• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

schema vacuüm icm met powerbox en zonder sec.luchtpomp?

klopt maar die zit ook aangesloten had ik vermeld omdat sommigen mensen misschien daaraan gaan denken omdat hij niet loopt, maar misschien is die stekker de oorzaak van dat hij niet loopt?

snap het niet

hij heeft compressie

benzine

lucht

en vonkt

krukas/nokkenassensor

dan zou ie toch in principe moeten starten

Zijn de massa kabels ook aangesloten op je blok? Ik heb een massakabel die aan mijn inlaatspruitstuk vastzit onder de Powerbox. Sluit ik deze niet aan, dan wil hij starten en slaat af.

Klopsensor denk ik zo.

Map en temp hebben bijde een heel andere stekker

Sent from my GT-I8190 using Tapatalk

iemand een linkje waar ik de kabelkleuren en een schema kan vinden misschien??? en me klopsensor zit aangesloten.... btw stel dat hij niet zit aangesloten loopt hij dan ook niet?? mijn 2 massakabels thv me gasklep op de powerbox zitten aangesloten op me dynamo steun bovenop me blok

btw heb een foto gemaakt vd stekker vd klopsensor

Foto-PRPUJXXD-D.jpg

is dit dan niet de goede stekker of?

Jup, dan moet ik weer effe denken.

Morgen wel een x14xe in de loods.

Ook niet de stekker van de snelheidssensor??

Die is 3 polig en ovaal.

Motor stekkers:

Inlaat temperatuur 2p

Toerental 3p

Nokkenas 3p

Map 3p

Egr 5p

Stappenmotor 3p

Gasklep sensor 3p rond.

Klopsensor 2p

Lambda sensor 1p

Geschakelde + 1p

Actuator secundaire luchtpomp 2p

Snelheid 3p

Wim als je even Ou kunne kijke of je die stekker zounkunne vinde zit thv me inlaatspruitstuk deronder,zal morge weer is verder speure maar stel datbie te weinig compressie het start ie dan ook niet??

Btw iemand een linkje voor een kleurenschema voor een corsa b?? En heb nu een verjaardag zal straks de kleure doorgeve

In tis gezocht naar stekker en draadkleuren, maar kom deze nergens tegen aan de ecu dus ik denk dat deze overbodig is.

Je probleem ligt dus denk ik ergens anders. Meestal is het ecu / imobiliser probleem bij starten en meteen afslaan. Dus dan word je sleutel om de een of andere reden niet meer herkent.

Remreiniger start hij ook niet op,ga drek kijken naar me massa,heb zo een vermoede dat t daaraan ligt omdat ik hem nu op een zwart geverfd stuk metaal heb gezet (aan de dynamo steun) denk dat hij hier geen goede massa op pakt...

Wordt vervolgd :jerry

Nou nieuw massapunt gemaakt nog steeds t zelfde....zou t kunnen dat de riem niet goed staat?? Zodra ik me auto start wilt ie aanslaan maar doet ie t niet dan gooit hij me uitlaatgasse via me gasklep eruit?? Dus zou de riem er dan niet goed op ligge??

Terug
Naar boven