@Vinci wrote:@RISL wrote:Wat een zinloze reactie is dat nu weer? Het is toch logisch dat je met een grote auto meer blokkeert dan met een kleine auto?
Als je nu met argumenten zou komen...het enige wat je nu doet is het jaloezie-argument van een aantal posts terug onderschrijven :thumbup
@ trash, ik ken wel mensen die momenteel sparen voor een Audi S5 en een BMW E63 6-serie. Dat zijn echt geen "rijke mensen". Maar zodra ze die auto hebben, zijn ze dus gelijk rijk en asociaal?
Joh, je moet een beetje kunnen lachen en slap ouwehoeren in het leven hoor, niet altijd te serieus! Wordt een beetje melig van dit draadje. Vind dat ik het al aardig lang volgehouden heb om serieus te blijven.
@mayhem wrote:Maar.... waarom wordt en dan niks gezegd over de 2 andere 'goedkope' auto's die ook over het voetpad staan?
Dat is niet erg wat t zijn geen rijkeren?
Jeetje, dat het vier pagina's heeft geduurd voordat iemand ook op deze slak zout ging leggen zeg!!
slakken zout leggen? Jou argument word weerlegt, en dan is het op alle slakken zout leggen? Feit blijft dat die anderen
ook over het voetpad staan. echter omdat dit jou stelling niet ten goede komt, wordt dat feit genegeerd en afgedaan als 'op alle slakken zout leggen'
@mayhem wrote:
Ja die man staat gewoon idioot, maar de eigenaar van de paarden is ook een idioot als je bewust schade gaat veroorzaken.
Het ging er nou juist om dat dit dus niet het geval was, maar de eigenaar van de auto daar over zat te blaten. Naar mijn mening heb je als je zo parkeert nog steeds geen enkel recht van spreken. Dan kan je ook wel boos worden op de bouwvakkers over stof op je auto terwijl je hem binnen een meter naast een tienkuuper parkeert. Je kiest er nog steeds zelf voor waar je je auto parkeert. Dit was overduidelijk niet de plek, zoals ik dat zelf ook al had ingezien en er gewoon voorbij reed.
Klopt, echter wie is verantwoordelijk als er een steen op stuitert? Nog steeds de bouwvakker. Ik ben het met je eens dat die vent daar niet had moeten parkeren, maar in geval van schade heeft hij toch voor de wet zeker wel recht van spreken.
@mayhem wrote:Het feit blijft, dat er meer 'goedkopere auto's zijn, en daardoor valt de duurdere 'rijkelui 's' auto simpelweg meer op.
Het valt dan dus ook op dat in verhouding de meeste goedkope auto eigenaren wel netter parkeren (even goed letten op dat woord "in verhouding" in de zin aub!)
Vreemde stelling. Hiermee kan je dus ook zeggen dat in verhouding de lagere maatschappelijke klasse meer ongelukken veroorzaakt..
@mayhem wrote:
Tel daarbij op dat men daardoor meer opvalt, en waarschijnlijk een stukje afgunst... en we hebben het vergrootglas gevonden waardoor men rijkeren beoordeeld en veroordeeld.
Ik heb daar echt geen vergrootglas voor nodig nogmaals. Hier in deze omgeving maak ik dit dagelijks mee. En afgunst, tja, als je een vrij nutteloze auto koopt met zo'n prijskaartje en zo'n proleterig uiterlijk... Naja, over smaak valt niet te twisten, maar al had ik miljoenen zou ik nog niet zo'n onsympathieke auto kopen.
Dit antwoord is dan toch het bewijs dat je afgunst hebt tegen rijkeren? Zonder dat er over de auto wordt gesproken, komt er in het antwoord een beledigende sneer over het voertuig.
@mayhem wrote:
“Men ziet de eigen belangen, waarvan men zich zeer wel bewust is —in welke samenhang ze ook worden gethematiseerd— op beslissende wijze ingeperkt door de belangen en door de macht van de ondernemers” [Kudera e.a. 1979: 353].
In de ogen van de arbeiders is deze belangentegenstelling bepalend voor hun maatschappelijke situatie; de ervaring van deze situatie als benadeelde situatie is uitgangspunt voor opvattingen over de opbouw van de maatschappij.
Daar waar geld macht is (en zo werkt nou eenmaal de wereld) zal dus altijd met een vergrootglas op de fouten worden gekeken van mensen die hogerop staan in de sociale hiërarchie.
Je bedoelt de economische hiërarchie, als je je stelling wilt bekrachtigen is het juist niet de sociale hiërarchie.
Mijn fout, de term sociale had daar inderdaad niet moeten staan.