• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

roetaanslag op eindpijpen uitlaat

Beste forumleden,

Zoals ik al in een eerder topic heb verteld heb ik een nieuwe achterbumper en uitlaatsysteem (dubbele einddempers) van een demontageauto afgehaald voor op mijn Vectra C Sedan te zetten.

Nu zit er wat roetaanslag op de RVS eindstukken.

Ik heb zowel of het forum als op internet niet zoveel oplossingen kunnen vinden om dit te verwijderen.

De volgende oplossingen ben ik tegengekomen op internet en andere forums:

1. Meguiars NXT All Metal Polysh

2. Commandant 3 en daarna Commandant 5

3. Velgenreiniger

4. Brillo

Heeft iemand van jullie hier misschien een oplossing voor?

Ik heb al siliconenspray en motorreiniger geprobeerd, maar dat helpt niet ook al laat je het even weken.

Alvast bedankt, vriendelijke groet,

Evert.

calgofix grillreiniger!

ik werk in de keuken trust me dan gaat de roet er zo af, gewoon doen wat op de verpakking staat, spul haal je bij makro of iets in de richting.

ander all metal polish, gaat het er met remmenreiniger niet af?

Erwin

calgofix grillreiniger!

ik werk in de keuken trust me dan gaat de roet er zo af, gewoon doen wat op de verpakking staat, spul haal je bij makro of iets in de richting.

ander all metal polish, gaat het er met remmenreiniger niet af?

Erwin

commandant 3 is heel erg grof hoor, maar daarentegen is chroom ook erg hard

maar probeer het eerst eens met een schuursponsje en een beetje shampoo.

als dat niet werkt, zou ik gewoon 1 potje commandant 4 halen.

chroom hoef je niet na te bewerken met commandant 5, dat is puur voor lak.

commandant 3 is heel erg grof hoor, maar daarentegen is chroom ook erg hard

maar probeer het eerst eens met een schuursponsje en een beetje shampoo.

als dat niet werkt, zou ik gewoon 1 potje commandant 4 halen.

chroom hoef je niet na te bewerken met commandant 5, dat is puur voor lak.

Bedankt voor de reacties!

Ja ik heb al motorreiniger geprobeerd.

Maar het gaat er echt niet af! Het zit puur aan het uiteinde (rand), de rest van de pijp glimt helemaal na deze met multispray te hebben schoongemaakt.

Toen ik een stukje heel zachtjes met een plamuurmes probeerde, ging de roet er wel af. Maar ik wil het zo min mogelijk beschadigen als dat kan.

@SW reijnders & joop1970 & michael9212:

Dat commandant gebruikte mijn vader altijd vroeger voor zijn witte audi 100, geniaal spul. Die auto had nog geen metallic lak en je kon zo krassen wegpoetsen en glimmen deed de auto ook na de behandeling met Commandant.

Maar welk nummer adviseren jullie mij dan van Commandant, nummer 4 dus?

Ik zou wel het liefst de glans van het pijpje willen behouden.

@Erwin1987,

Ik heb hier wel een Sligro in de buurt, maar kan ik daar ook als consument halen, of is het alleen een soort groothandel?

@2000

Heb jij die NXT All Metal Polysh wel eens op vervuild chroom of RVS gebruikt?

vriendelijke groet,

Evert.

Bedankt voor de reacties!

Ja ik heb al motorreiniger geprobeerd.

Maar het gaat er echt niet af! Het zit puur aan het uiteinde (rand), de rest van de pijp glimt helemaal na deze met multispray te hebben schoongemaakt.

Toen ik een stukje heel zachtjes met een plamuurmes probeerde, ging de roet er wel af. Maar ik wil het zo min mogelijk beschadigen als dat kan.

@SW reijnders & joop1970 & michael9212:

Dat commandant gebruikte mijn vader altijd vroeger voor zijn witte audi 100, geniaal spul. Die auto had nog geen metallic lak en je kon zo krassen wegpoetsen en glimmen deed de auto ook na de behandeling met Commandant.

Maar welk nummer adviseren jullie mij dan van Commandant, nummer 4 dus?

Ik zou wel het liefst de glans van het pijpje willen behouden.

@Erwin1987,

Ik heb hier wel een Sligro in de buurt, maar kan ik daar ook als consument halen, of is het alleen een soort groothandel?

@2000

Heb jij die NXT All Metal Polysh wel eens op vervuild chroom of RVS gebruikt?

vriendelijke groet,

Evert.

ja en hebben jullie hier ook zeer vastzittende roet mee verwijderd?

het spul lijkt gewoon niet weg te krijgen dus ik denk aan een zeer sterk (bijtend) schoonmaakmiddel (grillreiniger) of een poetsmiddel met (lichte) schuureigenschappen.

ja en hebben jullie hier ook zeer vastzittende roet mee verwijderd?

het spul lijkt gewoon niet weg te krijgen dus ik denk aan een zeer sterk (bijtend) schoonmaakmiddel (grillreiniger) of een poetsmiddel met (lichte) schuureigenschappen.

Ik heb hetzelfde gehad, vaste zwarte aanslag aan de onderkant wat niet weg was te poetsen met een schuursponsje. Beetje commadant 4 op een katoenen doek en het is wag.

Commadant is een polijst middel met schurende eigenschappen.

Terug
Naar boven