• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Schuurvondst Ascona B

ben heel benieuwd of hij hem verkoopt

denk dat onze duitse buren nog lastiger zijn en e.e.a. ook aangetoond willen zien (km stand e.d)

zit er ergens scheur in het interieur ?

Lekkere liefhebber :P Maarja het is ieder zijn goedrecht om een auto als handelswaar te beschouwen. Als hij hem voor dit bedrag verkoopt, zal hij er wel een leuke winst op maken.

Duitsers zijn heel lastig, betalen wel meer maar lastig ...

en ik denk dat er in Duitsland veel meer ascona's aangeboden worden met lage km standen dan bij ons.

Nu heeft deze wel heel weing gelopen.

Ben benieuwd, de eigenaar van deze ascona heeft erg veel te koop staan, laatst ook nette kadett c rally, veel onderdelen en nu deze ascona

misschien stopt hij wel met opel ?

ja, precies, zelfde als ik dus. Maar als je dus echt een 'schuurvondst' heb, of (zoals ik) tienduizenden uren aan de ascona gewerkt heb, alles klasse A weer opgebouwd, dan wordt je wagen al zo richting de 10.000 euro straatwaarde getaxeerd, en dan mag je gaan betalen aan de verzekering hoor!

120 euro per maand? kwartaal? jaar?

Mijn Ascona staat nog als 'gewone' oldtimer, voor 4.65 p/maand. Wil hem wel laten taxeren, maar ga geen honderden euro's per kwartaal betalen..

@paulgijssen wrote:Niet vergeten te laten taxeren voor verzekering, kan je enorm veel ellende schelen bij mogelijk schade oid

Casco laten verzekeren ? (kost niet echt veelbij oldtimer)

Dat heb ik allemaal voor elkaar. king: Hij is getaxeerd en casco verzekerd.

Na veel gebel en gezeur mocht ik hem als oldtimer verzekeren normaal moet een oldtimer altijd een 2e auto zijn, aangezien dit mijn enige auto is zou ik hem eerst gewoon moeten verzekeren maar dat is veel duurder. :twisted:

@paulgijssen wrote:leuke herfstbui er over heen, 's winters pekel op de weg

Wordt ik voor een oldtimer niet echt vrolijk van, daarom gewone saaie wv passat voor dagelijks (alleen wassen/tanken)

Hij heeft 30 jaar niks hoeven te doen behalve luieren nu mag ie wel een keertje waarvoor hij gemaakt is :jerry :jerry :jerry

@McLambo wrote:120 euro per maand? kwartaal? jaar?

Mijn Ascona staat nog als 'gewone' oldtimer, voor 4.65 p/maand. Wil hem wel laten taxeren, maar ga geen honderden euro's per kwartaal betalen..

De mijne is all risk verzekerd, is de wa premie +2 % van de getaxeerde waarde. Komt bij mij op 240 euro per jaar. Een scooter kost meer volgens mij. En ik hoef niet bang te zijn dat ik crash, want de volgende zou veel mooier worden, gezien het verzekerde bedrag.

leuke herfstbui er over heen, 's winters pekel op de weg

Wordt ik voor een oldtimer niet echt vrolijk van, daarom gewone saaie wv passat voor dagelijks (alleen wassen/tanken)

vind het persoonlijk wel een beetje zonde dat je hem voor dagelijks gebruik in zet, krijg je vaak toch wat kleine beschadigingen van (steenslag, deukjes etc)

niet te veel rijden, haha.

DIE HEB IK NU! Zit een beetje te kijken hier kom ik mijn eigen auto tegen!

Even een update:

De kras op de zijkant is weg. (zie foto) Auto is aan één kant opnieuw gespoten met één componenten lak, helemaal origineel dus. Sierlijst wiel achter was ook beschadigd, zit inmiddels weer een nieuwe op. 4 nieuwe banden erop (Vredestein) Auto rijdt prima. Kon gelukkig het originele kenteken houden (was een slapend kenteken en er ontbrak een deel?) Verder is echt ALLES er bij van boekjes tot stickers etc. Ik las net dat er een scheur in het interieur zou zitten? Dit is niet zo. Volgens mij heeft die man er met pantoffels ingezeten. KM stand is 11500 inmiddels.

Groeten.

DSC00747.jpg
DSC00748.jpg

1308126618169.jpg

1308916490936.jpg

@corres wrote:kklopt helemaal als ik een strakke sport had had ik dat wel gedaan maar voor die middelmatige asconas niet hoor heb of had die dingen om te rijden niet om te poetsen en met al die beperkingen van oldtimer doe ik em net zo lief in de gewone wa dan ben je vrij om te gaan en staan euhhh rijden wat je maar wilt.

dat gebeknibbel altijd om die paar tientjes man man man het gras is altijd groener an de overkant de mooiste verhalen de 1 betaald nog minder dan de ander nou ik weet hoe et werkt niks is voor niks tegenwoordig.

ik wil zon ding kunnen rijden zoals ik zelf wil en geen gesjoemel hoeven doen.

zelfde als op pappa of mammas naam rijden domste wat je kan doen in mijn ogen je bouwd geen klote noclaim op.

dan betaal je maar wat meer als de noclaim korting begint te lopen word je vanzelf blij duurt al lang genoeg om op 75% te komen dus kunt niet vroeg genoeg zelf der mee beginnen.

maar ze denken allemaal slim te wezen.

je betaald uiteindelijk een schijntje als je op vol noclaim zit dan ken je gewoon een 2e auto voor weinig erbij verzekeren de motor kost me ook maar 5 euries per maand door mijn korting.

dan ken je nog es wat doen he

Je bouwt ook geen noclaim op als het een oltimer is ;)

@hr.lp wrote:@paulgijssen wrote:Niet vergeten te laten taxeren voor verzekering, kan je enorm veel ellende schelen bij mogelijk schade oid

Casco laten verzekeren ? (kost niet echt veelbij oldtimer)

Dat heb ik allemaal voor elkaar. king: Hij is getaxeerd en casco verzekerd.

Na veel gebel en gezeur mocht ik hem als oldtimer verzekeren normaal moet een oldtimer altijd een 2e auto zijn, aangezien dit mijn enige auto is zou ik hem eerst gewoon moeten verzekeren maar dat is veel duurder. :twisted:

Correctie je kan ook een motor als hoofdvervoersmiddel hebben.

Zo heb ik de mijne in de oltimer verzekering gekregen :thumb

Misschien komend weekend te bewonderen in Sevenum (OPN-meeting)? ;)

Zou dit exemplaar graag eens in levende lijve willen zien :D

Terug
Naar boven