• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Sebring uitlaat!

Vanmorgen op de sloop in Hellevoetsluis zag ik onder een Opel corsa B een mooie sebring-uitlaat. Deze ziet er mooi uit, geen roest of een gaten te bekennen. Dus ben ik begonnen met hem eraf te halen. Kostte mij veel moeite, omdat ik niet het juiste gereedschap bij mij had. Gelukkig werd ik 'gesponsord' door de Formido om de hoek.

Helaas wilde hij er in eerste instantie niet eraf, dus na een half uur wrikken en bloedblaren creeëren heb ik besloten de middendemper van de corsa door te zagen met een ijzerzaag. :agent Gelukkig had ik hem toen wel los. Nu vroeg ik mij af..Zou de sebringuitlaat van die corsa onder mijn Tigra kunnen..(hebben deze dezelfde constructie?)

Wie kan mijn vraag beantwoorden? :D

past niet onder de tigra ;)

corsa is korter en zit schuiner

tenzij je kunt lassen enz. dan is alles

mogelijk natuurlijk king:

past niet onder de tigra ;)

mogelijk natuurlijk king:

Moet in principe wel lukken hoor, ophanging is gewoon hetzelfde, 9 van de 10 uitlaten onder een Corsa B hangen er schuin onder, net als bij een Tigra!

[rquote=1919059&tid=146880&author=Dominic]past niet onder de tigra ;)

mogelijk natuurlijk king:[/rquote]

Moet in principe wel lukken hoor, ophanging is gewoon hetzelfde, 9 van de 10 uitlaten onder een Corsa B hangen er schuin onder, net als bij een Tigra!

[rquote=1919059&tid=146880&author=Dominic]past niet onder de tigra ;)

mogelijk natuurlijk king:[/rquote]

Dat dacht ik dus ook Dave. Want op de sloop tegenover die Corsa B stond een Tigra zonder uitlaat en daar heb ik hem voor de grap even onder gedaan. Maar kon niet goed zien of 'tie wel goed zat. We gaan het gewoon proberen. Mocht het niet lukken, heb ik altijd de tip van Dominic achter de hand. Ik laat het nog wel weten ;)

Dat dacht ik dus ook Dave. Want op de sloop tegenover die Corsa B stond een Tigra zonder uitlaat en daar heb ik hem voor de grap even onder gedaan. Maar kon niet goed zien of 'tie wel goed zat. We gaan het gewoon proberen. Mocht het niet lukken, heb ik altijd de tip van Dominic achter de hand. Ik laat het nog wel weten ;)

dit is niet waar, ik heb een remus van een corsa onder mn tigra gezet. past perfect en zit niet schuin. op het stickertje wat nog op de demper zit staat zelfs corsa/tigra op en ik heb bij remus nagevraagd die zegt dat de dempers identiek zijn. ik neem aan dat dit bij sebring ook is

dit is niet waar, ik heb een remus van een corsa onder mn tigra gezet. past perfect en zit niet schuin. op het stickertje wat nog op de demper zit staat zelfs corsa/tigra op en ik heb bij remus nagevraagd die zegt dat de dempers identiek zijn. ik neem aan dat dit bij sebring ook is

Inderdaad :thumbup!

[rquote=1920416&tid=146880&author=DeMeistah]dit is niet waar, ik heb een remus van een corsa onder mn tigra gezet. past perfect en zit niet schuin. op het stickertje wat nog op de demper zit staat zelfs corsa/tigra op en ik heb bij remus nagevraagd die zegt dat de dempers identiek zijn. ik neem aan dat dit bij sebring ook is[/rquote]

Inderdaad :thumbup!

[rquote=1920416&tid=146880&author=DeMeistah]dit is niet waar, ik heb een remus van een corsa onder mn tigra gezet. past perfect en zit niet schuin. op het stickertje wat nog op de demper zit staat zelfs corsa/tigra op en ik heb bij remus nagevraagd die zegt dat de dempers identiek zijn. ik neem aan dat dit bij sebring ook is[/rquote]

Ik heb de Sebringuitlaat eronder gezet en hij paste met heel veel moeite!

Maakt wel een lekker geluidje, maar zit er nu aan te denken om zoals bij mijn vorige auto (Corsa B) een middendempervervanger te plaatsen voor nog meer geluid. Samen met mijn Pipercross openluchtfilter systeem gaat dat lekker klinken :) Hebben jullie nog tips voor een middendempervervanger?

Ik heb de Sebringuitlaat eronder gezet en hij paste met heel veel moeite!

Maakt wel een lekker geluidje, maar zit er nu aan te denken om zoals bij mijn vorige auto (Corsa B) een middendempervervanger te plaatsen voor nog meer geluid. Samen met mijn Pipercross openluchtfilter systeem gaat dat lekker klinken :) Hebben jullie nog tips voor een middendempervervanger?

@Opelvince wrote:Ik heb de Sebringuitlaat eronder gezet en hij paste met heel veel moeite!

Welke Sebring einddemper heb je op je Tigra zitten?

Ik heb de ovale versie.

:kewlpics

Stephan

@Opelvince wrote:Ik heb de Sebringuitlaat eronder gezet en hij paste met heel veel moeite!

Welke Sebring einddemper heb je op je Tigra zitten?

Ik heb de ovale versie.

:kewlpics

Stephan

Terug
Naar boven