• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Ruitenwissers automatisch

Wat een geweldige oplossing! :good:

Daar had niemand aan gedacht. Je kunt zo voor ieder probleem wel een autistische gewoonte of handeling bedenken die je dan iedere rit moet uit voeren. Is ook toepasbaar op stop/start systeem en cruise control.

Maar dat is denk ik niet de strekking van dit onderwerp. Je wilt niet plichtmatig handelingen moeten uitvoeren om rond een voor velen vreemde situatie te komen in je dagelijks vervoermiddel. Tenminste. Zo zie ik dat.

ja he? Zejer gelet op een eerder bericht van mij omtrent een vochtige avond, gevolgd door een nachtje met lichte vorst en vastplakkende ruitenwissers.

Het instappen in de auto kost ook handelingen, misschien een seniorentrapliftt of een rollator? Kom nou toch.............

Mee eens, té gek voor woorden (maar CJX heeft wel eens eerder bijzondere postings gedaan).

Daarnaast : jij rijdt toch een ander merk? Wat doe je nier nu nog?

Gewéldig, ik heb volgers. Ben je ook al op een Geely forum bezig en heb je daar ook al volgers?

Enne, welgemeend advies, pas op met je telefoon in het Geely product, er kan zómaar een chip inzitten die info naar China stuurt.

Nee hoor, dat was echt serieus bedoeld. Het kan zomaar zijn dat vanuit uw Geely product info naar China wordt gestuurd.

Je snapt het weeral niet..... Mijn Chinese vrienden lachen zich een breuk met uw gelul...... Moet ik nu alles extra uitleggen voor u ?

Ga gerust verder met uw betogen, ik volg je zeker verder. Je bent grappig.

Ohja, nog een leuke bij de huidige wagen is dat de camera wel blijft werken wanneer je achteruit gaat rijden..... Hoe was dat nu weer bij de GLX ?

Kan je "svp" eens voluitschrijven zonder eerst op te zoeken ? Maak er gewoon aub van....

oooja, ik zie het. Ik ben dus blij dat de camera bij huidige wagen (verboden door quandor om nog merken te noemen) blijft werken bij het achteruitrijden met aangehaakt en aangekoppeld karretje.

Mee eens, té gek voor woorden (maar CJX heeft wel eens eerder bijzondere postings gedaan).

@quandor: Ga je mij nu ook beschuldigen van rare verhalen ? Ik kan me daar absoluut niet in vinden. Ik ben er van overtuigd dat ik niet eerder anderen in een kwaad daglicht heb gezet in de afgelopen 13 jaar op dit forum.

Mijn reactie was licht cynisch bedoeld en zeker geen ‘ bijzondere posting ‘ zoals jij dat noemt. Daarbij blijf ik bij mijn verhaal in diezelfde post. De uitleg bij vrieskou is duidelijk. Maar om nu dwangmatig bij iedere rit allerlei handelingen ( armbeweging ) voor jezelf in te programmeren om bepaalde systemen te “resetten” of “setten” voor gebruik dat gaat me echt te ver. En dat meen ik bloedserieus.

Zoals ik eerder al eens gemeld heb rijd ik voor mijn werk regelmatig in andere merken auto’s. En in die verschillende auto’s zit vaak dezelfde logica ingebakken als het gaat over activering / de activering van bv de cruise control en automatische ruitenwissers. De logica in onze trouwe GLX-en is een uitzondering op wat je in vele andere auto’s ziet. Dus ik durf te zeggen dat ik er een mening over kan vormen als het gaat over dit soort zaken. En daar kun je inderdaad gerust mee leven, en jezelf er op instellen. Maar het blijft raar, als het ook anders kan.

En waar dan de verwijzing naar instappen, seniorentraplift en rollator vandaan komt weet ik ook niet, maar ik voel me niet aangesproken !

Een stukje uit een eerder bericht van jou : "Je wilt niet plichtmatig handelingen moeten uitvoeren om rond een voor velen vreemde situatie te komen in je dagelijks vervoermiddel".

Welnu, iedereen die in een auto stapt moet plichtmatig een aantal handelingen verrichten zoals bijv de stoel in de juiste positie zetten (zeker wanneer een eerdere berijder veel langer of juist veel korter was), daarnaast moeten de buitenspiegels en de binnenspiegel worden afgesteld en de gordel worden omgedaan. Wat is dan het plichtmatige / lastige van de handeling als je toch met je rechterhand de startknop in moet drukken om even de ruitenwisserhandel omhoog en daarna 2x naar beneden te tikken?

Da's niet lastig of tijdrovend, da's 2 x 1 doorlopende beweging. Stoel en spiegels afstellen en de gordel omdoen kost meer tijd.

En als ik je voor mag zijn : er zijn tegenwoordig best al wel wat auto's waar je na het indrukken van een geheugenknopje de stoel en de buitenspiegels terugbrengt naar de door jezelf ingestelde positie. Dit knopje zat ook al in mijn laatste Grandland X, maar het blijft een handeling.

OMG (= Engels) Waar gaat dat hier naartoe met deze kerel alias Quandor. Die doet me echt schuddebuiken.... Die zoekt dus overal heisa...

19 maart 2024 om 19:57#18550838REAGEER
quandorDeelnemer
44 23

Daarnaast : jij rijdt toch een ander merk? Wat doe je nier nu nog?

Vind ik leuk1
Leden die dit leuk vinden:

Bekijk bovenstaande post even opnieuw hierboven..... Onze vriend Quandor vind zichzelf leuk.... Hij liket zichzelf. Nu niet verwijderen he quandor...

Eens met Jopsa: OMG !

Ik stop met reageren. Wordt niet serieus genomen. Jammer. :negative:

Terug
Naar boven