• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Show hier je Calibra

@re2flex wrote:Snow-White

wp000079.jpg

sttat deze niet op MP ?

@81supporter wrote:@re2flex wrote:@Supporter81

Mooi he de stad aan de ijssel :kewlpics

@ re2flex

Je hebt je Calibra verkocht man !

Wat maak je me nou ?

Hoi Patrick,

Ja ik heb inderdaad mijn calibra verkocht. Dit was helaas ook niet de bedoeling. Maar elke dag 150 km rijden in combinatie met de benzine prijzen. Was iets teveel van het goede. En zo te horen had je Farid al gevonden. Maar je weet hulp te vinden als er iets is met je calibra.

Gr. Reda

@16VCalibra wrote:Zo een 8 klepper is tog niet zo onzuinigg????

Niet erg onzuinig nee, op de snelweg zonder teveel tegenwind en een vlotte verkeers doorstroming haalde ik wel 1 op 14. Maar je zult dan wel je gaspedaal op 1 punt moeten houden. Maar in de stad haalde mij calibra de 1 op 9-10. En daardoor ging mij gemiddelde rijverbruik omlaag. Ik heb nu een golf 3 TDI gekocht(erg burgerlijk en totaal niet uniek).

Vergelijking:

Volle tank VW Golf 3 TDI : 55 liter x €1.33 = €75 Gemiddeld verbruik: 1:20 = 1100 km volle tank gemiddeld

Volle tank Opel Calibra : 60 liter x €1.67 = €100 Gemiddeld verbruik: 1:12 = 650 km volle tank gemiddeld

Totale km Woon-Werk verkeer per maand: 2500km

VW Golf 3 TDI = 2500km:1100= 2,72 x tanken in de maand = per jaar: 32,64 keer tanken = €2448 per jaar aan tanken kwijt

Opel Calibra = 2500km:650 = 3,84 x tanken in de maand = per jaar: 46,08 keer tanken = €4608 per jaar aan tanken kwijt

Met de wegenbelasting verschil kom ik uit op zo een 2000 euro wat dat scheelt op jaarbasis. :hmmz

En dan heb ik het voor de opel calibra nog ruim ingeschat. Maar dat neemt niet weg dat ik geen Opel Calibra meer haal. K weet van mijzelf dat ik hoe dan ook weer een calibra aanschaf. It's the calibra virus :wub

Het is gewoon achterlijk dat we bestolen worden door de overheid.

Kijk nou eens wat een liter brandstof kost en dan de belastingen nog.

Te gek voor woorden.

Ik vraag me af hoe lang we dit nog moeten slikken voor Nederland eens in actie komt.

ben het helemaal met je eens 81supporter

hoe lang slikken we dit nog!wij betalen ons rot terwijl de regeering en vriendjes alleen maar rijker worden!

tjah iedereen klaagt en zeurt erover..

maar het veranderd toch niet, zolang wij in onze sterretje worden genaaid, blijven hun lachen

Wtf want ze weten toch dat iedereen een auto nodig heeft, en toch moet tanken. als er 1 niet tankt of 100 niet gaan tanken. worden ze er echt niet minder van hoor.

Want hoeveel winst pakken ze al op brandstof..

en ja als je iets wil rijden, ja moet je er wel voor betalen,

me broer rijdt corsa turbo, zuipt als een malle. maar rijdt er toch in omdat hij het mooi vindt

@GSIFREAK wrote:tjah iedereen klaagt en zeurt erover..

maar het veranderd toch niet, zolang wij in onze sterretje worden genaaid, blijven hun lachen

Wtf want ze weten toch dat iedereen een auto nodig heeft, en toch moet tanken. als er 1 niet tankt of 100 niet gaan tanken. worden ze er echt niet minder van hoor.

Want hoeveel winst pakken ze al op brandstof..

en ja als je iets wil rijden, ja moet je er wel voor betalen,

me broer rijdt corsa turbo, zuipt als een malle. maar rijdt er toch in omdat hij het mooi vindt

Wie mooi wil zijn moet pijn lijden :P

Wie laag wil zijn moet omrijden,

maar zo heb je er nog wel een paar

@81supporter wrote:Het is gewoon achterlijk dat we bestolen worden door de overheid.

Kijk nou eens wat een liter brandstof kost en dan de belastingen nog.

Te gek voor woorden.

Ik vraag me af hoe lang we dit nog moeten slikken voor Nederland eens in actie komt.

Ja idd Helemaal met je eens Patrick

Even vergelijking met Amerika, niet dat dat de perfecte land is maar toch. K vind het niet gek dat ze daar in een 5,7 hemi kunnen rijden. Een 2.0L is voor hun nog een zuinige auto:

:vertag http://www.sanfrangasprices.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

En dit gaat om Gallons wat omgerekend 3,7 liter is.

Check deze lijst om te zien hoe we het doen in europa

http://www.brandstofprijzen.info/brandstofprijzen-europa.php?sort=4" onclick="window.open(this.href);return false;,

Nederland staat in de Top 4 duurste land om te tanken :cry

@Cat v6 wrote:Hi

van deze word geen afscheid genomen :D Heb het wel eens overwogen maarja als je dan de garage weer in loopt :wub

Ken het gevoel heb er dit jaar slechts 600km mee gereden en de gedachte gaat wel eens. Maar ow ow als ik hem weer zie staan en ga er in rijden Noway dat die dan weg gaat.

Terug
Naar boven