• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Show hier je ascona

mooie auto. ben jaloers op je en op je "reis" :thumb

Mijn eerste auto was ook aan Ascona B, bouwjaar 1978. Ik ging er in rijden in 1987. Heerlijke auto, goede herinneringen aan.

Nog eentje om het af te leren dan maar... king:

155691630.dmQSjXHV.DSC_0768.JPG

In december 1 op 1 geruild op ook fijne Peugeot 205GTI 1.9 bij Marco Hof, http://www.500e.nl" onclick="window.open(this.href);return false;. Met de Ascona had en heb ik toch net wat meer, net als eenieder hier... :wors

Hier mijn Ascona 2.0S Berlina uit 1980. Een origineel nederlands geleverde Ascona; was voor mij een must. Volgens NAP 52000 km gelopen maar dat betwijfel ik omdat er LPG opzit (wat er volgende week af gaat). Dit is mijn 6e ascona en mijn ongeveer 300ste wagen.

Ik begon met een VW Golf 1.6S uit 1978 en daarna kwam mijn eerste Ascona: een oranje 1.9N 4 deurs uit 1978 (74-TU-01: overleden :( ), mijn vader reed toen in zijn nieuw gekochte Ascona 1.6S uit 1979 (FD-60-LZ: bestaat helaas niet meer)...vele golfjes kwamen en gingen (veel cabrio`s en Gti`s) maar ook de ascona`s...Nu jaren later dus weer een ascona.

be6d6d.jpg

2n8y53t.jpg

Ik dacht dat het wel ietsjes minder zou worden met de oldtimers maar hier duiken toch maar weer een paar SCHITTERENDE Opel's op.

Was bij een schuifdak het vinyl dak niet standaard? Lijkt er wel op als ik onze Berlina's zo bekijk, beide met af-fabriek schuifdak.

Afgelopen zaterdag voor het eerst gereden zonder de lpg-installatie met mijn b-ascona, volgende week moet hij naar de RDW om te laten zien dat er een lpg echt uit is!

203u4g.jpg

2cxsw78.jpg

33mnafp.jpg

In het begin wilde hij niet echt lekker gaan lopen maar na een half uurtje liep hij een heel stuk beter, ik heb er een andere carburateur op gezet omdat hij op lpg heeft gelopen en die carburateur heeft een jaartje of 5 in opslag gelegen, maar hij doet het goed, in de toekomst komt er toch een 2.0ltr met injectie er in te liggen, heb ik nog liggen van een van me vorige ascona's , en in de winter moet ik toch mijn vriend, die een schadebedrijf heeft, eens lief gaan aankijken voor een nieuw verf laagje op de Ascona!!! :afro :afro

Ziet er goed uit, is hij onderhuids nog netjes? Dan is een nieuw kleurtje altijd leuk, 2 liter er in en hij gaat als de brandweer.

Dat gaat in de Winter een heel mooi project worden met een 2 i erin.

Wel mooi dat hij met een oude carburateur gewoon zo makkelijk loopt.

Terug
Naar boven