• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Show hier je ascona

Zelf ben ik sinds vrijdag ook weer in het bezit van een Ascona, een 1900N 4 deurs.

Gekocht uit een erfenis. Ook een leuke Ascona al zeg ik het zelf.

Ik heb na de Bruine Ascona twee C Kadettjes en een E Rekord gehad , maar omdat ik zelf al twee C Kadettjes heb en de Ascona toch een hele mooie auto blijf vinden, heb ik me er toch maar weer 1 aangeschaft.

DSC01533_zpsed1fac8a.jpg

DSC01531_zpsd0d406e6.jpg

DSC01534_zps054f9687.jpg

DSC01535_zps3e34888d.jpg

@Makko wrote:Mooi ding, ga je hem nog verbouwen of lekker zo laten? :thumb

Ik wil er niet te veel aan doen, alleen een beetje laten zakken en een paar andere wieltjes er onder en dan moet het goed zijn volgens mij.

@Tiedo wrote:sierstrips er af en dan sport stickers en een voorspoiler er op ;)

Of verlagen, BBS wielen eronder en even de grill zwart spuiten :wors

@mauscona wrote:ik heb geen dikke camera voor vette fotos maar die maak ik wel een keer,

denk de mooie wolken en blauwe lucht er maar ff bij

Waar is zijn de blauwe stoelen en achterbank gebleven?

Ik zoek deze nog!!

@mauscona wrote:Als ik een achterbank heb gaat het gsi interieur weg

Mocht het zover zijn! Laat het mij aub weten ik heb nog recaros nodig.

@city power wrote:@Makko wrote:Mooi ding, ga je hem nog verbouwen of lekker zo laten? :thumb

Ik wil er niet te veel aan doen, alleen een beetje laten zakken en een paar andere wieltjes er onder en dan moet het goed zijn volgens mij.

Zo iets dacht ik

@Makko wrote::thumbup Grill nog zwart?

Inderdaad even zwart maken met spuitbusje. Knapt hij nog verder van op.

Sommigen vinden hem dan nog mooier met witte knipperlichtglaasjes maar dat zou ik met deze kleur niet doen.

Hallo Allemaal,

Ik ben Jerre.Ik woon in Belgisch Limburg. Ik heb vorige week mij allereerste auto gekocht. Een Ascona C ls met 1.6s motor.

Kwam van een oud vrouwtje dat de eerste eigenaar was. Altijd onderhouden geweest door een vriend van hun.

De auto heeft beginnende roestplekken maar die zijn door de man des huizen "vakkundig" aangepakt :shock: . Voor de rest is hij in zeer goede staat.

Auto gaat gebruikt worden voor dagelijks vervoer. Weet iemand misschien nog enkele motorische puntjes die ik toch eens moet nakijken voor de betrouwbaarheid?

DSC_0114.jpg

Aan deze motoren kan weinig kapot, als je m af en toe eens ververst, en onderhoud.

houd de bougies, kabels, Verdeler en rotor in de gaten.

Willem

Altijd fijn, zn C'tje. Wel goed warmrijden en niet teveel 'stampen'. Heb zelf al n onderblok om zeep geholpen.

Met als gevolg wel een veel fijner rijdende 1.8 erin...

Ik heb de mijne Volgas op zijn kloten gegeven Direct na aanschaf, toen ie lekker warm was uiteraard. dat is juist GOED voor motoren die lang hebben stilgestaan.. dan weet je zeker dat de olieschraapveren niet vast gaan zitten....

en dat heeft zijn Vruchten afgeworpen, gebruikt vrijwel niks aan olie.. (staat nu 5000km verder nog op max.)

Willem

Terug
Naar boven