• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

schema vacuüm icm met powerbox en zonder sec.luchtpomp?

sryc.jpg

heb ik zeker geluk mee gehad.... mij neef is automonteur en die had hem verkeerd gezet,wij als 'beunhazen' hadden dat gauw gevonden en toen goed gelegt!

maar toen auto starten..... had geen tellersignaal dus die kabel die los was hoorde op me versnellingsbak :thumb zodra ik hem start schiet ie gelijk omhoog naar +- 2500-3000 toeren,dit blijft hij ook draaien als ik onder het rijden me koppeling in trap,hij is ook 1 keer uitgevallen toen ik me koppeling intrapte,geen moterstoring of niks.... hij stottert wel veel als ik me gas gelijk houd of gas los laat,dan schud ook heel de moter,kan dat iets met die 2 sensoren te maken hebben die op me gasklep zitten (want in die richting dacht ik dat het zat)

wat zou dit kunnen veroorzaken?? stekkertjes al een paar keer losgehad en terug erin geklikt (geen effect)

en ik hoor iets zingen lagers ofzo?? kan dat van me lagerschalen komen vd nokkenas?? want die mocht ik gewoon goed hard aandraaien van me neef

btw vd kop compressie gemeten op alle 4 de cilinder, 14 bar! dat is een hele nette waarde lijkt me??

in ieder geval hij start en rijdt(stottert/bokt :jerry ),dat is alweer een stap verder!

Uuuhm eigk heb ik alles losgehaald..zocht al een vacuum schema icm met powerbox maar die kank nergens vinde.... Miss een linkje?? Als ik zo brutaal mag zijn :thumb kan t echt niet vinde... Moet ik de lagerkappe nu gewoon weer los draaie?? En handvast terug zette??

Maar het heeft zoiezo met de vacuum te make dan??

Gr

Heb nix aan me vacuum systeem veranderd.... T enigste wat r is grbeurd is dat op de aansluiting waar je egr slang opgaat dat pinnetje is afgebroke,dit heb ik tijdelijk opgelost door een rubbertje met een ty-wrap erover heen te doen

lagerkappen van de nokkenassen moeten vast op 15nm.

aangezien dat van alu is, is dat erg lastig vastzetten.

Maar wat ik wel vreemd vind is dat je je motor hebt gestart zonder de d-riem te controleren.

Als je deze erop legt ga je zeker een 5 tot 10 keer compleet rond met de motor zodat je zeker weet dat alles goed is en goed blijft staan.

Verder zal er zeker wat los liggen of niet ok zijn..

Misschien een tip voor een volgende keer.

Label elke stekker die je loshaalt en elk slangetje.

Schrijf op waar welke kabel vanaf komt icm de labels.

Want wij kunnen echt niet door onze monitor heen kijken wat jij wel en niet hebt aangesloten...

@Haasje17 wrote:Vacuem lek ergens denk ik. Wat heb

Je zoal los gehad? Lagerkappen moeten gewoon vast is vast zijn.

Mag maar met 8nm vast, das bijna niks

Sent from my GT-I8190 using Tapatalk

Hoog toeren kan vacuum zijn, vaak is de slang vanaf de gasklep naar het inlaat gescheurd of zit dubbelgevouwen

Sent from my GT-I8190 using Tapatalk

Sinds vandaag eindelijk moterstoringslampje....het hard stationair lope is nu veranderd naar niet stationair lopen,zodra ik de koppeling intrap is hij gelijk weg,iemand enig idee wat dit zou kunne veroorzaken?? Wou hem vandaag uitleze maar op-com is kapot,krijg bij win 8.1 en bij xp de driver niet geinstalleerd.....

Lijkt net ofdat als ik me gas los laat dat hij dan geen benzine meer krijgt en zodra ik dan gas bij geef dan springt hij weer aan en daardoor bokt ie

Oke ! En ik weet dat je niet door je monitor kan kijke maar welke diagnose zou jij stelle?? T kan toch niet kome door de distributieriem 1 tandje verkeerd te hebbe toch?? Hij ligt wel goed maar ga nu toch aan me eige twijfele

Mvg

Oke ! En ik weet dat je niet door je monitor kan kijke maar welke diagnose zou jij stelle?? T kan toch niet kome door de distributieriem 1 tandje verkeerd te hebbe toch?? Hij ligt wel goed maar ga nu toch aan me eige twijfele

Mvg

Zou zomaar eens kunnen, weet alleen niet of de kleppen al raken bij 1 tand verkeerd, wel weet ik dat een motor al raar loopt als er 1 klep krom is.

dus hoop dat je geen kleppen krom gedrukt hebt ( toen de riem nog verkeerd stond )

Terug
Naar boven