• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

signum 2.8 v6 turbo (corsabc20xe)

pot verdomme...

wat zie ik nu mijn oude signum

wat mis ik die zeg....

pfffff

maar je bent er heel goed bezig mee zo te horen

logos van kont is toch ook wel heel heel heel erg dik en daar heb ik toen lang over zitten twijfel...

have fun met deze fun bak en 300pk netjes

Vandaag een kleine update uitgevoerd.

Ze komen van de kofferklep van een Corsa b.

Werkt prima en een stukje luxer als zo'n stok.

Zou bij dit soort auto's standaard moeten zijn.

20140808_133453.jpg

20140808_133507.jpg

20140808_133521.jpg

Dat van die stokjes snap ik ook niet. Mijn oude Vectra 1.6 Sport van 2000 had ze ook gewoon standaard. Toen ik de motorkap van de Meriva opende dacht ik van, "He waarom blijft ie niet hangen?", bleek er dus een 'stokje' op te zitten :swear = Maar op een Signum is het helemaal een zonde..

ik heb ooit begrepen dat gasveren de motorkap vd vectra/signum doen kromtrekken,

dus dat ze er daarom nooit op zitten. maar of dat waar is?

wat een mooie signum zeg! Zou leuk zijn om een keer een duoshoot mee te doen..

Dit is er zeker eentje om te blijven volgen!

gr jeroen

Ziet er netjes uit, maar kom je zo wel de apk door, is n.l wel erg donker. Ik weet dat er niks op lampen e.d gespoten mag worden, maar laseren is natuurlijk anders. Maakt er wel een mooi geheel van, maar ben persoonlijk meer fan van de smoked oem achterlampen.

Ik heb net even gekeken naar de lichtopbrengst en die is gewoon goed. Het scheelt wel iets maar is zeker goed zichtbaar. Ben nog wel van plan om led lampjes te plaatsen. Deze zijn al besteld. Vooral me remlichten moeten echt vv worden Door led. Omdat Door de warmte de lensen vervormen. Als je lang op de rem trapt worden ze blijkbaar te warm. Nadeel van automaat.

Zijn het overigens nieuwe of zijn je "oude" gelaserd? Ja dat van het vervormen van de achterlampen hadden we gezien op de Meern ;) Hoop voor je dat je de leds zo kan plaatsen zonder canbus errors en flikkeren.

Nog even over die achterlichten:

In de APK regelgeving in artikel 5.2.55 lid 3 staat het volgende:

De glazen van de lichtarmaturen mogen niet zodanig zijn beschadigd, gerepareerd of bewerkt dat de lichtopbrengst en het lichtbeeld dan wel de functie nadelig worden beïnvloed

Als dat laseren achteraf is gedaan, zijn de units dus bewerkt. Je geeft zelf al aan dat de lichtopbrengst scheelt met de originele lampen. Als ze hierdoor dus donkerder zijn geworden wordt de lichtopbrengst dus nadelig beïnvloed, en zou dat in theorie tot afkeur kunnen leiden.

Terug
Naar boven