• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

roestprobleempje binneschermen nodig beide zijde

Iemand een adresje waar je een veerpootbrug kan kopen? Zo eentje voor permanent gebruikt om de voorkant wat sterker te maken. Zelf maken is ook een optie maar dat was eigenlijk plan B. Sla ik 2 vliegen in 1 klap. Kan ik hem lassen en blijft hij daarna steviger waardoor hij niet meer tordeert.

herm uit limburg levert ook veerpootbruggen. waar hij precies woont weet ik niet precies, ik spreek hem alleen op meetings en heel af en toe is hij online. maargoed, hij rijd een goude rekord E station met een 24-klepper.

is ook een stuk dichterbij.

herm uit limburg levert ook veerpootbruggen. waar hij precies woont weet ik niet precies, ik spreek hem alleen op meetings en heel af en toe is hij online. maargoed, hij rijd een goude rekord E station met een 24-klepper.

is ook een stuk dichterbij.

Die ken ik zo niet. Is herm ook zijn forum naam? Kon hem namelijk niet vinden.

Zag ze op internet voor 180 euro maar dat vind ik wel vrij veel geld.

Die ken ik zo niet. Is herm ook zijn forum naam? Kon hem namelijk niet vinden.

Zag ze op internet voor 180 euro maar dat vind ik wel vrij veel geld.

Vind ik nogal veel geld voor een stang met een paar bouten (even simpel gezegd dan).

maar ik zie dat hij sinds januari niet meer actief geweest is hier dus weinig kans dat ik reactie krijg ;) Wordt toch nog even doorzoeken dan of er toch zelf eentje maken.

Vind ik nogal veel geld voor een stang met een paar bouten (even simpel gezegd dan).

maar ik zie dat hij sinds januari niet meer actief geweest is hier dus weinig kans dat ik reactie krijg ;) Wordt toch nog even doorzoeken dan of er toch zelf eentje maken.

@MonzaRon wrote::thumb

aangemeld, mot alleen nog ff wachten op de activatie van mn account, thnx ;)

@monza 3.0

informatie genoeg gekregen, denk ik maar zo,

succes alvast gewenst met de reparatie van de veerpoten :wors :thumbup

Even off topic, maar eigenlijk wel met het probleem te maken...

Ron, ik heb mijn plan doorgevoerd (hetgeen ik zei over de afwatering vanuit de parafan). Getest en het werkt. De afwatering geschiedt nu buiten de auto, en niet meer achter de bermudadriehoeken. En dat dus met een simpele ingreep. De 2 gekochte doppen (die trouwens goed passen) en twee slangetjes van plm 30 cm lang doen "the trick" :D :D :D

@MonzaRon wrote::thumb

aangemeld, mot alleen nog ff wachten op de activatie van mn account, thnx ;)

@monza 3.0

informatie genoeg gekregen, denk ik maar zo,

succes alvast gewenst met de reparatie van de veerpoten :wors :thumbup

Even off topic, maar eigenlijk wel met het probleem te maken...

Ron, ik heb mijn plan doorgevoerd (hetgeen ik zei over de afwatering vanuit de parafan). Getest en het werkt. De afwatering geschiedt nu buiten de auto, en niet meer achter de bermudadriehoeken. En dat dus met een simpele ingreep. De 2 gekochte doppen (die trouwens goed passen) en twee slangetjes van plm 30 cm lang doen "the trick" :D :D :D

Het werkt perfect. De doppen hebben een haast perfecte maatvoering, dus je hoeft ze niet aan te passen. Je moet alleen in elk van de doppen een klein gaatje maken, zodat je er een dunne slang er door heen kan steken, en zodat het rubber gelijk goed aansluit rond de slang. Ik heb het gaatje gemaakt net boven de groef, die in de dop zit, in het midden ervan. Als je de dop dan plaatst, dan zit de slang op gelijke hoogte als het laagste punt van de parafan.

De dop even ingesmeerd met vaseline,zodat tie zich makkelijk zet in de rand van het originele afwateringsgat. De slang van een dusdanige lengte genomen (plm 30 a 35 cm), dat de slang ongeveer uitkomt bij de onderkant A-stijl. De lengte kan je naderhand nog aanpassen, als die niet naar je zin is (te lang bijvoorbeeld).

Ik heb een vrij stevige slang genomen, maar die zich toch goed in een bocht kan zetten. Diameter is plm 3 mm. Dat is genoeg, watert snel genoeg af. Kleinere diameter zou ik niet nemen. En met die diameter gaat de slang dan ook zonder problemen door het afwateringsgat aan de onderkant van de bermudadriehoek (bij de A-stijl).

Je ziet er inderdaad vrij weinig van, want het geheel zit inderdaad weggewerkt achter de bermudadriehoek. Ik zal proberen een foto te maken, hoe het zit in de parafan.

Terug
Naar boven