen en mee eens, maar dan nog zou je als bestuurder van een auto kunnen begrijpen waarom iemand daar een eigen fabrikaat bordje neer zet....

Betekent dus wel dat de bestuurder niets fout heeft gedaan.

@RISL wrote:@Vinci wrote:

Betekent dus wel dat de bestuurder niets fout heeft gedaan.

Nog effe en we gaan diegene heilig verklaren... :hmmz

Dat maak jij er dan weer van.

Er wordt hier iemand compleet afgezeken die technisch gezien niets fout doet.

Natuurlijk had het fijn geweest als die persoon rekening had gehouden met dat hek (m.i. moet zo'n bordje niet eens nodig zijn: voor een hek parkeren doe je niet), maar feitelijk gezien staat de auto niet fout geparkeerd.

@RISL wrote:

Natuurlijk had het fijn geweest als die persoon rekening had gehouden met dat hek (m.i. moet zo'n bordje niet eens nodig zijn: voor een hek parkeren doe je niet)

Feitelijk gezien is het dus gewoon een aso.... :vertag

In dat geval is iedereen wel eens asociaal, iedereen zet z'n auto wel eens onhandig weg of doet iets op weg dat medeweggebruikers niet kunnen waarderen....waarom dan deze er uit lichten? Er zijn zoveel foutparkeerders (al is zit deze dus niet fout, het had alleen beter gekund).

Ik heb een pesthekel aan mensen die te lam zijn om hun auto fatsoenlijk neer te zetten, maar zo heb ik mogelijk een nóg grotere hekel aan mensen die andermans bezit niet respecteren. Een sleutel over iemands lak of meer van dat soort fratsen gaat me veel te ver. Dus als je er dan doelbewust langs gaat met je paarden en je veroorzaakt een kras, ben je in mijn ogen nog asocialer dan die niet-foutparkeerder die er handiger aan had gedaan om z'n auto ergens anders te parkeren.

Dus jij vindt dat de eigenaar van het landje dan maar tot sint juttemus met zijn paarden daar op de weg moet blijven staan wachten tot de eigenaar van dat kippenhok hem komt weg halen?? Geloof toch dat hier iets in de prioriteiten stelling niet goed gaat...

Laat ik het zo zeggen, ik ben zelf gelukkig niet zo'n analfabeet en ben dat plekje zelf nog geen tien seconden er voor voorbij gereden om elders te parkeren. Dus vond ik dit wel degelijk opvallend asociaal parkeergedrag.

Hoe je er ook omheen keuteld, er straalt iets heel asociaals van af, op twee manieren, de plek en de manier waarop hij over het voetpad staat.

@Vinci wrote:Dus jij vindt dat de eigenaar van het landje dan maar tot sint juttemus met zijn paarden daar op de weg moet blijven staan wachten tot de eigenaar van dat kippenhok hem komt weg halen?? Geloof toch dat hier iets in de prioriteiten stelling niet goed gaat...

Laat ik het zo zeggen, ik ben zelf gelukkig niet zo'n analfabeet en ben dat plekje zelf nog geen tien seconden er voor voorbij gereden om elders te parkeren. Dus vond ik dit wel degelijk opvallend asociaal parkeergedrag.

Hoe je er ook omheen keuteld, er straalt iets heel asociaals van af, op twee manieren, de plek en de manier waarop hij over het voetpad staat.

Dus jij beschadigt liever iemand auto bewust (strafbaar feit)? Dan denk ik dat jij eens goed in de spiegel moet kijken....

Beter bel je in zo'n situatie gewoon de politie dat iemand een doorgang verspert en de auto niet wil verplaatsen. Komen ze echt wel voor (weet ik inmiddels uit eigen ervaring). Er werd heel vaak geparkeerd voor de garage van mijn opa waarin mijn Astra Coupé stond, zodat ik er niet uit kon.

Begrijp me niet verkeerd: ja, ik vind die bestuurder asociaal. Dat heb ik hierboven ook al gezegd. Maar hij/zij doet feitelijk gezien niets verkeerd, terwijl die kerel met die paarden dus wel doelbewust die auto beschadigd. Dus die is net zo asociaal, zo niet asocialer bezig.

@Vinci: Hoe je er ook omheen keuteld, er straalt iets heel asociaals van af, op twee manieren, de plek en de manier waarop hij over het voetpad staat. ---> Zo denk ik er ook over! Dat doe je (ik toch) niet.

grtz Tijn

@Vinci wrote:Dat zijn MEDISCHE KOSTEN, daar zit het meest kostbare, namelijk materiële schade en kosten hulpdiensten NIET BIJ IN!!!

http://www.verkeersnet.nl/8745/verkeersongevallen-kosten-125-miljard-euro-per-jaar/" onclick="window.open(this.href);return false;

Jouw link is een beetje een sensatieberekening.

Er zit bij wat mensen hadden kunnen verdienen als ze een natuurlijke dood hadden gehad.

"Behalve de medische kosten van verzorging in een ziekenhuis of verpleeghuis wordt daarin ook het productieverlies meegenomen. Dat is de bijdrage in geld uitgedrukt die iemand had kunnen leveren wanneer hij of zij niet gewond was geraakt of voortijdig was overleden"

Wat mij betreft komen er gewoon baantjes vrij. Goed voor de werkgelegenheid.

Dat is de eerste de beste link die in Google opdook en nog van 2009 ook, ik weet dat men in de 2e kamer vandaag de dag rekent met het getal 12 miljard, en hoe je het ook wendt if keert zijn de kosten vele malen hoger dan de opbrengsten.

@RISL wrote:@Vinci wrote:Dus jij vindt dat de eigenaar van het landje dan maar tot sint juttemus met zijn paarden daar op de weg moet blijven staan wachten tot de eigenaar van dat kippenhok hem komt weg halen?? Geloof toch dat hier iets in de prioriteiten stelling niet goed gaat...

Dus jij beschadigt liever iemand auto bewust (strafbaar feit)? Dan denk ik dat jij eens goed in de spiegel moet kijken....

Beter bel je in zo'n situatie gewoon de politie dat iemand een doorgang verspert en de auto niet wil verplaatsen. Komen ze echt wel voor (weet ik inmiddels uit eigen ervaring). Er werd heel vaak geparkeerd voor de garage van mijn opa waarin mijn Astra Coupé stond, zodat ik er niet uit kon.

Begrijp me niet verkeerd: ja, ik vind die bestuurder asociaal. Dat heb ik hierboven ook al gezegd. Maar hij/zij doet feitelijk gezien niets verkeerd, terwijl die kerel met die paarden dus wel doelbewust die auto beschadigd. Dus die is net zo asociaal, zo niet asocialer bezig.

Nou moet je mij niet met de eigenaar van het landje gaan verwarren en ik wens je veel succes om de politie in te schakelen voor zo iets op koninginnedag. Daarnaast was er volgens mij geen schade aan de auto, maar had de eigenaar van de auto meer iets geschreeuwd over wat het wel niet zou kosten als er een kras op zijn auto zou komen.

En hoewel de bestuurder niks strafbaars heeft gedaan heeft hij in mijn visie wel degelijk iets fout gedaan, en dat is een hoop ergernis veroorzaken...

Terug
Naar boven