• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

show hier plaatjes van cih motoren!

ik heb hem bij de spuiter opgehaald want die had er verder geen tijd meer voor. ben hem zelf nu aan het opbouwen de kabelboom is het moeilijkste dat laat ik aan iemand anders over en dan hoop ik toch over een paar weekjes weer de apk erop te zetten.

:wub:wub:wub
mMotorr.jpg
:wub:wub:wub

Origineel gepost door henk 400rr

Deze blokjes zien er altijd mooi uit, de "zuurstok uitvoering" had van mij niet gehoeven.

Ik vind de opgedirkte intake wel erg mooi.

Ik neem aan dat je bij zuurstok toch wel degelijk dat paarse bedoelde?

Origineel gepost door mr-turbo

das wel wat beter dan al die ouwe 8 klepper gietijzeren troep :wors

:hmmz Ben nog steeds overtuigd en fanatiek CIH-liefhebber king:

Hoy

Blijkbaar al een tijdje niet gepost hier.

Nu mijn motor eruit is (kapotte drukplaat koppeling, kapotte getrag 240,gebroken startermotor....) heb ik de motor ook maar eens esthetisch bijgewerkt. Het voordien volledig gele onderblok is nu RVS kleur geworden. De gele kop is herspoten.

En uiteraard is de starter hersteld (gelast), zit er een nieuwe koppeling op (dit maal een 9" ipv 8.5") en wacht ik op de hopelijk herstelde, gelaste getrag 240.

O ja , het is een 2.2 blok met L- jetronic (geen LE) injectie.

De kop is indertijd bewerkt (in en uitlaten geflowd, andere nokkenas/ klepveren etc. en zou??? op de vermogensbank 147pk aangeduid hebben.

Hopelijk dus binnenkort weer probleemloos in mijn GT tje.

motor001fi2.jpg

motor002vq7.jpg

motor003nl0.jpg

motor004ka4.jpg

Geert

Ja een goed kleurtje voor dat blok. :wors

Erg netjes.

Wat voor type lak gebruik je daar voor?

Ik neem aan dat dat iets warmtevast is.

Origineel gepost door LOSS

Ja een goed kleurtje voor dat blok. :wors

Erg netjes.

Wat voor type lak gebruik je daar voor?

Ik neem aan dat dat iets warmtevast is.

De verf op het onderblok is OPN-edelstahlspray.

Dat zijn cans ( 400ml) die op het werk door onze lassers gebruikt worden om de lasnaden van RVS (inox)piping af te werken.

Ik heb , door vroeger gebruik, gezien dat het heel goed hecht op een propere metaal,kunststof,hout,steen,glas..ondergrond, heel erg sterk is, snel droogt en er eigenlijk wel mooi uitziet. (Op RVS buis is het bijna identiek aan de RVS zelf).

Het is wel degelijk corrosiewerend, ook bij weersinvloeden.

Het is kortstondig hittebestendig tot +300°C .

Ik heb geen idee wat het aan kan over langere periodes warmte, maar ik ben er nogal gerust in.

Geert

Origineel gepost door henkjan_80

Doe je d'r ook ff een nieuw oliefiltertje op dat maakt 't net even af:D

Jazeker

k'heb er alleen nog geen gevonden in 'geel met zilveren lettertjes' .:D

Geert

Origineel gepost door mr-turbo

vortechslang1xe6.jpg

bovenkantxp2.jpg

:P

hee is dat zo,n engelse of amerikaanse turbo.

had gehoord dat een engelse beter was dan een procharger [amerikaanse] schijnbaar problemen bij de tandwieloverbrenging.

mijn baas heeft hem nu uit engeland gehaald om op zijn 1000cc suzuki gxr te bouwen voor de cross want de turbo kwam te hard in en een schroefcompressor loopt daarintegen te zwaar en freet pk s

Terug
Naar boven