• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Rik's Opel Kadett E heeft ook ROEST achter de pedalen

Hier zie je redelijk hoe die ruimte er van binnen uit ziet:

3890_userid_6588.jpg

En bij de E1 en E2 is dat tussenschotje in de tunnel nét effe anders omdat bij de E1 de schakelstang er langs moet. Bij de jouwe kun je er zeker wat lastiger bij, maar via die twee rechthoekige 'kanaaltjes' die aan weers kanten overblijven kun je er met een endoscoop wel in.

Aan de voozijde, achter de steunen die omhoog lopen vanaf de voorste draagarm scharnierpunten kun je er ook meestal net in, daar zitten ook twee openingetjes.

Nou is het geen ramp om zoals Theun zei in het schuine stuk bij je voeten de boel open te slijpen, rot is het toch al, maar slijp niet te hoog, probeer het zo te doen dat je het met vlakke plaat weer makkelijk dicht kan lassen.

@Vinci wrote:Hier zie je redelijk hoe die ruimte er van binnen uit ziet:

3890_userid_6588.jpg

En bij de E1 en E2 is dat tussenschotje in de tunnel nét effe anders omdat bij de E1 de schakelstang er langs moet. Bij de jouwe kun je er zeker wat lastiger bij, maar via die twee rechthoekige 'kanaaltjes' die aan weers kanten overblijven kun je er met een endoscoop wel in.

Aan de voozijde, achter de steunen die omhoog lopen vanaf de voorste draagarm scharnierpunten kun je er ook meestal net in, daar zitten ook twee openingetjes.

Nou is het geen ramp om zoals Theun zei in het schuine stuk bij je voeten de boel open te slijpen, rot is het toch al, maar slijp niet te hoog, probeer het zo te doen dat je het met vlakke plaat weer makkelijk dicht kan lassen.

Dit neem ik mee naar het overleg morgen (als ie tijd heeft)

Dat zou al schelen in de kosten en bovendien: tis lokale roest, niet de hele voetruimte is verroest :angel

Slijp ook niet te laag heh, want dan zit je straks nog in de bodemplaat, en wat er nog van te redden is beschadig je dan wellicht onnodig. Mooiste is ongeveer vijf centimeter vanaf waar de vloer omhoog begint te knikken. nou ja, als die schadehersteller die auto een beetje kent, of goed naar die foto's kijkt dan moet hij er wel uit komen...

@Vinci wrote:Hier zie je redelijk hoe die ruimte er van binnen uit ziet:

3890_userid_6588.jpg

Geld dit ook voor een automaat?

Een automaat heeft voor zover mij bekend de zelfde bodemplaat als de handgeschakelde Kadetts, maar zijn er ook rond 1989 overgestapt naar de E2 vloer...

Ik ben bij hem geweest en ik mag hem vrijdagmiddag brengen.

Wat de kosten zijn weet ik nog niet, hij heeft de auto nog niet gezien ;)

Rik :)

hallo,

even inhakend op dit topic heb ik ook nog wat kiekjes van "hoe het er bij rik zijn kadett

onder de bodemplaat uit zou kunnen zien.. "

deze foto's zijn van mijn vriendin d'r 86' kadett sedan. in november 2011 bekeek ik deze kadett

nog eens even goed voor de apk, en het zag er best goed uit allemaal nog.

ze had er inmiddels ook al een jaartje in gereden met veel plezier, en geen pech !

toch zat er een gaatje bij de draagarm bevestiging, en ik wilde dat toch ook eens beter bekijken,

maar dan vanuit de binnenkant.

dus.. tapijtje aan de kant gefrommeld. tja.. wel wat bulten onder de rubber dempings mat, dus ook maar een

kijk gaatje gezaagd. van 10x10 of zo. want dat zou ik ook zó weer dicht hebben. Nou, daar bleef het niet bij !

nogmaals, van onder af was er enkel een duimdik gaatje te zien !!

zie foto's.... :(

misschien is het nét niet duidelijk genoeg te zien, maar alle verbindingen waren slecht.

na het grondig weghakken van al het echt slechte materiaal zakte bij mij de moed ook wat in de schoenen,

en dat terwijl ik ook wel gekker gerepareerd heb.

constructief is het een heel lastige klus. zeker om het geheel ook veilig te krijgen..( veel verbindingen )

let daar ook op als je de klus uit laat voeren, want bij een ( klein ) aanrijdinkje oid direct

een draagarm door de bodem tussen je benen is ook geen pretje :shock:

deze 86' kadett sedan diesel staat sindsdien nog steeds te wachten op ???? ik weet het nog niet.

hopelijk valt het met jou kadett een beetje mee rik ! succes !

jordy

Nou precies, ik weet nog dat bij mij totaal geen blaren te zien waren, maar één kant had toen ik de bitumen weg stak wel al een plaatje er in gelast zitten. Toen ik nog beter keek zag ik dat één van de steunen naar voren niet origineel was! Dus daar is eerder al wat aan de hand geweest, wellicht ook een 'aanrijdinkje' geweest. Dat was dus aan de bestuurderskant, en dat was echt slecht gerepareerd ook! Aan de bijrijderskant was alles nog origineel, en ook geen blaar te zien, maar toch 'ter inspectie' even open geslepen en daar bleek de steun ook al enkel nog aan krokante roest 'vast' te zitten!

Conclusie: als ie niet in het begin van zijn leven ook in die holle ruimtes is volgeblaft met ML of iets dergelijks dan is het bingo! (Begin nu toch een beetje nieuwsgierig te worden hoe het er bij mij uit zal zien als ik een inspectiegaatje maak...)

Ik zou maar heel gauw gaan kijken, want ga er maar vanuit dat er ellende zit...

Zo niet, dan zou ik gelijk een staatslot kopen. :vertag

je draagarm moet gewoon goed vastzitten, met optrekken en remmen komt er ook een dergelijke druk op te staan..

hier in het dorp iemand gehad die dacht er ook makkelijk over.. die moest remmen en zijn wiel knikte, draagarm naar binnen enz.. dat wil je niet meemaken als je moet remmen.. zeker niet als je bijvoorbeeld 120 rijdt op de snelweg!!

dus gewoon deugdelijk (low budget fix of iets anders, als het maar goed is!) maken dan kun je weer veilig rijden.

@Vinci wrote:Ik zou maar heel gauw gaan kijken, want ga er maar vanuit dat er ellende zit...

Zo niet, dan zou ik gelijk een staatslot kopen. :vertag

Ik verwacht eigenlijk dat het mee moet vallen: aangezien de eerste eigenaar wel het nut van een ML behandeling in zag. king:

Tja, als dat langer dan 4 jaar geleden voor het laatst was dan zou ik me toch nog best zorgen maken. Die Autobild test spreekt boekdelen, in de testperiode (3 jaar) met ML is de boel daar toch goed aan het rotten geslagen!

Daar istie nog een keer:

http://www.afripix.de/Rostschutz.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Ja weet ook niet of het ML is of iets anders maar goed, nog ff verder -offtopic (sorry Rik) Maar heb je links onder in je linkje gekeken? Gut geschutzt: Zafira, Schwach gespritzt: Mercedes A.

Hah lachen!! Ja, was me nog niet eens opgevallen! Moet ook zeggen dat die Zafira's er over het algemeen nog goed bij staan!

Zo off topic vind ik het verder niet, want goede roestpreventie is wat Rik straks ook nodig heeft als alles weer gemaakt is.

Zo, de kadett is weg (maar 2 km verderop)

Vandaag gaat ie al kijken wat de schade is en de kosten doorbellen.

Maar hij zei me in ieder geval dat het binnen enorm meevalt, dat heeft ie wel 10x erger gezien.

met veel vertrouwen ben ik daarom maar terug gegaan naar huis :angel

Rik :)

We mogen niet te vroeg juichen, maar het klinkt wel positief.

Mooi dat je het laat aanpakken.

Gr

Marcel

ja, zo is dat, we moeten even afwachten hoe en wat.

Tja, en dan moet ik natuurlijk alle spullen die ik eruit heb gehaald even ergens opslaan:

De vloerbedekking op zolder:

De stoel in het (werk-) hok:

en de kleine spullen in de kofferbak:

Rik :jerry

Terug
Naar boven