• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Signum c2 1.9dth Dennisd. Update 19-8-2016, kuch kuch stof

Hey Dennis,

Ondanks de tegenslag weer lekker verder lees ik :thumb

Als je wilt kan ik je 't aansluitschema van de sportknop geven. Heb hier al een tijdje de spulle, schema's en NF versie van de BCM liggen king: Thanks to Taner :D Ben er alleen nog niet aan toe gekomen om 't te installeren. De TC schakelaar heb ik nog niks mee gedaan maar interesseert mij niet zo.

Keep it going :thumb

Groet jraaf

Ik zal 't van de week inscannen op mojn werk en naar je toe sturen.

TC knop is idd een kwestie van een andere abs unit en de knop en de tech 2

Op 't engelse forum heb ik een how2 gevonden.

Voor de sportknop is 't het leukste sls je 2 verschillende mappen qua tuning kan ondersteunen. Ik heb hier nu een ecu die er 3 ondersteund dus als ik na de reparatie weer verder kan zal ik Pieter van KCP daar eens lastig mee gaan vallen voor 't betere programmeer werk :mrgreen:

Groet jraaf

Thx Jurgen,

A.s dinsdag gaat hij naar KCP. Met de sportknop ben ik eigenlijk alleen opzoek naar de gaspedaal gevoeligheid, ook al zou een 2e map leuk zijn.

Ook zijn de spullen besteld om mijn "chrome" grill in kleur te spuiten, dus kom maar op met dat mooie weer.

Ik zit ook met het idee te spelen om een tech2 clone te kopen, merk toch wel dat het erg handig kan zijn en het apparaat ($300,-) kan zich vrij snel terug verdienen.

@DennisD wrote:Ja de tc is inderdaad niet zo boeiend, maar ja het zou een redelijk makelijke mod moeten zijn dus waarom niet ;)

Als je dat schema zou willen geven, zou je mij behoorlijk helpen, dus graag.

PM :afro

Groet jraaf

@DennisD wrote:Ja hoor dit bestaat.

http://nl.aliexpress.com/item/Free-...-Isuzu-Suzuki-Candi-interface/1799476463.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Wel even inlezen op internet wat je allemaal nodig hebt, ook zijn de clones niet bullet proof en moet je wat geluk hebben met welke werken.

Misschien een leuk topic om door te lezen is: http://www.saabcentral.com/forums/showthread.php?t=260738" onclick="window.open(this.href);return false;

Dit kan bijna alles wat de echte tech 2 kan dan?

Mvg

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Voor zover ik heb gevonden op het internet wel, maar hang mij hier niet aan op. Doe zelf goed je huiswerk voordat je zoiets koopt, je hebt zo iets verziekt en die clones zijn natuurlijk niet voor niets zo goedkoop.

Inmiddels de Siggie weer terug van KCP en de jongens hebben het weer keurig gerepareerd en nog een lekkage bij de remklauw opgelost waar ik geen weet van had, ook zijn inmiddels alle wielbouten vervangen door OEM wielbouten dus hoop ik voorloppig ook van het geneuzel af te zijn.

Ook het kraken is nagekeken (proefrit met Kazimir) en helaas zijn het de schokbrekers (bilstein b4), deze kunnnen gewoon niet tegen 30mm verlaging. Helaas voor mij zijn de ATS kits en de kit die KCP zelf heeft ontwikkeld (bilstein b8 met eigen fabrikaat veren) te prijzig voor mij, dus ik zal even de vakantie afwachten en daarna waarschijnlijk b6 eronder gooien (bang dat b8 te hard is).

Inmiddels is de chrome gril gespoten en is deze net geplaatst, helaas niet helemaal perfect maar voor een DIY geheel acceptabel (voorloppig), ik ben er alleen niet uit of ik hem in kleur hou of weer terug ga naar chrome, ik mis n.l nu iets, dus kom maar op met de meningen ;)

chrome

IMAG1076.jpg

kleur

IMAG1130.jpg

WIP

IMAG1127.jpg

@DennisD wrote:

kleur

IMAG1130.jpg

Deze vind ik 't mooist :thumb Ziet er goed uit.

Over de hardheid van de B8, die is volgensmij net zo hard als de B6 alleen is ie korter en beter geschikt voor een verlaging om dat je wel de hele 'inveer' lengte van de poot gebruikt.

Mijn vrouw en kinders hebben nooit geklaagd over de B8 die ik er onder had :afro

Groet jraaf

Het was even wennen, maar de in kleur gespoten grill blijft.

Dus de andere grill kan in de verkoop ;)

Op naar het volgende project, android smart tv box (tronsmart s89) in de auto als "media center" :)

Terug
Naar boven