• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Show hier je ascona

Kan iemand eens in close-up laten zien wat je allemaal zwart moet maken bij de stijlen voor de 'sport' look?

origineel gepost door Martin 2.0S

De mijne.

dsc00044wm8.jpg

Erg mooi ding! Heb je er veel werk aan gehad? Zo ja, heb je er ook een topic van?

Ik heb het grootste gedeelte van dit topic eens zitten doorbladeren. Ik zie best veel Ascona's die sportief zijn gemaakt, maar bijna niemand heeft Side-skirts erop. Dat vind ik in combinatie met een sport voorspoiler perfect staan.

Vinden jullie dat niet zo mooi, dat het zo weinig wordt toegepast?

Ha die McLambo,hier heb je een foto van mijn ascona,klik met je rechternuis op de foto,haal hem binnen en dan kan je hem uitvergroten en kan je kijken hoe en wat,alleen zit er bij mijn nog geen lijsten op de rand van het dak,die moet ik nog zwart spuiten en ook nog een raamlijst die er op moet,kijk maar op de foto!!!

als je meer foto's wilt zien,mijn hyves staat er vol mee,nu weet ik niet of jij hyves heb,ik stuur je wel een pu'tje met mijn adres!!!

origineel gepost door McLambo

origineel gepost door Martin 2.0S

De mijne.

dsc00044wm8.jpg

Erg mooi ding! Heb je er veel werk aan gehad? Zo ja, heb je er ook een topic van?

Dat was een meerjaren project. Hij leek onderhuids wel op de Ascona die Mauscona net heeft verkocht. http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=124380

Heb alleen nog wat analoge foto´s van de restauratie, die ik nog steeds een keer wil scannen.

nieuw front

nieuwe voorschermen

motorkap en linker voorportier van een donor

nieuwe buitendorpel links

onderhuids nieuw plaatwerk bij de Astijlen.

Maar hij is dan ook weer een keer helemaal overgespoten denk ik, of niet? Ik heb nu wat stukjes bijgespoten (goeie kleur nr motip), maar je ziet wel kleurverschil met de 30 jaar oude lak.

Hou houdt het restauratiewerk zich sinds je ermee klaar was? Blijft dat weer 25 jaar goed doorgaans? :-)

Hij is volledig gespoten en op zich houdt het zich goed. Klein beetje roest weer aan de spatbordrand en in de velgen. Iets bobbeltjes op het dak, maar volgens mij was dat al direkt en is het stof.

Aangezien er hier veelste weinig C Ascona's staan doe ik het meteen maar ff goed.

hier even 2 fotootjes van mijn 3 C tjes naast elkaar,de rode en de blauwe zijn van 83,de witte van 84

Tsja,zo wil je als eerste wagen dolgraag een Ascona C,en 13 jaar later heb je er 4 (ik heb nog exact dezelfde als de witte in een stalling staan)

Ik heb een Ascona te koop gezien, ik wil ipv mn kadett oldtimer een grotere....Liefst 1 op gas....maar kan ik er eventueel ook zelf op bouwen.

Is zon ascona nou een stuk groter als een kadett?

Benzine tank onder de auto? Of tegen de bank?

ascona is zeker een stukje groter als kadett.Rijdt ook veel comfortabeler.

in de koffer kan je best een gastank bouwen,je houdt nog zat ruimte over

Heb nu eindelijk een paar foto's waar die (grotendeels) weer in elkaar zit:

anog9z.jpg

1zpil28.jpg

Binnenkort wil ik de velgjes wat opfrissen, dan ziet het totaalplaatje er weer wat beter uit.

Terug
Naar boven