• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Rolkooi laten plaatsen

origineel gepost door hillclimber16V

Ik wil niet besparen op de rolkooi ik wil gewoon niet bedrogen worden. Heb inmiddels alle prijzen opgevraagd

voor het benodigd materiaal en in detail en ik kom op 423 euro uit, nu voor 2500 euro per kooi plaats ik ze ook wel hoor!!.

Ivan

het ligt er maar aan wat je ermee wilt, voor op de straat of echt voor wedstrijden, in het eerste geval, gewoon zelf maken, en in het 2de geval, toch maar met papier laten maken, anders heb je er niets aan, en verder ben ik het met je eens, 2500 voor het werk is best stevig, maar misschien werd er daar een ander (lees beter, sterker, en lichter) materiaal gebruikt ??

Ik wil niet besparen op de rolkooi ik wil gewoon niet bedrogen worden. Heb inmiddels alle prijzen opgevraagd

voor het benodigd materiaal en in detail en ik kom op 423 euro uit, nu voor 2500 euro per kooi plaats ik ze ook wel hoor!!.

Ivan

indd een kooi van MTM sleeuwijk!

2009diverse063.jpg

ff bellen heeft vaak meerdere opties en prijzen

zelf div voorbeelden per fax ontvangen destijds

met papieren of zonder

heb je serieuze wedstrijd plannen met de auto

dan is met papieren wel handig

origineel gepost door hillclimber16V

Ivan

het ligt er maar aan wat je ermee wilt, voor op de straat of echt voor wedstrijden, in het eerste geval, gewoon zelf maken, en in het 2de geval, toch maar met papier laten maken, anders heb je er niets aan, en verder ben ik het met je eens, 2500 voor het werk is best stevig, maar misschien werd er daar een ander (lees beter, sterker, en lichter) materiaal gebruikt ??

Ik weet niet beter dan dat er vaak chroom molybdeen gebruikt wordt, is licht en sterk. Ik vraag me daarbij wel af of je het dan ook voor 423 euro red

indd een kooi van MTM sleeuwijk!

2009diverse063.jpg

ff bellen heeft vaak meerdere opties en prijzen

zelf div voorbeelden per fax ontvangen destijds

met papieren of zonder

heb je serieuze wedstrijd plannen met de auto

dan is met papieren wel handig

Ik weet niet beter dan dat er vaak chroom molybdeen gebruikt wordt, is licht en sterk. Ik vraag me daarbij wel af of je het dan ook voor 423 euro red

Tegewoordig moet je je aan de maten houden bij de FIA, chroommolybdeen is dan niet zo'n voordeel meer. Vroeger kon je dan dunnere chroommolybdeen gebruiken omdat dat net zo sterk was als dikkere gewone buis namelijk.

Een echte kooienbouwer weet hoe hij de kooi sterk en veilig kan maken, daar zijn veel ervaring en berekeningen voor nodig. De papieren kunnen/mogen verstrekken is ook duur. Het zit hem echt niet allemaal in het arbeidsloon.

Voor je een afspraak maakt zou ik ook even navragen of de leverancier van jouw keuze ook een officieel kooienbouwer is volgens de FIA anders heb je niet zo veel aan de papieren die je erbij krijgt...

Een schroefkooi kopen met certificaat en deze in de auto lassen is de goedkoopste optie.

Tegewoordig moet je je aan de maten houden bij de FIA, chroommolybdeen is dan niet zo'n voordeel meer. Vroeger kon je dan dunnere chroommolybdeen gebruiken omdat dat net zo sterk was als dikkere gewone buis namelijk.

Een echte kooienbouwer weet hoe hij de kooi sterk en veilig kan maken, daar zijn veel ervaring en berekeningen voor nodig. De papieren kunnen/mogen verstrekken is ook duur. Het zit hem echt niet allemaal in het arbeidsloon.

Voor je een afspraak maakt zou ik ook even navragen of de leverancier van jouw keuze ook een officieel kooienbouwer is volgens de FIA anders heb je niet zo veel aan de papieren die je erbij krijgt...

Een schroefkooi kopen met certificaat en deze in de auto lassen is de goedkoopste optie.

Ik heb op de site van de leverancier zelf de prijzen

kunnen samenstellen, ik heb wel voor alle zekerheid

een prijs aanvraag gedaan waar ik nog op wacht.

Het zit momenteel zo dat er in het waalse gedeelte van

België in het provinciaal kampioenschap een eigen reglement is naast dat van het nationaal kampioenschap met Fia reglementering.

Inderdaad kan ik nu nog in provinciaal zelf de kooi bouwen

weliswaar volgens dezelfde regels zoals vermeld in de Fia.

Er is al sprake geweest dat dit niet verder kan bestaan maar tot nu toe zijn er nog geen aankondegingen geweest ivm het schrappen van de provinciale wedstrijden of gelijke reglementen voor bijde kampioenschappen.

Ik doe nog even verder :

In het Vlaamse gedeelte is het nu al niet meer mogelijk

om rally te rijden zonder gekeurde kooi in de provinciale klasses. In het verleden als deze regels aangepast werden

konden de bestaande voertuigen gewoon verder rijden en alle nieuw opgebouwde wagen van dan af dienden een gekeurde kooi te hebben.

Dus als ik deze redenering mag volgen voor het waalse gebied zal mijn zelfgebouwde kooi in de toekomst misschien

aanvaard worden indien de regels aangepast worden wegens bestaand voertuig. Uiteraard diend de kooi dan volledig te voldoen aan de voorschriften zoals in het Fia technisch reglement.

Als je denkt dat ik het nog niet onderzocht heb dan ben je mis!!!

Ivan

Ik heb op de site van de leverancier zelf de prijzen

kunnen samenstellen, ik heb wel voor alle zekerheid

een prijs aanvraag gedaan waar ik nog op wacht.

Het zit momenteel zo dat er in het waalse gedeelte van

België in het provinciaal kampioenschap een eigen reglement is naast dat van het nationaal kampioenschap met Fia reglementering.

Inderdaad kan ik nu nog in provinciaal zelf de kooi bouwen

weliswaar volgens dezelfde regels zoals vermeld in de Fia.

Er is al sprake geweest dat dit niet verder kan bestaan maar tot nu toe zijn er nog geen aankondegingen geweest ivm het schrappen van de provinciale wedstrijden of gelijke reglementen voor bijde kampioenschappen.

Ik doe nog even verder :

In het Vlaamse gedeelte is het nu al niet meer mogelijk

om rally te rijden zonder gekeurde kooi in de provinciale klasses. In het verleden als deze regels aangepast werden

konden de bestaande voertuigen gewoon verder rijden en alle nieuw opgebouwde wagen van dan af dienden een gekeurde kooi te hebben.

Dus als ik deze redenering mag volgen voor het waalse gebied zal mijn zelfgebouwde kooi in de toekomst misschien

aanvaard worden indien de regels aangepast worden wegens bestaand voertuig. Uiteraard diend de kooi dan volledig te voldoen aan de voorschriften zoals in het Fia technisch reglement.

Als je denkt dat ik het nog niet onderzocht heb dan ben je mis!!!

Ivan

Schroef kooi zou ik af raden.. Ten zij je hem voor de sier er in hebt. Gewoon tussen de veerpoten lassen.. Dus hele kas mee pakken.

Schroef kooi zou ik af raden.. Ten zij je hem voor de sier er in hebt. Gewoon tussen de veerpoten lassen.. Dus hele kas mee pakken.

"Een schroefkooi kopen met certificaat en deze in de auto lassen is de goedkoopste optie. "

???

origineel gepost door Bear79

"Een schroefkooi kopen met certificaat en deze in de auto lassen is de goedkoopste optie. "

???

Om een kooi met certificaat te hebben wel... ;)

En lassen is nu eenmaal beter/stijver als schroeven.

???

origineel gepost door Bear79

???

Om een kooi met certificaat te hebben wel... ;)

En lassen is nu eenmaal beter/stijver als schroeven.

Hi Giuliettaevo,

het was maar een grapsku

je moet kijken wat je typt

een schroefkooi die je dan last in je auto ?

Je last hem niet, deze schroef je dan ook :D

Natuurlijk kan lassen altijd, maar dat lijkt me natuurlijk niet echt logisch van een schroefkooi, meestal is de insteek dat je hem ook weer ooit eruit kunt halen.

Maar dat ter zijde,

een gelaste kooi is gewoon steviger en probeer overal driehoekjes te creeeren.

En als je echt wilt race, laat je dan een kooi erin maken met certificaat.

Maar ieder zijn eigen keuze cq mening.

THE END!!!

Greetz,

Bear

Terug
Naar boven