• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

schokken bij gas loslaten en gasgeven X18XE1 UPDATE

Heb hier (nabij Groningen) ook nog een splinternieuwe febi bobinebrug in de aanbieding...

Bij mij was het namelijk de computer die uiteindelijk het probleem bleek te zijn...

Maar zou je dan geen foutcode moeten krijgen? OP-COM laat niets zien...

Wat adviseren jullie aan mij als leek? Naar een allround dealer gaan en de bobinebrug laten nakijken? Of kan ik zoiets toch zelf vervangen?

Wat arjontje beschrijft heb ik, als ik dus een bocht maak om de snelweg op te rijden en ik rij dan flink door, begint hij te schokken. Ik heb het idee dat het minder wordt als de motor wat warmer is... Deze week was het heel heftig en begon even kort het lampje voor koelvloeistof te branden. Dit was beneden pijl en heb ik bijgevuld. Klachten zijn er nog.

Maar zou je dan geen foutcode moeten krijgen? OP-COM laat niets zien...

Wat adviseren jullie aan mij als leek? Naar een allround dealer gaan en de bobinebrug laten nakijken? Of kan ik zoiets toch zelf vervangen?

Wat arjontje beschrijft heb ik, als ik dus een bocht maak om de snelweg op te rijden en ik rij dan flink door, begint hij te schokken. Ik heb het idee dat het minder wordt als de motor wat warmer is... Deze week was het heel heftig en begon even kort het lampje voor koelvloeistof te branden. Dit was beneden pijl en heb ik bijgevuld. Klachten zijn er nog.

Ik heb de bobine vervangen en het helpt al aanzienlijk. Toch stottert hij nog steeds wat, vooral wanneer ik het gas loslaat krijg ik drie kleine schokjes/stotters. Waar zou dit nog aan kunnen liggen? EGR klep?

Ik heb de bobine vervangen en het helpt al aanzienlijk. Toch stottert hij nog steeds wat, vooral wanneer ik het gas loslaat krijg ik drie kleine schokjes/stotters. Waar zou dit nog aan kunnen liggen? EGR klep?

Maar zou ik dan geen foutmelding moeten krijgen?

Ik heb volgens mij niet over de gasklep gesproken.

Zou de zin op de factuur: 'EGR klep afgesloten en pakking monteren met behulp van (de)monteren diverse onderdelen' betekenen dat hij is afgedopt? Gisteren was ik bij de VOD en zeiden ze dat het niet kon voor mn motor omdat ik dan alleen maar een foutcode zou krijgen en dat dit niet meer te wissen was, omdat je vroeger Turkse software kon inlezen die de foutcode niet gaf en dat dit nu niet meer kon.

Maar zou ik dan geen foutmelding moeten krijgen?

Zou de zin op de factuur: 'EGR klep afgesloten en pakking monteren met behulp van (de)monteren diverse onderdelen' betekenen dat hij is afgedopt? Gisteren was ik bij de VOD en zeiden ze dat het niet kon voor mn motor omdat ik dan alleen maar een foutcode zou krijgen en dat dit niet meer te wissen was, omdat je vroeger Turkse software kon inlezen die de foutcode niet gaf en dat dit nu niet meer kon.

@CAlberts wrote:Maar zou ik dan geen foutmelding moeten krijgen?

klopt was ts die over de gasklephuis sprak en had opgeboord ,

grote kans dat het bij jou ook de oplossing is.

mijn x18xe1 is ook afgedopt zonder problemen of lampjes/code's

zoals jij aangeeft is die indd afgedopt

@CAlberts wrote:Maar zou ik dan geen foutmelding moeten krijgen?

klopt was ts die over de gasklephuis sprak en had opgeboord ,

grote kans dat het bij jou ook de oplossing is.

mijn x18xe1 is ook afgedopt zonder problemen of lampjes/code's

zoals jij aangeeft is die indd afgedopt

@wim-v6 wrote:Bij de X16XEL-II en X18XE1 moet je de EGR gewoon kunnen afdoppen, zonder melding

Willem

Is dat er 1 met een gat of zonder gat in die plaat?

Dan ga ik die van mij ook maar eens afdoppen.

@wim-v6 wrote:Bij de X16XEL-II en X18XE1 moet je de EGR gewoon kunnen afdoppen, zonder melding

Willem

Is dat er 1 met een gat of zonder gat in die plaat?

Dan ga ik die van mij ook maar eens afdoppen.

om af te doppen bij de X16XEL generatie-II / X18XE1 is een met 1 gat erin.

en bij de oudere motoren kun je een geheel dichte pakking gebruiken.

Willem

Terug
Naar boven