• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

slaat af

Misschien toch een carburator probleem , stuur me

je emailadres door dan stuur ik je de PDF van deze carburator door.

Grtz, John

Misschien toch een carburator probleem , stuur me

je emailadres door dan stuur ik je de PDF van deze carburator door.

Grtz, John

heb hem bedankt john

had al een gedeelte hiervan maar was niet compleet

van de week nog maar even op onderzoek uit :argue :argue

heb hem bedankt john

had al een gedeelte hiervan maar was niet compleet

van de week nog maar even op onderzoek uit :argue :argue

Is tijdens de revisie van de carburateur zowel het membraam van de acceleratiepomp als van de tweede trap vervangen?

Mijn carburateur zoog valse lucht langs de CO-schroef. Ik kwam daar achter toen ik met een luchtspuitje bovenin de carburateur spoot. Er kwamen toen belletjes brandstof tevoorschijn langs dat schroefje.

Ik heb toen een O-ring van een CV-ketel geplaatst om het schroefje.

ja alles is nieuw

ik heb hem gister helemaal uit elkaar gehad om te kijken of er iets fout zat of dat ik iets fout heb gedaan maar kan niets vinden.

en als ik met remreiniger om/tegen de carburateur spuit verandert er niets.

zelfs het ringetje is nieuw

Is tijdens de revisie van de carburateur zowel het membraam van de acceleratiepomp als van de tweede trap vervangen?

Mijn carburateur zoog valse lucht langs de CO-schroef. Ik kwam daar achter toen ik met een luchtspuitje bovenin de carburateur spoot. Er kwamen toen belletjes brandstof tevoorschijn langs dat schroefje.

Ik heb toen een O-ring van een CV-ketel geplaatst om het schroefje.

Je hebt het slangetje dat naar je vacuumvervroeger loopt, losgetrokken aan de carburateur-kant en daaraan gezogen terwijl de verdelerkap eraf was...............nu zag je het binnenwerk van de ontsteking verdraaien.........

Het je ook gevoeld of er wel vacuum werd getrokken tijdens het lopen van de motor?

Je trekt daarvoor het slangetje los bij de ontsteking en drukt heel licht je onderlip tegen het slangetje.

Nu een keer een beetje gasgeven, dan moet je het slangetje voelen zuigen.

Je hebt ook een aansluiting met een klein slangetje welke naar je luchtfilter loopt. Deze regelt de klep van het aanzuigen van warme lucht langs je uitlaatspruitstuk.

Heb je deze twee aansluitingen wellicht verkeerd-om zitten?

ja alles is nieuw

ik heb hem gister helemaal uit elkaar gehad om te kijken of er iets fout zat of dat ik iets fout heb gedaan maar kan niets vinden.

en als ik met remreiniger om/tegen de carburateur spuit verandert er niets.

zelfs het ringetje is nieuw

ik heb er ondertussen een andere carburateur op gezet en het terug vallen in toeren lijkt weg te zijn.

ook heb ik de org cabr helemaal uit elkaar gehaald ontdekte twee nieuwe memberaamen met scheurtjes erin,hoe dat kan geen idee

en er zat een kleine doorgang verstopt .

stom dak dat niet eerder heb gezien :sleeping :sleeping

kwa slangen dacht dat ik alles goed had zitten ik ga morgen kijken hoe het is met de vacuüm

de bovenste [cabr zijde] vacuüm slang loopt naar de verdeler,das toch goed?

Je hebt het slangetje dat naar je vacuumvervroeger loopt, losgetrokken aan de carburateur-kant en daaraan gezogen terwijl de verdelerkap eraf was...............nu zag je het binnenwerk van de ontsteking verdraaien.........

Het je ook gevoeld of er wel vacuum werd getrokken tijdens het lopen van de motor?

Je trekt daarvoor het slangetje los bij de ontsteking en drukt heel licht je onderlip tegen het slangetje.

Nu een keer een beetje gasgeven, dan moet je het slangetje voelen zuigen.

Je hebt ook een aansluiting met een klein slangetje welke naar je luchtfilter loopt. Deze regelt de klep van het aanzuigen van warme lucht langs je uitlaatspruitstuk.

Heb je deze twee aansluitingen wellicht verkeerd-om zitten?

lijkt er op dat nu gelukkig het probleem is gevonden :wors

je kunt er moedeloos van worden als je het probleem niet kunt

vinden...

heb je al wat :kewlpics van je Berlinetta dat die klaar is :thumb

ik heb er ondertussen een andere carburateur op gezet en het terug vallen in toeren lijkt weg te zijn.

ook heb ik de org cabr helemaal uit elkaar gehaald ontdekte twee nieuwe memberaamen met scheurtjes erin,hoe dat kan geen idee

en er zat een kleine doorgang verstopt .

stom dak dat niet eerder heb gezien :sleeping :sleeping

kwa slangen dacht dat ik alles goed had zitten ik ga morgen kijken hoe het is met de vacuüm

de bovenste [cabr zijde] vacuüm slang loopt naar de verdeler,das toch goed?

lijkt er op dat nu gelukkig het probleem is gevonden :wors

je kunt er moedeloos van worden als je het probleem niet kunt

vinden...

heb je al wat :kewlpics van je Berlinetta dat die klaar is :thumb

Terug
Naar boven