• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Show hier je Calibra

Hier mijn calibra +/- een jaartje werk.

Ben nog niet klaar, in november krijgt ie een mike sanders vet behandeling.

Ook de voorstoelen zijn niet meer wat ze geweest zijn.

Ben nog aan het beslissen of ik ze opnieuw bekleed of er Sparco milano prestige stoelen in doe.

Ook over de velgen ben ik nog niet uit, zit te twijfelen tussen Scmidt CC-line Chrome of Brock B13 chrome.

Maar dat is pas volgend jaar lente/zomer.

Misschien heeft een van jullie hier ervaring mee of wat is jullie keuze?

@ inayat

Mooie Calibra zeg.

Over de velgen kan ik eigelijk niks melden, daarnaast zijn de meningen verschillend.

Ik persoonlijk, vind beide velgen niks voor een Calibra.

Zou liever een velg met breder velgbed zien.

@Vannos wrote:hier men mooiste foto,s :)

hdr000611.jpg

hdr000601.jpg

hdr000581.jpg

hdr000571.jpg

hdr000541.jpg

netjes! erg mooi :kewlpics

Van t weekend eentje gekocht voor de winter.

2011-10-15165217.jpg

2011-10-15165208.jpg

2011-10-15165154.jpg

2011-10-15165137.jpg

2011-10-15162547.jpg

Kwam voorheen uit gilzen-rijen? Heb er nog geen plannen mee, eerst winter door.

Tover de benzineprijzen in Egypte eens boven tafel.

Maar goed,in Amerika zijn de afstanden ook x 10 vergeleken met hier.

Dus ze zijn echt even duur uit hoor.

Ze betalen daar echter geen wegenbelasting.

Ben er nu 4 x geweest en heb ongeveer 40.000 km rondgereden daar.

Prachtig land.

is vanalles aan kapot, beetje uitdaging moet kunnen. Abs, 4x4, wiellager, airco, bestuurdersstoel, lekkage achterlamp en zo kan ik nog wel even doorgaan.

Is nog een mooie strakke auto zo te zien, helemaal super dat je de uitdaging aan wil gaan en deze turbo in ere wil herstellen :wors

Zeg als er zich hier nog meer mensen met een turbo aanmelden moeten we een Calibra Turbo club beginnen, gaat goed zo king:

@InjectTheVenom wrote:Is nog een mooie strakke auto zo te zien, helemaal super dat je de uitdaging aan wil gaan en deze turbo in ere wil herstellen :wors

Zeg als er zich hier nog meer mensen met een turbo aanmelden moeten we een Calibra Turbo club beginnen, gaat goed zo king:

Een uitdaging is het zeker, vooral voor je portemonnee.

Maar als ie eenmaal goed en technisch in orde is, dan wil je niks anders.

@ InjectTheVenom Hoeveel mensen hebben we dan met een Calibra turbo?

Big Sexy, de mijne under construction, Ram met zijn Ev0360 turbo, jongen met uni zwarte turbo die zich pas geleden aangemeld heeft, zal er vast een paar vergeten zijn.

Als hij het inderdaad eenmaal doet is het een héérlijk powerbeest dat er flink vandoor sleurt :wub

Halloo!!

ik ben sinds 4 jaar in bezit van mijn calibra uit 1991 en ik heb hem laten restaureren in originele staat (spoiler eraf )

nieuwe dorpels wielkasten voor en achter van binnen en buiten gespoten , om het kort te houden hij is zo goed als nieuw en ik ben er heel trots op :)

hier een paar foto's

Hieronder foto's hoe hij er nu uitziet na de restauratie

Uploaded with ImageShack.us

hopelijk vinden jullie hem mooi

Gr Michael keep the calibra Alive:) en de groeten aan alle opelfans

@ Venom; Small sexy he.. biggie is me broer. Je zei in een ander topic dat de mijne toch wel eens ergens wat roest had zitten.. Zal ook wel maar dorpels wielkasten voor en achter zijn kneiterhard. Veerschotels zijn ook prima, denk dat ie nog wel wat jaren hard blijft als ik em goed blijf behandelen. Miss dat ie van t voorjaar weg gaat of :jerry uit elkaar als een van me oldtimers t begeeft. ZOn calibra vind ik maar loodzwaar, maar rijd o zo fijn. Moeilijk moeilijk -offtopic

@ michanus, dat is een hele nette!

@Small Sexy wrote:@ Venom; Small sexy he.. biggie is me broer. Je zei in een ander topic dat de mijne toch wel eens ergens wat roest had zitten.. Zal ook wel maar dorpels wielkasten voor en achter zijn kneiterhard. Veerschotels zijn ook prima, denk dat ie nog wel wat jaren hard blijft als ik em goed blijf behandelen. Miss dat ie van t voorjaar weg gaat of :jerry uit elkaar als een van me oldtimers t begeeft. ZOn calibra vind ik maar loodzwaar, maar rijd o zo fijn. Moeilijk moeilijk -offtopic

@ michanus, dat is een hele nette!

Je bent knettergek als je hem weg doet en rijp voor het Van Gogh als je hem uit elkaar trekt wanneer hij eenmaal weer 100% functioneert :shock: Waarom moet een Calibra turbo nou altijd weer in onderdelen weg???

Lekker klaar maken voor Evo310 of zelfs 360 van VMAX dan valt dat loodzware ook weer mee, kun je zat leuke auto's mee pesten.

@ Venom,

Heb al 3 auto's. Woon in een rijtjeshuis bij mijn ouders.. Gaat em niet worden om hem te houden.

Maar slopen is idd overdreven. Geen zorgen, heb hem net! Voor t zelfde geld raak ik hieraan verknocht en blijft ie. Tot nu toe doet ie t perfect, en rijd ie erg, erg fijn.

@michanus123 Je calibra ziet er echt super netjes uit.

En de turbo van small sexy ook natuurlijk :D

Hier even mijn calibra, foto is van osc eindejaars meeting vorig weekend.

54vx2o.jpg

161ccqv.jpg

Terug
Naar boven