• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

signum 2.8 v6 turbo (corsabc20xe)

Hoi Corsabc20xe,

hoe heb je het moertje op het kogelkopje gekregen aan de kant van het motorkap scharnier ??

Eerst een gat geboord. Toen het moertje er tussen gedrukt. Dit paste net. En toen even met wat lak tegen het roesten. Moet nog een keer op kleur.

Hoi Corsabc20xe,

het is gelukt met het moertje en de dempers, zodra ik kan zal ik eens wat foto's uploaden.

Andere vraag: hoe heb je de remklauwen blauw gemaakt, met de spuitbus of met de kwast ? welk merk heb je gebruikt?

Ruud.

Helemaal top.

Ik heb het met een spuitbus gedaan.

Het merk weet ik niet meer.

Maar was hittebestendig en heb eerst grond en toen de kleur erop gedaan.

Was geloof ik iets van 40,- kwijt aan verf.

De mooiste optie is denk ik nog laten poeder coaten.

Bedankt voor de respons,

denk dat ik dan ook voor de spuitbus ga, andere set is losse verf wat je moet aanlengen met verharder !

wel handig als alle klauwen naast de auto liggen ( geld ook voor poeder coaten ) maar niet als de klauwen op de auto blijven, is de rest van de verf al hard voordat je bij de volgende klauw bent :D

b42dbe6fb609f7cb9f60dc3e3f6f4484.jpg
04754a342d64e479681ec438e75f80b8.jpg
2cef3226a2a946bbbcbce2025f80aebe.jpg
4955441d1f4cb4aa245c74b10e632114.jpg

Zaterdag een andere turbo binnen gekregen.

Via e bay besteld voor een leuke prijs.

Nu aan het zoeken om van een 15t naar 19t billet te gaan.

En de turbine van 11 naar 9 bladen, dit zorgt voor minder tegendruk en meer flow in de hogere toeren.

De turbo is inmiddels al uit elkaar en helemaal schoon.

Was nauwelijks olie lekkage en heel weinig speling.

Maar komt zoiezo een revisie setje in.

Nu nog even zoeken naar een goed revisie bedrijf.

Ja ik ook.

Ik hoop toch wel tussen de 380 en 420 pk uit te komen.

Maar heb geen haast.

Moet eerst nog met AST set laten monteren en zal dan eens met KCP in overleg wat er mogelijk is.

Zit namelijk ook met de automaat bak en de limieten hiervan.

Misschien is het wel mogelijk om het vermogen in de eerste versnelling te knijpen.

Zodat de bak bij optrekken vanuit stilstand niet zo op ze donder krijgt.

Ook is er een mogelijkheid on de koppel omvormer in de bak aan te laten passen/versterken.

Maar heb al een paar Saab's gezien met 450pk en ook automaat.

Allemaal in Engeland trouwens.

Misschien heeft EDS of Klaassens hier al ervaring mee vragen kan altijd :wub dacht ik al blij te zijn met me 293 pk :sleeping :jerry

Vandaag gebeld door KC performance . Ze hebben me AST set binnen. Aangezien ik het de aankomende tijd erg druk heb nu een afspraak gemaakt voor 11-4. Ben zeer benieuwd Hoe het gaat worden.

Lekker bezig op de 'T' :afro AST gaat je er een hoop rijplezier bijgeven king:

Denk dat Pieter de automaat mogelijk wel kan temperen in de lage regionen .

Veel plezier met de toekomstige upgrades.

Groet jraaf

Morgen is het dan zo ver. De ids+ met verlagingsveren gaat plaats maken voor de AST set. Ben erg benieuwd hoe het gaat bevallen.

Meer updates morgen :kewlpics

@corsabc20xe wrote:Morgen is het dan zo ver. De ids+ met verlagingsveren gaat plaats maken voor de AST set. Ben erg benieuwd hoe het gaat bevallen.

Meer updates morgen :kewlpics

Have fun :thumb

Groet jraaf

Van.

a78c6853eb9cec406d51c4bffb33c6b9.jpg

Naar

13a5a25035222a2d7f7b3908840dd17e.jpg

Voor 1 cm hoger gezet als met de h&r veren. Vanwege de fijne drempels.

Wat een verbetering stuurt zo strak nu. Over 1500 km uitwegen en fijn afstellen.

Vandaag bij kcperformance geweest. Voorste draagarmen vv de rubbers zijn vv voor pu. Ook de ast fine getuned. En de snowflakes waren terug van de doctor. 3 waren gescheurd en zijn gelast. 2 waren lichtjes krom en zijn gericht. Helaas bleek na montage 1 te lekken op de las. Dus heb nu 1 saab wiel voor een paar dagen. Verder zelf nog wat kleine mods kunnen doen. De remlichten zitten bij een signum in de bovenste positie. Doordat ik automaat rij en dus voor een stoplicht nogal eens lang op de rem sta waren van me oude achterlicht units de glazen wat gesmolten. Heb nu het remlicht 1 positie omlaag gedaan. Deze zijn ook nog een groter en duidelijker. 1 van de forum leden hier kwam nog langs om te informeren voor een onderstel mod en had voor mij een paar donkere koplampen mee genomen. Dus binnenkort heb ik geen Chrome koplampen meer. Als laatste een paar kleine stickers geplaatst.

Terug
Naar boven