• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Show hier je corsa

Ik kan niet lager, of iemand moet een oplossing weten voor de aandrijfasse.

Had hem nog 5cm lager, maar dat gaat echt niet. Dan komt recht voor aandrijfas tegen caroserie en knakken de kineten:(

Dus als iemand een oplossing heeft, om lager te gaan voor, achter kan nog wel.

@dennis121 wrote:Gave kar!

is dit origineel of...? :)

yep origineel ;)

hier wat nieuwe foto's:

DSC_1466.jpg

DSC_1489.jpg

DSC_1474.jpg

DSC_0015.jpg

DSC_0014.jpg

DSC_0011.jpg

DSC_0007.jpg

DSC_0009.jpg

@Stornie wrote:Hier een paar recente foto's van de mijne.

IMG_0424.jpg

IMG_0426.jpg

Nette corsa, mooie combi met die velgen!

alleen vind ik het wel jammer dat opel na +/- 15 jaar nog steeds niet meer als 90pk uit een 1.4 sport kan halen,

er rijden 1.4'tjes met 170 pk rond (alfa'tjes).

@sylvester1 wrote:Ik kan niet lager, of iemand moet een oplossing weten voor de aandrijfasse.

Had hem nog 5cm lager, maar dat gaat echt niet. Dan komt recht voor aandrijfas tegen caroserie en knakken de kineten:(

Dus als iemand een oplossing heeft, om lager te gaan voor, achter kan nog wel.

Wat voor schroefset heb je? Ik heb een Weitec Hicon schroefset, maar deze heb ik nu vlak op de schokbrekers liggen en is ongeveer net zo laag. Bij mij knakt linksvoor ook een beetje, en ben nu aan het bedenken of hier niet iets op te vinden is. Ik zit te denken aan het aanpassen van de motorsteunen om het blok óf te kantelen naar voren, of in z'n geheel hoger te hangen. Voor je rechter aandrijfas kun je een zogenaamde "frame notch" doen. (ff googelen, is vrij eenvoudig als je een beetje lasskills hebt).

Meteen maar paar plaatjes van de mijne:

't is een A1 uit 1985, 1.0LS (kleinste motortje, kaalste uitvoering). Als gezegd met Weitec Hicon schroefset op z'n laagst voor, zonder stootrubbers, achter zonder stelringen en ongeveer 3 graden camber. Op 8jx14" verbreed GT staal met 175/50/14 Pirelli P6000 bandjes. Engelmann spiegels, blauwe platen, gele lichtbollen, kralen matten, toiletrolhoedje, vossenstaart. Gechopt dakrek (stond te hoog op de poten vond ik :-P ). Sub's en versterker "ge-rat" in custommade kist bekleed met patchwork met dank aan mama.

IMAG0466.jpg

IMAG0464.jpg

Foto-YOHE3ATD.jpg

IMAG0374.jpg

Foto-FDYUGHTU.jpg

foto%2525204.JPG

IMAG0520.jpg

IMAG0519.jpg

Dat ziet er leuk uit, ik kan nog 5cm zakken met mijn schroefset.

Heb hem nou uitgelijnd en staat nu op de vaste hoogte.

Ook heb ik nu geen problemen meer met de kineten, ik zou even een foto maken van hoe hij nu staat, achter is hij ook wat lager geworden:)

Nice! En wat voor merk is je schroefset?

Ik ben bang dat ik em ook weer iets omhoog moet zetten, of een andere oplossing voor de kineten vinden. Bij mij loopt de aandrijfas rechts overigens net niet aan, scheelt echt een paar mm... :D Heb ook 1.0 asjes, wellicht dat dat ook meespeelt!

Klopt, deze sets worden al 9 jaar niet meer gebruikt. Je kan de auto met de carterpan op de grond leggen met deze set.

Maar zoals nu is hij mooi zat, moet er ook mee naar mij nieuwe werk.

Dacht juist zelf dat het een gti lip was en die met die verdieping int midden en die laag doorloopt een vr6 lip

maar heb m op de sloop voor 5euro gekocht, dus was een prikkie maar vind t zelf wel een hele verbetering.

Tis weer iets speciaals want ziet het niet vaak op een corsa b

Altijd weer grappig om te zien dat verlagen ook gezichtsbedrog met zich meebrengt. Een auto lijkt dan opeens een stukje langer.

Vanochtend bij ABD Renault in Sneek mijn nieuwe (2e hands) auto opgehaald, een Corsa Maxxx. Hij heeft als extra 15" lichtmetalen velgen, airco, cruisecontrol en geblindeerde achterlicht units. Het stuur is niet in hoogte verstelbaar en ik dacht tijdens de eerste proefrit dat dat misschien een probleem zou zijn maar dat is het helemaal niet. De zitpositie is uitstekend. De auto is van 2005 en heeft 58849 op de teller. De eerste eigenaresse was de receptioniste van ABD Renault en ze heeft 'm nieuw bij Opel Deinum even verderop in Sneek gekocht. Ik ben daar heen gegaan en ze hebben me de volledige onderhoudshistorie laten zien. Altijd netjes op tijd z'n beurten gehad en geen noemenswaardige problemen. De auto zit op een paar steenslag plekjes op de motorkap na nog mooi in de lak en aankomende zaterdag krijgt ie een grote beurt. Eerst alle was er af strippen, dan inspuiten met Iron.X, spoelen, kleien, polijsten, sealant en in de was. De steenslag plekjes pak ik dan ook aan.

1352839440b6b66bf0b4e95e597e6f1a2218cbe5.jpg

Terug
Naar boven