• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Rik's Opel Kadett E heeft ook ROEST achter de pedalen

@Mr.F wrote:moet zeggen dat ik het opgegeven heb, mijn astra heeft roest bij de tankdop verder geen plekje. ik zet alles in de dinitrol en laat niks meer herstellen.

Dat zijn KEIHARDE woorden zeg! Doe je er echt niets meer aan?

hoe zit het eigenlijk met deze tunnel, mischien handig als ik dadelijk mijn gsi complete ga opbouwen , ik heb namelijk een E1 tunnel en een E2 kenteken, voornamelijk vraag ik dat iv.m de KAT wat eronder moet voor de keuring, past dit gewoon nog of moet ik wat anders verzinnen

Dinitrol is best goed spul ook, als je daar tijdig mee bent dan kun je de roest vrij goed voor blijven!

E2 tunnel is gemaakt voor het kunnen huisvesten van een kat, die past onder een E1 tunnel erg moeizaam, vooral vanwege de schakelstang. En er is nog passen en goed passen, want een kat wordt erg heet en dat vinden de delen van die schakelstang niet zo leuk, om over de coating op de tunnel zelf maar te zwijgen. E2 tunnel hoort ook een hitteschild in.

Waarom zou je er een kat onder leggen, voor deze bouwjaren totaal onnodig, geen verplichting voor de keuring hoor! Kost alleen maar geld en vermogen van de motor!

denk dat de kadetjes die dit niet hebben op 1 hand te tellen zijn....heb er zelf ook mee te maken gehad.. ik heb het laten fixen bij een lasser..,. koste me 100 euro.

de draagarm losboren (zit gepuntlast) dan het rotte stuk plaat eruitslijpen... stuk plaat op maat terug met gaatjes erin waar je de draagarm weer op vast kunt lassen..

@Andreas.Berger wrote:omdat mijn auto wel een verplichting heeft om te keuren met KAT, en ik dus de E1 tunnel heb

Hoe dan?? Tot '96 heeft geen enkele auto die verplichting hoor, als het er op zit moet het werken, maar wat er niet op zit kan ook niet stuk...

@opelkadetje wrote:denk dat de kadetjes die dit niet hebben op 1 hand te tellen zijn....heb er zelf ook mee te maken gehad.. ik heb het laten fixen bij een lasser..,. koste me 100 euro.

de draagarm losboren (zit gepuntlast) dan het rotte stuk plaat eruitslijpen... stuk plaat op maat terug met gaatjes erin waar je de draagarm weer op vast kunt lassen..

Ja, dat is ook een prima low budget fix, als dat goed behandeld wordt allemaal kan je weer vele jaren er mee vooruit!

dan laat je hem toch om keuren van een c20xe naar een 20xe.

1 puntje aan massa leggen en een oude lamda in je uitlaat zonder draad.

en je kat er onderweg

Lambda er op betekent nog niet dat je verplicht een kat hoeft te hebben. Eventueel omkeuren, maar kat is echt niet verplicht.

Voor de euronorm, maar dat was voorzorg, niet verplicht nog. Mijne heeft een C20XE op kenteken en mag 3%CO hebben, omdat hij geen kat heeft. Dat geldt tot en met 1996. Kijk maar eens in zo'n RDW tabel. Mijn garage geeft wel elk jaar een opmerking, maar dan puur per vergissing. Regels zijn regels. Krijg hem elk jaar weer goedgekeurd en nou moet ik zeggen dat het ook nog een heel nette waarde is bij de mijne. 0,55 zonder kat!!

Dit kun je aanhouden:

CO-tabel_V2-2010.jpg

Mag zelfs 3,5% zijn! Lambda er op is dan een detail, dat doe je dan uit voorzorg dat hij nooit te arm gaat lopen. De kat is de bepalende factor en pas NA 1996 echt verplicht. En ja, zit het er op dan ga je voor de 0,5% norm, zit hij er niet op 3,5%. Simpel als dat!

Goed, nu weer ontopic :wtf want ik heb een vraag king:

Ik ga mn best doen om morgen bij de schadehersteller langs te gaan.

Ik heb hier al eens gelezen over "inspectieluikjes" waar n u de bobbels zitten onder de bitumenlaag.

Is dat slim om te doen en tast zoiets ook de stevigheid van de carrosserie aan ?

Het is natuurlijk reuze handig om eens in de zoveel tijd even alles los te halen, luikjes ervoor weg en dan die hele ruimte voljagen met het meest vettige spul die ik kan vinden.

Of toch netjes dichtlassen en na 10 jaar hier weer moeten lassen ?

Wat vinden jullie ?

Rik :)

ik zou van het schuine stuk bitumen verwijderen.

op de vloer met een hobbymessen doorsnijden en dan met een fohn de boel verwijderen.

hoe grondig je de roest reparatie gaat uitvoeren moet afhangen van hoelang je de auto nog wilt houden.

Nou 10 jaar?? Hoe lang zit het al??

Ik had eerst ook dat plan, maar ben er van af gestapt, want je kan het zo ook goed inspecteren met een endoscoop, en je kan er zo ook bij om er vet of wax in te spuiten, gewoon onder de tunnel langs met een slang met zo'n rondspuit nozzle.

Als je het juiste middel gebruikt, en dan bedoel ik eigenlijk Mike Sanders of Time max vet dan hoe je er nooit meer naar om te kijken, blijft dan gewoon elke keer met warm weer zichzelf weer verdelen en is ondoordringbaar voor vocht.

Tja, de Kadett is 23 jaar en is van binnen helemaal GAAF, behalve dus waar we het over hebben.

Hoelang ik de auto wil houden ? Zo lang als het mogelijk is, ik hoef dat moderne spul niet maar houdt meer van auto's van de jaren 80 t/m de jaren 90-95.

Vinci: jij bedoelt waar de schakelstang doorheen gaat ? ik heb daar een zwart rond ding om de stang zien zitten in het schutbord.

Rik :D

Nou precies, helemaal mee eens, deze auto heeft lage emissie eisen en is qua rijden zo puur als maar kan. Modernere auto's zijn echt niet gemaakt voor mensen die van autorijden houden, maar voor pedaalaaiers. Een Kadett heeft goed doseerbare remmen, die echt wel echt remmen, maar wel ook echt ingetrapt moeten worden. En hoe een Kadett stuurt, hoe je de wind langs de ramen hoort suizen, heerlijk gewoon! Dat is pas Autorijden met een hoofdletter A!

Nee, jouw kadett mondt daar gewoon in de kabine uit, je moet bij je katalysator kijken, daar en dan naar voren toe kun je in de holle ruimte komen...

@Vinci wrote:Nou precies, helemaal mee eens, deze auto heeft lage emissie eisen en is qua rijden zo puur als maar kan. Modernere auto's zijn echt niet gemaakt voor mensen die van autorijden houden, maar voor pedaalaaiers. Een Kadett heeft goed doseerbare remmen, die echt wel echt remmen, maar wel ook echt ingetrapt moeten worden. En hoe een Kadett stuurt, hoe je de wind langs de ramen hoort suizen, heerlijk gewoon! Dat is pas Autorijden met een hoofdletter A!

Nee, jouw kadett mondt daar gewoon in de kabine uit, je moet bij je katalysator kijken, daar en dan naar voren toe kun je in de holle ruimte komen...

Oh ja ? Ik heb vaak zat onder de auto gelegen, maar nooit zo'n opening gezien.

Ik zal de volgende keer dubbel goed kijken :angel

Rik :)

Terug
Naar boven