• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Show hier je Vectra

in het stuur heb ik 3 mm led en in de rest 5 mm led en ja zelf gedaan. als je een beetje kan solderen is het goed te doen.

gekocht bij een elektronica-toko

en bij de achterduren die zijn 12v dat je daar ff rekening mee houd. anders zie je ff een flits en dan doen ze het niet meer :swear

Dank je wel....

vorig jaar vroeg er iemand ben je er nu klaar mee.....

ik zei toen ja. maar als ik zie wat er nu al weer veranderd is in een paar maanden.

nee ik denk dat hij nooit klaar is. :angel

@Brombeer wrote:Dank je wel....

vorig jaar vroeg er iemand ben je er nu klaar mee.....

ik zei toen ja. maar als ik zie wat er nu al weer veranderd is in een paar maanden.

nee ik denk dat hij nooit klaar is. :angel

Dat hebben meerdere gezegd :thumb

hummmm ..... ja en je kan dan wel janken :cry

maar goed het werkt weer :thumbup

wees blij dat je nog geen hebt met dat canbus zooi.

en ik heb vanmiddag ff in de schuur geroken en denk dat de lucht er nu aardig uit is. :D

@Brombeer wrote:

wees blij dat je nog geen hebt met dat canbus zooi.

Zit er wel aan te komen Ron....

heb nog even verder zitten lezen op AW (VAG-WEEK site bij revieuws), toch wel veel positieve reacties op zowel de 100 als 110pk 1.7 diesels, maar ook op alle 1.9diesels..

maar eerst maar eens voor Centen zorgen..

willem

haha, das waar, zal weer eens wat fotos van mijn Veccie hier neerzetten:

100_6098.jpg

100_6097.jpg

100_6096.jpg

100_6099.jpg

Fotos9807018-2.jpg

Dagjebijrallyastra019-1.jpg

100_6245.jpg

100_6010.jpg

100_4513.jpg

100_3515.jpg

100_3511.jpg

100_3457.jpg

Willem

Zo, als newbie zal ik hier ook even een foto plaatsen van m'n (recent gekochte) 98'er Vectra B. Standaard stoffen interieurtje (lichtgrijs, zwart rond de tellerunit en een notenhouten middenconsole. Tja, weinig over te zeggen, alles redelijk origineel. ;)

14l0i1s.jpg

Heb deze nu 'n 3,5 week en ben er op een inmiddels verholpen kleinigheid na zéér tevreden mee. Klein detail was een overgeknaagde bougiekabel waardoor ie niet helemaal lekker liep (niet verwonderlijk natuurlijk). Dus even de kelder in en een kabeltje van het rek pakken. Waar onderdelen van een oude Opel al niet goed voor zijn! Enige uiterlijke aanpassingen zijn een wasbeurt, even de velgjes gewisseld met die van m'n oude Vectra (banden die erop lagen waren kaal en uitgedroogd) en een setje CDX achterlichten gemonteerd. Verder heb ik eindelijk nu de luxe van airco, centrale vergrendeling met afstandsbediening, elektrische ramen, ABS, stuurbekrachtiging, elektrische spiegels, radio met stuurbediening (sinds vandaag weer werkend) is het wel een hele vooruitgang ten opzichte van de vorige. ;)

2m5zepg.jpg

De afgelopen 6,5 jaar reed ik in bovenstaande Vectra A uit '91 waar werkelijk iedereen om me heen verbaasd was hoe goedkoop en prettig dat rijden was. Tja, met een totaalprijs van pakweg € 2700 (dat is all in: aanschaf, onderhoud en reparaties) over 72.000 km mag je niet klagen! :D Luxe had ik destijds niet, de enige accessoires die erop zaten waren meegespoten bumpers, LM velgen en mistlampen aan de voorzijde. Maargoed, wat er niet op zat kon ook nooit kapot. ;) Aangezien we thuis al jarenlang zéér goede ervaringen hadden met Opels (D kadett station die we helaas nooit bewaard hebben, een 92'er Omega A, 96'er Tigra en twee Frontera's) was de keuze voor mij dus ook snel gemaakt nadat ik m'n Zündappje verkocht had. Afgelopen maand bleek toch wel dat ie langzaam aan z'n eind was door 'n enorme roestplek aan de achterzijde, beginnende koppakking, dynamo diende vervangen te worden, complete remsysteem was aan vervanging toe, tja. Al met al veel kosten voor een auto die het dan cru gezegd toch niet helemaal meer waard is. Buiten het feit dat je na 6,5 jaar wel uitgekeken raakt op het dashboard. ;) Dus nu heb ik deze "gerecycled" en nog wat onderdelen over kunnen zetten naar de nieuwe zoals het pookhoesje dat ik ooit nieuw gekocht had. Zonde om dan een goeie hoes weg te gooien, dus omgeklikt en paste precies in een B. :)

Heb de nieuwe B direct na aankoop even weggebracht naar de dealer in Duitsland voor 'n nieuwe riem + waterpomp aangezien die bijna aan vervanging toe waren. Zijn nog een paar kleine klusjes te doen zoals twee kleine roestplekjes wegwerken bij de wielrand maar dat komt wel zodra het weer wat beter wordt. :)

Hallo, ik zal me ook maar even voorstellen op het forum.

Ik ben Edwin. Heb sinds oktober een Vectra C Elegance Station. Tis een 2.2 DTI. Ik heb nog nooit zo'n fijne auto gereden.

Heb inmiddels wel al het 1 en ander veranderd. Zo heb ik angel eyes ingebouwd en privacyshade geplaatst. Ben nog opzoek naar een paar dikke 19 of 20 inch wielen. En wie weet ook nog wel een opc pakket. Maar eerst wat foto's

vectra.jpg

vectra1.jpg

vectra2.jpg

En de angel eyes.

05012012400.jpg

Ik hou jullie op de hoogte

Vr gr Edddyvec C

Terug
Naar boven