• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

show hier plaatjes van cih motoren!

a31.jpg

De radiateur

a2.jpg

hoi koert

die spruitstuk heb ik ook op mn 2.0e zitten als ik het goed zie.

maar waar komt dat origineel eigenlijk vandaan? wat voor motortype? al vast bedankt!

Origineel gepost door kadett-c-coupe

hoi koert

die spruitstuk heb ik ook op mn 2.0e zitten als ik het goed zie.

maar waar komt dat origineel eigenlijk vandaan? wat voor motortype? al vast bedankt!

hallo

dit spruitstuk met carburateur heeft eerst op mijn 1.6 S gezeten. maar op een 2.0E zit een injectie op maar kan wel een 2.0 S of N geweest zijn maar daar zaten varajet carburateurs op volgens mij

mijn auto is eerst n 1.6 S geweest (berlinetta) en is nu gepromoveerd tot 2.0

dus dat is dikke kans dat ze dat zo over hebben gezet!...

spruitstuk moet dus effe gedremeld worden dat het mooier aansluit dan waarschijnlijk, levert met n beetje geluk ook weer paardjes op

Bedankt voor de info koert!

ghanz mooi motortje! alleen schoongemaakt en in de lak of ook gereviseerd?

met de grote van de aansluitingen bij het spruitstuk is er geen verschil volgen mij hoor. als hij maar genoeg bezine krijgt dan is het altijd goed, mijn 2.4 draait ook goed op deze solex.

ik had begrepen dat een 2.0 E al grotere kanalen had als een 2.0 N

of bedoelen ze alleen de grootte van de kleppen?

en in hoeverre dat ze groter zouden zijn weet ik ook niet, kan goed maar n paar mm schelen?

Origineel gepost door kadett-c-coupe

ik had begrepen dat een 2.0 E al grotere kanalen had als een 2.0 N

nee, is gelijk

of bedoelen ze alleen de grootte van de kleppen?

nee, is gelijk

en in hoeverre dat ze groter zouden zijn weet ik ook niet, kan goed maar n paar mm schelen?

niks, is gelijk

okee bedankt, komt de onderkant van de rad. niet tegen de keienvanger aan of heb je daarom een gte voorspoiler en die keienvanger weggehaald ? [/quote]

Er is inderdaad een stuk uit de keienvanger gehaald. En daarom een GT/E spoiler.

Bij een porsche radiator staan blijkbaar de wateraansluitingen op een goede plaats voor een 24v. Maar hij lijkt nog een paar mm dieper te zijn. Die van een calibra vind je dan weer makkelijker, dacht dat ik een 50 euro betaald had met verzending op ebay.de..

calibra turbo

porsche 944

Origineel gepost door mr-turbo

komt ie dan daar ook nog onderuit, ik bedoel is het laagste punt in de neus de radiator , als je bv iets zou raken ?

het schijnt dat bv van een porsche 944 dat niet het geval is

Laagste punt van de radiator komt ongeveer gelijk met het laagste punt keienvanger, echter is dat gedeelte weg. Dat is sowieso al nodig om de lijn 6 er in te krijgen.

De gte-voorspoiler komt een flink stuk lager dan de keienvanger.

Laagste punt blijft de onderkant van de voorbalk, en dat is weer gelijk met onderkant carter. de onderkant van de radiateur zit zo'n 10cm hoger.

Bij m'n MV6 gebruik ik de radiateur van Senator/Monza-A

aangezien de lengte een stuk korter is dan de lijn6

deze is nog hoger, groter, en koelt prima, past mooi tussen de scharnieren van de motorklep, en zit eveneens 10 cm boven onderkant carter.

Ik denk dat dit ook goed past voor een V8

DCP_0690MV6blok.jpg

Is geen CIH, weet ik.

Even een foto gemaakt voor jullie. Hier kun je de hoogte van de radiateur redelijk goed zien. Ik ben er zelf zeer tevreden over. Het enige nadeel is dat de koelwater aansluiting aan de verkeerde kant zit, maar dat is alleen aan de onderkant en dat zie je toch bijna niet.............

IMGP0287.jpg

Idd, dit probleem zou je evntueel niet hebben met t porsche exemplaar; maar ja...waar vind je zo eentje...

moet ook nog uitzoeken hoe ik die waterslangen ga omleiden...maar dat zal wel lukken zeker.

De bovenzijde komt wel zeer mooi uit ;) Dus met een kort stukje slang kun je 'm al op je thermostaathuis aansluiten.

idd de bovenste is makkelijk; alleen de onderste nog zien om te leiden. Hoe weet ik nog niet; maar t zal wel moeten lukken :thumbup

Ook lekker standaard mat automaat, het rijd nog niet maar schiet al lekker op.

Is nu voor de ombouw een 3.0E maar wordt toch de C30LE die ik liggen heb.

bOmbouw28-8-06004.jpg

En dit is de andere die is al af. En met 5 Bak

Sohns_foto2_14GF55.jpg

Terug
Naar boven