• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Show hier je ascona

Hallo iedereen,

Zoals sommigen misschien al weten is de 13-KNL-6 van mij.

Het verhaal begint 3 jaar geleden, toen ik na het halen van mijn rijbewijs op zoek ging naar een auto. Omdat ik van klein af aan besmet ben met het opelvirus moest dit natuurlijk een opel worden. Ik ging zoeken naar een Rekord, Ascona of commodore. Zo kwam ik een Ascona C 1.6 SR uit 1983 tegen. De auto stond niet ver van mijn woonplaats vandaan, en besloot samen met mijn oom en vader te gaan kijken. Na een proefrit en een paar dagen nadenken toch besloten de auto te kopen.

De auto was roestig, maar niet erg. Ook het interieur zag er netjes uit.

Na 2 jaar met veel plezier met de auto gereden te hebben kwam ik voor de keuze te staan. De auto werd slechter aan de onderkant, dus ik kon hem wegzetten in een schuur, of gaan restaureren. Ik koos natuurlijk voor het laatste. Onder andere aan de achter kant werd hij erg slecht. Deze stukken zijn dan ook vervangen. Verder zijn er nieuwe deuren, voorschermen, motorkap, en grondbalken ingezet.

De achterkant

A-stijl kan ook wel een nieuw plaatje gebruiken.

De voorkant van de grondbalk

onderkant van de grondbalk

Algemeen plaatje tijdens restauratie.

Omdat er verschillende nieuwen onderdelen aan zaten, en heel veel nieuw ingelast plaatwerk moest de auto helemaal gespoten worden. Na de auto helemaal afgebeten te hebben, is hij naar de spuiter gegaan. Ik houd zelf van origineel gerestaureerde auto's. Daarom wordt de auto weer terug in zijn originele kleur gespoten. Eerst helemaal grijs, en vervolgens het rood er overheen.

De auto in grijze kleur

En bij het ophalen staat hij weer vertrouwd in grijs/rood

Weer terug in de schuur

Na de auto helemaal opgebouwd te hebben, heb ik deel genomen aan verschillende treffens,

Het Alt-Opel IG jaartreffen in Stendal

De HOCN opel familiedag in Veenendaal

Vervolgens slaat het noodlot toe, Tijdens het filerijden rijd er een onoplettende bestelwagen achter op mijn trekhaak (die gelukkig in de weg zat). Omdat ik de auto "vrij" had staan, ben ik doorgestoren op mijn voorganger. wat resulteerde in flink wat schade aan de voor zijde.

Behalve een kromme bumper, krom scherm en kompleet vernield voorplaat was ook de rechter chassis balk krom. Gelukkig is dit door mijn oom, die al veel meer autos weer goed gekregen heeft, hersteld en staat de wagen er nu weer zo bij:

Zo, een kleine indruk van mijn auto.

Groeten Ruben Derks

Zoals iedereen heeft kunnen lezen was ik bezig met een Ascona b project en dat deze helaas bruut is beeindigd door de storm.

Afgelopen donderdag werd ik dan weer verast door mijn vrouwtje van "Zaterdag kun je naar Sevenum de Ascona is van jou"

Mijn vrouwtje had dus weer een Ascona voor me gekocht maar dit keer 1 die met apk zo naar huis gereden kon worden.

Dus bij deze een foto van mijn nieuwe Ascona.

Opel Ascona 1.9 Sr De Luxe.

Bouwjaar 09-06-1977.

qh0l.jpg

Heren,

Nadat mijn Kadett verkocht was heb ik een paar weken een e30 325i gereden aangezien ik toch iets meer pk'tjes op de achterwielen wou hebben..

Toen zag ik een hele leuke Ascona te koop staan en kon het niet laten om deze op te halen. Eerlijk gezegd zag die er niet uit.. Paars getinte ramen, her en der stickers op de auto, erg smerig interieur, subwoofer bekabeling, claxon met twee tonen, vier verschillende wielen en noem maar op.

Gisteren even bezig geweest om de ascona voor het oog weer een beetje aantrekkelijk te maken:

sk3j.JPG

r8t5.jpg

vx46.jpg

Binnenkort meer foto's en tekst in het projecten topic! ;)

Dit is mijn Ascona C CC SR/E. Org. NL. Bijna 2 jaar in mijn bezit, erg wijs mee! Koplampen en knipper lichten voor zijn vervangen. Achterlichten zijn vernieuwd. Belettering op achterklep is vernieuwd. Is een spoiler en gt lip achter op gekomen. Mooie ovale gt demper. Stuur is vernieuwd door een gt stuur (vind ik mooier) Komt een mooie gt c1 lip voor op met nieuwe mistlampen, en sierlijsten en bumpers worden vernieuwd. Interieur is kompleet vervangen dmv donor sre. Originele centrale vergrendeling opgebouwd dmv donor sre. Van deze donor sre word ook het blok ,boordcomputer en originele radio nog overgezet. Herstel werkzaamheden van hier en daar wat roest en gaatjes zal binnenkort plaats gaan vinden.
nu8e4y6a.jpg
aza7u9ur.jpg
7yzetupy.jpg

Terug
Naar boven